In vogelvlucht een nieuwe OSPF frees.

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Plaats reactie
Kjelt
Donateur
Berichten: 6328
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: In vogelvlucht een nieuwe OSPF frees.

Bericht door Kjelt »

-rick schreef: 17 feb 2020 22:02 Ik dacht te herinneren dat men hier op het forum ook wel eens iets verving aan die koelhouders? Even zoeken.
Ja ipv die blauwe onderkant kun je waterfilterskopen (15.- / 20.- nieuw) geloof ik waarbij de onderkant doorzichtig is en dus heb je die lekkende zijslangetje niet nodig om te zien wat de voorraad is.
Echter ik heb al gehoord dat bepaalde olien dat plastick niet zo waarderen.
Als ik me niet vergis had Ben (benkr) nog zo'n waterfilter in doos. Pm hem even anders.

Hier staat iets meer: https://www.cnczone.nl/viewtopic.php?f= ... 3&p=191155
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: In vogelvlucht een nieuwe OSPF frees.

Bericht door benkr »

Ik heb er denk ik nog minstens eentje liggen.
Ik vraag er 15 Euro voor.
-rick
Berichten: 108
Lid geworden op: 16 apr 2013 12:19

Re: In vogelvlucht een nieuwe OSPF frees.

Bericht door -rick »

benkr schreef: 17 feb 2020 22:27 Ik heb er denk ik nog minstens eentje liggen.
Ik vraag er 15 Euro voor.
Als die gewoon prima op de ''blauwe'' deksel van fogbuster te schroeven valt wil ik hem wel overnemen.

Qua prijs/kwaliteit valt me eerlijk gezegd de fogbuster kit wel tegen; het gaat natuurlijk om dat blauwe spuitkopje (wat overigens wel goed werkt), maar de randzaken zoals plastic fles die niet dicht te draaien is, kennelijk gaat lekken en de merkloze drukregelaars kenmerkt de prijs van €270,- niet echt :lol:
Maargoed, fles wordt vervangen, en de druk zit al achter een festo straatje dus komt goed.
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: In vogelvlucht een nieuwe OSPF frees.

Bericht door benkr »

Ik heb er een jaar of langer Bio-Ethanol in gehad, geen enkel probleem, maar wel gingen alle slang koppelingen lekken die er zaten buiten het reservoir, dus op de ventielen en zo.
Ik heb er nu al zo ongeveer een jaar Jokish smeersel in zitten special voor mist koeling en daar heb ik nergens last van, alleen als het wat rijk is afgesteld dan is alle spanenzooi echt een smeerboel, vet en moeilijk op te ruimen.

En of dat past? Geen idee, maar ik denk dat je net zo goed het hele ding kunt vervangen. De specifieke Fog Buster dingen, als die er al zijn, zitten er op of in geschroefd. De dingen die ik heb zijn in principe waterfilters voor zwembaden en hebben aan 2 kanten een 3/4 aansluiting (schroefdraad)
Ik heb er zelf van één van de aansluitingen (dat wordt dan de uitvoer) naar de boden van het reservoir een slangetje in gemaakt aan de andere kant via een reduceer ventiel perslucht er op en klaar is het.
Met ventielen schakel ik zowel de perslucht naar het mengblokje als de smering die uit het reservoir komt en naar het mengblokje gaat.
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: In vogelvlucht een nieuwe OSPF frees.

Bericht door benkr »

Ik heb even in je galerij gekeken en moet zeggen dat ze er wel heel erg op lijken, grote kans dat het gewoon uitwisselbaar is.
Ik heb geen idee waar je woont, ik zelf woon in Tilburg.
Stuur me maar een PB of mail om de details in te vullen.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6328
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: In vogelvlucht een nieuwe OSPF frees.

Bericht door Kjelt »

Ik heb die van Sorotec, en dat was ook zo'n blauwe en kan bevestigen dat ze uitwisselbaar zijn.
Anders kom de mijne even lenen Rick dan kun je zien of die ook past.
-rick
Berichten: 108
Lid geworden op: 16 apr 2013 12:19

Re: In vogelvlucht een nieuwe OSPF frees.

Bericht door -rick »

Hoi allemaal!

Dat is even geleden.

Moet zeggen dat ik de bank savonds te fijn vind en daardoor te weinig in mijn klushok ben :lol:

ik heb heel kort in overweging genomen om de boel te verkopen omdat ik het te weinig gebruik. Maarja, het levert naar verhouding niks op, staat me niet in de weg dusja... Ik ga nu proberen de hobby weer een boost te geven. 8)

Gisteren mijn PVC stroken gevlakt.
Vandaag een aluminium strip gefreesd; gatscharniertje erin. kopse kant bewerkt en gevlakt.

gatscharnier + hoek met een ø3mm Z1 snijder. 1mm diepte per keer, 1.5mm stepover, 2000mm/min. Gevoelsmatig zag dat er goed uit.
Facing gedaan met een ø8mm Z4 snijder, 1,9mm per keer, stepover van 3mm en een finishing pass van 0.1mm. op 2000mm/min. Gevoelsmatig zag dit er wel goed uit.

