zelfbouw mdf cnc machine (buildyourcnc design) *v3==KLAAR*

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Plaats reactie
paerad

zelfbouw mdf cnc machine (buildyourcnc design) *v3==KLAAR*

Bericht door paerad »

Hallo, ik zal mij even introduceren. ik ben Patrick, 35jaar en ict-er van beroep, bezig met computers. maar op technisch vlak heb ik ook altijd mijn hobbies gehad (modelbouw, elektronica)

lang leve internet met al die DIY doe-het-zelf ideeen en projecten. zo heb ik al eerder een eigen videoprojector gebouwd. (7inch lcd met 400w HQI lamp)

die werkte goed, alleen alles wel handmatig zagen boren etc.etc dat is lastig en nauwkeurig werken is bij een projector wel heel erg belangrijk.

een cnc machine kan mij daar bij helpen. projecten en ideeen voor nu en in de toekomst. ik was dus wel op zoek naar een ontwerp die goed te bouwen is, ik ben geen metaalbewerker- en viel voor mij af dit lastig te bewerken werd. ik koos voor mdf en na lang speuren kwam ik op het ontwerp van Patrick Hood-Daniel of buildyourcnc.com
zijn manier van uitleg, zijn ontwerp maakt het voor iedereen wel mogelijk een cnc te maken.
*geduld is en blijft daarentegen wel erg belangrijk, niets te overhaasten* en was ook een goede oefening.

ik heb op basis van zijn ontwerp mijn machine uitgedacht en gebouwd, ik denk over een periode van 9maanden. en is erg goed gegaan, al vind ik zelf. :P de nauwkeurigheid verbaast mij zeer, ik teken in cad programma met zekere afmetingen en het komt er ook zo uit gefreesd! nauwkeurigheid MDF en gewoon een M6 draadeind gaat prima. natuurlijk vind ik de meer professionele ontwerpen met metaal en duurdere onderdelen maar dat gaat mij over budget en kan ik zelf niet bouwen.