Betonnen VMC

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Plaats reactie
stef110
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2009 14:14
Locatie: Aalsmeer
Contacteer:

Re: Betonnen VMC

Bericht door stef110 »

Niet heel veel te melden, werk in de garage ligt momenteel even stil wegens andere bezigheden. Gisteren is echter wel het staalwerk voor de freeskop binnen gekomen wou dat even delen.
Hopelijk kan het volgende week gelast worden. In kleine beetjes zo dat er niet te veel warmte in gebracht wordt. Het grote holle vierkante stuk wordt nog opgevuld met epoxy.

Stef

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5401
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Betonnen VMC

Bericht door serum »

Heb je dat staal laten lasersnijden? Mooi werk weer Stef! binnenkort de eerste producten van je machinebed afpakken. Mijlpaal!
stef110
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2009 14:14
Locatie: Aalsmeer
Contacteer:

Re: Betonnen VMC

Bericht door stef110 »

Ja is laser gesneden, 12mm en 20mm dik. Gedaan door tummers plaatbewerking eerste keer dat ik daar wat besteld heb. Je stuurt je dxfjes door via de website en je ontvangt een offerte.
De 20mm stalen achterplaat was het duurste onderdeel daar zal ook wel wat snijtijd ingezeten hebben. Alle gaatjes boor ik zelf achteraf.

Stef
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5401
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Betonnen VMC

Bericht door serum »

Wil je delen hoeveel je kwijt was voor het lasersnijdwerk?

Ziet er strak uit! is het goed maats?
stef110
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2009 14:14
Locatie: Aalsmeer
Contacteer:

Re: Betonnen VMC

Bericht door stef110 »

Totale snijkosten waren inclusief materiaal en verzenden 345 euro. Waarvan de 20mm dikke achterplaat al 88 euro was. totaal is het ongeveer 50kg aan ijzer.
Heb het nog niet nagemeten verder, echter alles schuift netjes in elkaar zo als de bedoeling was.

Stef
FSSF
Berichten: 884
Lid geworden op: 07 jun 2011 22:20
Locatie: Den haag

Re: Betonnen VMC

Bericht door FSSF »

Dat is geen verkeerde prijs. Ziet er indrukwekkend uit zo in ieder geval! 8)
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5401
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Betonnen VMC

Bericht door serum »

Keurige prijs hoor! ex btw/ex verzenden?
stef110
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2009 14:14
Locatie: Aalsmeer
Contacteer:

Re: Betonnen VMC

Bericht door stef110 »

in de BTW met pallet verzending! Het was 285 euro ex btw.
stef110
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2009 14:14
Locatie: Aalsmeer
Contacteer:

Re: Betonnen VMC

Bericht door stef110 »

Freeskop is momenteel gelast, en het grote deel is voorzien van epoxy. Vanavond de spindel beugel nabewerkt. Hoop komend weekend het geheel op de kolom te kunnen monteren.

Stef

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1130
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: Betonnen VMC

Bericht door Bjornski1976 »

Ik volg je bouw met veel bewondering en vind het er heel mooi uitzien.
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
stef110
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2009 14:14
Locatie: Aalsmeer
Contacteer:

Re: Betonnen VMC

Bericht door stef110 »

Gisteren bijna de hele dag bezig geweest met het na frezen van de freeskop. Kop zit momenteel gemonteerd op de kolom en beweegt ook en hoe. Ding gaat als een raket ook zonder contragewicht.
Heb hem ook al getest met het gewicht van de servo er boven op dan zit ie ergens rond de 110kg dan lijkt ie niet veel moeite te hebben met 15m/min. De rem doet ook precies wat ie moet doen na disable van de servo blijft de kop mooi boven hangen. Moet nog wel even de lengte van de moerhouder controleren hij loopt aan het begin en eind van ze beweeg ruimte beetje aan is goed te horen in het filmpje.
Wou vanmiddag de montage plaat voor de spindel servo frezen alleen is van mijn bf25 de 48v voeding voor de steppers zojuist overleden :(

Montage plaat voor de servo moet nog gemaakt worden en een beugel voor de atc cilinder en zorgen dat de pullyes op de servo passen en dan zou ik in theorie al kunnen test frezen (zonder iets af te stellen).
Gaat helaas pas op ze vroegst over 3 weken gebeuren, eerst nog even op vakantie :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.youtube.com/watch?v=77KJC4Fb_9s
stef110
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2009 14:14
Locatie: Aalsmeer
Contacteer:

Re: Betonnen VMC

Bericht door stef110 »

Weer terug van vakantie en de rest van de week nog vrij wat betekend mooi weer tijd om verder te rommelen.
Vandaag de montage plaat voor de Servo gemaakt. Vanmiddag werd de opspan tafel geleverd heb deze opmaat laten maken bij vacuum table UK. Ziet er heel goed uit afmetingen van de tafel zijn 600x300mm en voorzien van 6 t sleuven voor m10 moeren. Morgen de poelies passend maken voor de servo en proberen de Servo te laten draaien.

Stef

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Markus
Donateur
Berichten: 1017
Lid geworden op: 01 sep 2007 22:43
Locatie: Aduard, Groningen
Contacteer:

Re: Betonnen VMC

Bericht door Markus »

Heel mooi !, maar waarom bij vacuum table UK ?, halen die hun spullen niet weg bij de oorspronkelijke bron namelijk https://www.vakuumtisch.de/ ?


Greezt,

Markus
stef110
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2009 14:14
Locatie: Aalsmeer
Contacteer:

Re: Betonnen VMC

Bericht door stef110 »

Hmm ik dacht dat het de zelfde bedrijven waren alleen op andere locaties gevestigd. De plaat is trouwens ook uit Duitsland verzonden.
Vandaag de spindel aangesloten op de driver en de pulleys gemaakt en werkt allemaal heel mooi.
Heb even een filmpje gemaakt van een oud boor programmatje met een toolchange.
Nu de beugel maken voor de ATC zodat ik ook daadwerkelijk gereedschap in kan laden en een stukje kan test frezen.

Stef

https://www.youtube.com/watch?v=WxEjcLrRO9Q
Plaats reactie