Plasma tafel

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

kawarider
Contacteer:

Re: Plasma tafel

Bericht door kawarider » 05 jan 2019 18:10

John, dankje.
Vandaag weer totaal iets anders gedaan. Ook geen homeswitches maar beeldscherm eens in orde gemaakt. Filmpje zal lastig worden, foto lukt net.

kawarider
Contacteer:

Bericht door kawarider » 05 jan 2019 20:33

Gallerij Link
Begint wat orde in te komen. Nog iemand interesse in parallel bordje mach3? Gratis afhalen.

kawarider
Contacteer:

Bericht door kawarider » 05 jan 2019 20:37

Gallerij Link
Gallerij Link
Laptop is weg, monitor noodstop en usb stick hebben plaatsje gekregen. Nu toetsenbord en muis nog.

kawarider
Contacteer:

Bericht door kawarider » 05 jan 2019 20:46

Filmpje is wat lastig. Mss later.

Gallerij Link

Dit was nog het minste werk. Niet normaal, effe tekenen, door sheetcam halen, met sticky op en neer lopen, plaat eronder, en gas. Plasma zit achter hoofdschakelaar, daar hoef ik dus niet te bukken om uit en aan te zetten, idem voor afzuiging. Macrootje geschreven zodat afzuiging 10 sec naloopt. Ik heb mezelf weer overtroffen (daar is overigens niet zo heel veel voor nodig). En niet alleen met programmeren, ook tappen, m3! Nog nooit in mijn handen gehad, zo klein. En niet gebroken! Ernaar wijzen is al genoeg om te breken!

karangetang
Donateur
Contacteer:

Bericht door karangetang » 06 jan 2019 00:06

Toch wel mooi om een monitor met Uccnc er op te zien .
Het blijft jammer dat de beheerders van dit forum
De ontwikkeling eenzijdig willen beinvloeden door voor deze cnc omgeving geen appart
forumrubriek aan te willen maken gelijkwaardig aan de andren zoals Mach3, Eding en Linux
Laatst gewijzigd door karangetang op 06 jan 2019 01:31, 1 keer totaal gewijzigd.

kawarider
Contacteer:

Bericht door kawarider » 06 jan 2019 01:04

Ha ha, als er genoeg mensen uccnc gaan gebruiken komt dat vanzelf. Voorlopig heb ik er niet zo n problemen mee.

Duidelijk geinspireerd op mach3. Of eigenlijk doorontwikkeld. Instellingen van mach zijn zo over te zetten naar uccnc. Echt bijna hetzelfde, maar dan beter. Scherm is rustiger. Neuron komt met een screenset, dat wordt al echt wat. Bedieningspaneel denk ik nog over wat er wel en niet op moet zitten en wel of geen pendant.

andrefc101
Donateur
Contacteer:

Bericht door andrefc101 » 06 jan 2019 08:32

karangetang schreef:
06 jan 2019 00:06
Toch wel mooi om een monitor met Uccnc er op te zien .
Nou.... ik krijg er geen tranen van in mijn ogen. Zo goed is die foto nu ook weer niet...

Maar, wat let jou om een uitgebreid test/review artikel over dat ding te schrijven. Daar ben er dan wel benieuwd naar, maar van alleen een fotootje.... nee dus.

Plaats reactie