Granieten portaal, mechanica bijna af

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5398
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Granieten portaal, mechanica bijna af

Bericht door serum »

Dat klinkt goed! reageren op support vragen doen ze eigenlijk niet meer bij Eding is mijn ervaring ondertussen helaas, dus vermoed dat ze ergens anders druk mee zijn.. :)
Kjelt
Donateur
Berichten: 6307
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Granieten portaal, mechanica bijna af

Bericht door Kjelt »

serum schreef: 26 jun 2020 13:48 Dat klinkt goed! reageren op support vragen doen ze eigenlijk niet meer bij Eding is mijn ervaring ondertussen helaas, dus vermoed dat ze ergens anders druk mee zijn.. :)
Als je de vraag kort houdt en aangeeft wat je allemaal gedaan hebt en waar je denkt dat het zit en ze hebben de oplossing dan helpen ze je wel.
Die duitser met die camera software die heb ik zelf steeds geholpen per pb want een aantal van die vage vragen gaat Eding inderdaad niet kunnen beantwoorden( betrof third party software die hun server API aanstuurde) maar de overige vragen heb ik zover mogelijk opgelost en de rest is telefonisch keurig binnen 5 minuten afgehandeld.

Maar het grote probleem waar ze mee zitten zijn nieuwelingen die echt geen kaas van cnc gegeten hebben en vragen stellen als wat is het verschil tussen machine coordinaat en werkstuk coordinaat , dat niveau. En dan verwachten dat ze een half uur telefonisch allles uitgelegd krijgen, ja dat kan gewoon niet dat begrijp jij als zelfstandig ondernemer maar al te goed. Dat soort vragen kunnen diegenen dan beter hier op het forum stellen en ook minstens twee keer de manuals doorlezen ;-)
Overigens zijn ze de manuals aan het herschrijven, drie delen ofzo , dat kost inderdaad veel tijd.

Ook verzoekjes "kun je dit even toevoegen" dat soort zaken zijn in het verleden nog wel eens door Bert gedaan maar ondertussen is de documentatie niet bijgewerkt en weet niemand meer wat nu waarom ergens inzit (beetje overdreven natuurlijk maar je snapt de essentie). De nieuwe programmeur is gewoon professioneel, ze hebben een backlog van zaken die hoge prioriteit hebben en na implementatie wordt de documentatie geupdate, etc. Verzoeken die interessant zijn komen op prioriteit op de backlog te staan en dan wordt dat ooit geimplementeerd als het voor meerdere mensen nuttig is.

Dus ik zie het zonnig in met Eding, er werken nu meerdere mensen en ook studenten en ze groeien goed ook in het buitenland en daar hoort een stukje proffesionalisering bij en dat betekent misschien helaas wat minder korte lijntjes met de ontwikkelaars.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13467
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Granieten portaal, mechanica bijna af

Bericht door Arie Kabaalstra »

'k vind 't een mooie behuizing voor een Pendant.. alleen Joggen met een Joystickje?.. Ik ben dol op mijn Handwieltje.. ik heb in het verleden een Pendant gehad, met een Handwiel, 2 knoppen voor start/stop en Zero
2 "muis" knopjes en een Touchpad.

Dat stelt je namelijk in staat om Alles te bedienen, zolang je maar zicht hebt op je scherm, en de muisaanwijzer kan zien.. :lol:

't verhaal van een Matrix Toetsenbord.. met een Pokeys kaartje.. dat spreekt mij wel aan..
'k heb immers een Heidenhain bedieningspaneel aan mijn machine hangen..
xander janssen
Berichten: 600
Lid geworden op: 08 jan 2009 08:53
Locatie: België

Re: Granieten portaal, mechanica bijna af

Bericht door xander janssen »

serum schreef: 26 jun 2020 11:42
Maak er een tuimelschakelaar van; knoppen wil je niet 'erbij' indrukken.
Ik heb een 3 standen draaischakelaar gekocht (10%, 50% (CTRL) en 100%(SHIFT)) maar nu twijfel ik toch of het geen NO druktoetsen moeten worden. Als deze schakelaar niet telkens netjes terug gezet wordt, dan blijft de CTRL of SHIFT toets ingedrukt en dat kan gek gedrag gaan veroorzaken in andere menu's.

Xander
xander janssen
Berichten: 600
Lid geworden op: 08 jan 2009 08:53
Locatie: België

Re: Granieten portaal, mechanica bijna af

Bericht door xander janssen »

Hardware van de pendant is klaar. Nu nog de draden van de oude omzetten naar deze en dan is ie klaar.

21345
Plaats reactie