Van platte afbeelding naar 3D ?

Cud 2d Photo carve Vcarve en Aspire alles kan besproken worden

Moderator: Moderators

Plaats reactie
hobbybob
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mar 2010 13:05
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Van platte afbeelding naar 3D ?

Bericht door hobbybob »

Hi all,

Ik heb een platte 2D vector tekening van mijn BMW R1200GS motor, het lijkt me gaaf om die naar 3D om te zetten en hem dan zo te kunnen frezen...
Heeft tips hoe dit het beste/makkelijkste te doen, er zitten natuurlijk scherpe hoeken in maar ook hele glooiende hoeken.
Ik gebruik Aspire en ben dol op Mark Lindsays video's , wellicht zijn er nog meer van dat soort series dat iemand weet ?

Heb ook al zitten nadenken om een mooie foto om te zetten naar grijswaarden en dan als depth map te proberen.

Wellicht heeft iemand tips ? Ondertussen probeer ik ook gewoon de STL te bemachtigen van de motor, dan is het natuurlijk veel simpeler ;-)
K.J.
Berichten: 252
Lid geworden op: 25 okt 2013 13:29
Locatie: Omgeving Zwolle
Contacteer:

Re: Van platte afbeelding naar 3D ?

Bericht door K.J. »

Niet wat je vraagt, maar wat ook leuk is, je hebt een vector bestand met een v frees graveren in plexiglas of dergelijke en rgb led er onder. Heb het destijds ook gemaakt van mijn kawasaki was een leuk werkstukje.
hobbybob
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mar 2010 13:05
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Van platte afbeelding naar 3D ?

Bericht door hobbybob »

Inderdaad, maar dat doe ik al met de lasercutter, benieuwd of met een VBit dat "schoner" wordt en meer licht uittreedt ?
En anders een keer een vergelijk maken, dan doe ik hetzelfde bestanden op de laser en op de cnc. Eens kijken wat er mooier wordt.
Maar idd, hopelijk weet iemand anders nog hoe dit aan te pakken...
EyEleSS
Berichten: 193
Lid geworden op: 06 feb 2010 16:33
Locatie: Ellewoutsdijk

Re: Van platte afbeelding naar 3D ?

Bericht door EyEleSS »

Misschien heb je hier wat aan..

Als je als particuliere persoon fusion 360 download is het gratis en kan je .svg files omzetten naar 3d..
Ik heb het zelf ook al een paar keer gebruikt ervoor..

Hier een link naar een "how to"..
https://knowledge.autodesk.com/support/ ... n-360.html
hobbybob
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mar 2010 13:05
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Van platte afbeelding naar 3D ?

Bericht door hobbybob »

Wederom een goede tip, maar ik wil het nu juist in Aspire leren, daarom de vraag in deze afdeling ;-)
alfredb
Berichten: 96
Lid geworden op: 19 mei 2009 17:30
Locatie: Breskens
Contacteer:

Re: Van platte afbeelding naar 3D ?

Bericht door alfredb »

Aspire heeft hier een functie in de modeling tab create a component from selected bitmap .

Als je bij You tube het volgende intypt ,Vetric Aspire HD photograph to 3D relief,krijg diverse fiimpjes te zien hoe het moet ,maar mijn ervaring leert zorg dat je een goede afbeelding hebt niet alle afbeeldingen zijn hier geschikt voor.
hobbybob
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mar 2010 13:05
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Van platte afbeelding naar 3D ?

Bericht door hobbybob »

kijk, nu komen we ergens, dankjewel Alfredb! Ik ga het eens bekijken.
Plaats reactie