Betonnen VMC

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Plaats reactie
stef110
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2009 14:14
Locatie: Aalsmeer
Contacteer:

Re: Betonnen VMC

Bericht door stef110 »

Niet heel veel progressie. Afgelopen week een tool setter binnen gekregen hiervoor vandaag een aansluit puntje gemaakt aan de tafel zodat ie er eventueel ook af gehaald kan worden als het volle werk bereik nodig is.
Waycovers zijn klaar en worden morgen verstuurd met turbo post hoop ze komend weekend al te hebben.
Ook iets verder gegaan met het ontwerpen van de behuizing. Zit nog beetje te tobben met de deurtjes. Zit nu te denken om miniature liniare geleiding te gebruiken en om daar de deurtjes aan te hangen. Ook een kleine opzet gemaakt voor het bedienings paneel.

Stef

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
stef110
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2009 14:14
Locatie: Aalsmeer
Contacteer:

Re: Betonnen VMC

Bericht door stef110 »

Dit weekend bezig geweest met het contragewicht. Grootste onderdelen zijn klaar het wachten is nu op de lagers. En ik moet nog 2 beugeltjes maken waarmee ik de ketting vast kan maken aan de freeskop zelf.
Het wordt een gesloten systeem met een lucht tank die 10x groter is dan de inhoud van de cilinder zelf. Waarschijnlijk ga ik er wel een druk regelaar met terugslag klep aan hangen die er voorzorg dat mocht er een klein lekje zijn hij van zelf weer wordt bij gevuld. Ook komt er een druk schakelaar op de tank dat mocht er iets mis zijn met de lucht druk dat ik een alarm melding krijg op het bediening paneel.

De way covers hebben het niet gehaald dit weekend met de post. Hoop dat ze wel binnen komen deze week dan kan ik die gaan monteren komende weekend. Als die er op zitten wil ik de machine weer helemaal strippen en de gietstukken voorzien van een laagje verf. Om hem vervolgens voor de laatste keer helemaal op te bouwen en af te stellen.

Voor de bediening ben ik nog op zoek naar een miniatuur pc'tje waar windows op draait voor Eding cnc. Hij moet in het bedienings paneel komen te zitten heeft iemand ervaringen met een bepaalt type pc dat redelijk klein is en snel genoeg is voor windows.

Stef

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Jasper
Berichten: 691
Lid geworden op: 05 jul 2019 09:39
Locatie: Gorinchem X5 Y2
Contacteer:

Re: Betonnen VMC

Bericht door Jasper »

Ben zelf ook aan het kijken geweest voor een mini pc maar nog niet iets kunnen vinden wat aan eding en mijn budget voldoet.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6325
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Betonnen VMC

Bericht door Kjelt »

Misschien 2e hands laptop? Je kunt drie a vier jaar oude i7 laptops kopen voor onder de 400.- heb je meteen een scherm er bij.
Jasper
Berichten: 691
Lid geworden op: 05 jul 2019 09:39
Locatie: Gorinchem X5 Y2
Contacteer:

Re: Betonnen VMC

Bericht door Jasper »

Ik heb pas een i5 laptop gekocht met 256gb ssd voor 150
Maar dat wil ik niet gebruiken ivm stof, liever de pc kast ingebouwd of anders onder de bank.
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 6012
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Betonnen VMC

Bericht door Sven »

Ik heb dit om "TV" mee te kijken

http://www.minix.us/products/NEO-Z83-4.html

Edit: Er staat "Android" in de beschrijving, maar dr zit windoos op.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4922
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Betonnen VMC

Bericht door Ballegooijen »

Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
stef110
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2009 14:14
Locatie: Aalsmeer
Contacteer:

Re: Betonnen VMC

Bericht door stef110 »

Tnx voor de tips, zojuist op marktplaats een lenovo mini pc met i5 en ssd gekocht voor 150 euro.
Een inbouw touchscreen had ik laatst al gekocht op marktplaats. kan nu ook een opzet gaan maken voor het bediening paneel.

Stef
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5415
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Betonnen VMC

Bericht door serum »

Klinkt goed! wat voor 1 heb je gekocht? Thinkcentre Tiny?
stef110
Berichten: 253
Lid geworden op: 13 feb 2009 14:14
Locatie: Aalsmeer
Contacteer:

Re: Betonnen VMC

Bericht door stef110 »

deze: https://link.marktplaats.nl/m1451765580
zit een dvd speler op die er af gehaald kan worden dus die gaat er meteen vanaf.
De verkoper zei dat ie er 2 had dus mischien nog iets voor Jasper?

Stef
Gebruikersavatar
Bjornski1976
Berichten: 1130
Lid geworden op: 01 feb 2013 14:10
Locatie: Gorinchem

Re: Betonnen VMC

Bericht door Bjornski1976 »

Misschien even kijken bij Tweakers of hardware.info wat er nieuw te koop is voor weinig.

https://tweakers.net/reviews/7300/2/des ... steem.html

https://nl.hardware.info/pcadvies
Kennis en wijsheid zijn relatief, gevormd door perceptie & invloed van anderen, Ik wens je veel wijsheid toe bij het toepassen van je kennis.
Jasper
Berichten: 691
Lid geworden op: 05 jul 2019 09:39
Locatie: Gorinchem X5 Y2
Contacteer:

Re: Betonnen VMC

Bericht door Jasper »

Dankje, ik heb reeds een soortgelijke maar wilde eigenlijk kleiner naar een formaat HP T150 of zo maar dat schijnt waardeloos te zijn.
benkr
Donateur
Berichten: 7789
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Betonnen VMC

Bericht door benkr »

Ik heb een mini-ITX bordje in mijn besturingskast gebouwd, werkt perfect, kostte geloof ik iets van 50 Euro of zo bij Alternate.
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Betonnen VMC

Bericht door audiomanics »

Jasper schreef: 01 sep 2019 22:55 HP T150 of zo maar dat schijnt waardeloos te zijn.
Wat is er dan waardeloos aan een thin client? Ik heb er zelf twee in gebruik en ik ben er dik tevreden over: het gebruik is erg laag (10-20W), er zit geen ventilator in waardoor ik ze tegen stof goed kan inpakken, ze zijn absoluut stil, er zitten geen mechanische delen in, zelfs geen harde schijf...
Je moet er alleen wel een hebben waar het operating systeem "embedded" is en waar dan nog voldoende geheugen in zit om je programma op te kunnen slaan en wat werk geheugen te hebben.. De mijne hebben 4G geheugen en daar doet hij alles mee op Windows 7 embedded. Je moet er buiten het meest essentiële van het operatingsysteem en besturing van je machine (EdingCNC) alles afgooien, maar dan heb je er een wereldcomputer aan..
Meestal zijn Thinclients zo ingericht dat ze uitsluitend in een netwerk kunnen werken met software als teamviewer en een shell die alles vergeet als je 'm uitzet.. Die software moet er natuurlijk ook af omdat je het echt standalone gaat gebruiken.
Voor sec het besturen van een machine kan ik me haast geen betere voorstellen als het om betrouwbaarheid gaat..

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Plaats reactie