4de as

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Gebruikersavatar
Swets
Berichten: 2661
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
Locatie: krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: 4de as

Bericht door Swets »

@hex173

heb je al iets 5-assig gedaan?

ik ben me machine nu weer aan het verbouwen.... ik ben er een laser aan het opbouwen,
viewtopic.php?f=2&t=16495



en de aansturing voor de 5-as... Ik had er al 4....

ik heb een 2de printerpoort in me computer gezet.... en een steppendriver er bij.... en nu eens kijken of ik het weer allemaal aan de gang krijg....
Ik zou ook nog eens komen buurten toch... schoonhoven is niet zo ver.....
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
Gebruikersavatar
hex173
Berichten: 498
Lid geworden op: 18 sep 2007 22:36
Locatie: Schoonhoven
Contacteer:

Re: 4de as

Bericht door hex173 »

Ga hier maar verder want het tegencenter hoort bij deze 4de as (center hoogte 52.3 mm)
een tegen center gemaakt voor de 4de as.
Bij HBM zijn meedraaiende centers MK1 te koop voor ongeveer 10 euro.
Huis bestaat uit een blok aluminium 60x60x80 mm.
18226

dit zijn de onderdelen:
op de MK1 aan de buitenkant M8 draad en inwendig M6 draad, jammer dat ik niet zo diep kan tappen, de slag is nu ca. 20 mm.
18227
in het staal rond 25 mm lang 55m wordt een gat geboord van 12 mm. Voor de speciale M8 moer een gat diep ca. 9 mm om de moer met pijpsleutel vast te zetten
Als de bus er niet ver genoeg opschuift dan een paar mm 12.5 boren, de andere kant wordt door een M8 moer met een schuine kant (10 graden), om te centreren, opgesloten.
De bus draagt dus op twee punten op de MK1.
Het gat in het huis is D=25mm L=55mm dus er staat een dammetje van 5 mm dat dient als druk punt.
18230
18228
het gaatje in de schijf dient om het pennetje (speciaal gereedschap) van 3 mm erin te steken om de plaat met een sleutel 19 mm (vlakke kanten) vast te zetten.
18229
alles wat ik maak, kan beter.
Plaats reactie