Qua snijsnelheden etc moet ik even een gevoel kweken.
Ik houd alle snelheden bij zodat ik wat historie heb.
Het is een beetje welke tactiek je aan gaat: contouren kan bijv. op een redelijk grote diepte, en lage stepover. Maar een pocket, doe ik vaak in meerdere laagjes en dan wat meer stepover... daar is vast veel over te vertellen :lol:

De oplettende kijker ziet dat de ''facing'' lijnen niet parallel lopen met het werkstuk. Ik heb bewust het werkstuk schuin op mijn bed gezet, om te spelen met de G68. Alleen dat moet ik ff opnieuw doen want het is dus niet gelukt. :oops:
Ook zie je rondom het gatscharnier ook niet zo'n mooie lijnen.. het is wel vlak. denk dat het werkstuk wat getrilt heeft hier, omdat die niet was ondersteund. En ik denk dat ik de ''bocht'' buiten het materiaal moet maken, dus een langere uitloop. Achja aldoende leert men!! 8)

Het eerst volgende op de planning: Nieuwe gasveren regelen voor mijn beveiligingskap. Die ik nu heb zijn ''doodgedrukt'' (te ver open gedaan, krijg ik met geen mogelijkheid meer in elkaar). Nu haal ik aan de achterkant ff een plaat eruit om gereedschap te wisselen, maar dat schiet niet op.
Dan wil ik wat engrave werk doen (van die multi materiaal plaatjes (zwart + aluminium)) en dan zo nu en dan wat onderdeeltjes maken. Heb nog een heleboel toolingplate, heleboel kunststof (bedankt Hans!!) , en paar platen Corian 8)

Overigens, ik ga mijn foto's in een gedeelde Google fotos zetten. Dat is voor mij makkelijker dan via het forum, zie hier de link.

https://photos.app.goo.gl/mMkadraqahhmVFWr6


Groetjes Rick
Laatst gewijzigd door -rick op 23 dec 2020 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6328
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: In vogelvlucht een nieuwe OSPF frees.

Bericht door Kjelt »

-rick schreef: 23 dec 2020 14:03 Overigens, ik ga mijn foto's in een gedeelde Google fotos zetten. Dat is voor mij makkelijker dan via het forum, zie hier de link.
https://photos.google.com/album/AF1QipP ... VUIkmN4n_t
Misschien nog even naar het delen gedeelte kijken want ik kom er zonder password niet in ;-)
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 968
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: In vogelvlucht een nieuwe OSPF frees.

Bericht door Portje »

Die vogel is volgens mij geen postduif mag ik hopen ;-)
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
-rick
Berichten: 108
Lid geworden op: 16 apr 2013 12:19

Re: In vogelvlucht een nieuwe OSPF frees.

Bericht door -rick »

Kjelt schreef: 23 dec 2020 14:48
-rick schreef: 23 dec 2020 14:03 Overigens, ik ga mijn foto's in een gedeelde Google fotos zetten. Dat is voor mij makkelijker dan via het forum, zie hier de link.
https://photos.google.com/album/AF1QipP ... VUIkmN4n_t
Misschien nog even naar het delen gedeelte kijken want ik kom er zonder password niet in ;-)
Als het goed is nu wel. Deze was inderdaad niet gedeeld.
Gebruikersavatar
WillyH
Donateur
Berichten: 659
Lid geworden op: 22 dec 2018 09:35
Locatie: Zuiderkempen (B)

Re: In vogelvlucht een nieuwe OSPF frees.

Bericht door WillyH »

Error 404 Rick!
Gebruikersavatar
hilberth
Berichten: 264
Lid geworden op: 08 sep 2010 09:40
Locatie: Omgeving Amsterdam
Contacteer:

Re: In vogelvlucht een nieuwe OSPF frees.

Bericht door hilberth »

22176
Think it, draw it, make it.
-rick
Berichten: 108
Lid geworden op: 16 apr 2013 12:19

Re: In vogelvlucht een nieuwe OSPF frees.

Bericht door -rick »

Excuses. Heb de tablet gehaald om te controleren. Nu werkt hij!!
Gebruikersavatar
hilberth
Berichten: 264
Lid geworden op: 08 sep 2010 09:40
Locatie: Omgeving Amsterdam
Contacteer:

Re: In vogelvlucht een nieuwe OSPF frees.

Bericht door hilberth »

Nog een keer proberen, maar dan met de telefoon van je vrouw/vriendin/buurman/collega...
In ieder geval een apparaat waar jou google account niet opstaat.
Think it, draw it, make it.
Plaats reactie