Opensourcefrees van Jaywalk

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Opensourcefrees van Jaywalk

Bericht door hugo stoutjesdijk »

diepchess schreef: 19 apr 2019 15:10
diepchess schreef: 19 apr 2019 15:09 Amai een JPG van 100KB uploaden lukt niet direct in een reactie hier.

"ongeldige bestandsnaam".
Dus maar in een PDF gezet.
Shit en dan is de afbeelding 'groter' dan toegestaan.
Want de pdf is 649KB.

Man man man.
edit: PCX en PNG is ook 'ongeldig bestandstype'.
I rest my case.
Valt me een beetje van je tegen, jij als toch redelijk door de wol geverfde programmeur kan toch wel over een paar hobbeltjes heen werken. ;-)
18455
Ja, het is geen sleuren en pleuren, maar van gebruikers van een technisch forum mag verwacht worden dat ze ook wel een beetje met de computer om kunnen gaan.
Wat betreft foto's plaatsen, er was ons geloof ik een soort van worst voorgehouden, zo rond de kerst, maar of daar nog progressie in zit?
(ik 'knip' altijd een stukje van m'n beeldscherm, Greenshot: reuze handig)
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Opensourcefrees van Jaywalk

Bericht door serum »

bla
Laatst gewijzigd door serum op 20 apr 2019 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Opensourcefrees van Jaywalk

Bericht door Kjelt »

Pak een wat oude freeware tekenprogramma zoals PSP7 ofzo die nog nooit van metadat hebben gehoord.
Snij je foto bij.
Resize met behoud van HV ratio naar 1280 of 1600 pixels horizontaal en sla op als jpg, zet compressie op 10 zodat de kB's ook laag blijven en het forum minder kost.
Gebruikersavatar
Jaywalk
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 mar 2018 22:49

Re: Opensourcefrees van Jaywalk

Bericht door Jaywalk »

Uploaden via https://postimages.org/ en de link op het forum plempen. Simpel.

Gaan we nu weer ontopic?
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Opensourcefrees van Jaywalk

Bericht door serum »

Geregeld! Was even vergeten dat je mijn loon betaalt en dat we bezig zijn met belangrijk en baanbrekend onderzoek!
Gebruikersavatar
Jaywalk
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 mar 2018 22:49

Re: Opensourcefrees van Jaywalk

Bericht door Jaywalk »

serum schreef: 20 apr 2019 11:44 Geregeld! Was even vergeten dat je mijn loon betaalt en dat we bezig zijn met belangrijk en baanbrekend onderzoek!
Ik zie net dat je een keer of 10 hebt gereageerd met alleen maar "Bla" in mijn topic. Kortom, puberaal Trollengedrag. Kom je een beetje aandacht te kort? Misschien dat een moderator daar iets mee kan?
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Opensourcefrees van Jaywalk

Bericht door serum »

heb mijn posts aangepast naar bla, vermoed dat je zelf nog wel kan herinneren dat er iets anders stond wat wellicht marginaal afweek van je topic.
Laatst gewijzigd door serum op 20 apr 2019 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Opensourcefrees van Jaywalk

Bericht door serum »

Maar.

'Puberaal trollengedrag, aandacht tekort'. Hier sta je voor mij meteen op een niet al te positief voetstukje hoor. Nogal oordelend van aard begrijp ik.

Dus we wijken af van 'jouw' topic, je wijst erop, ik pas mijn posts aan, aansluitend op je wensen en vervolgens krijg ik een soelaas van redelijke beschuldigingen over mijn kant.

Terwijl ik je antwoord lees, realiseer ik mij dat je beschuldigingen redelijk hypocriet zijn. Ik verwijt niemand iets, alleen dat je/men soms niet zo moet 'zevelen' over 'ontopic'

Er bloeien soms interessante dingen uit.
Gebruikersavatar
Jaywalk
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 mar 2018 22:49

Re: Opensourcefrees van Jaywalk

Bericht door Jaywalk »

Dus als iemand vraagt of er weer ontopic mag worden gereageerd -common courtesy en common sense- dan wordt het zwart voor je ogen en ga je al je bijdragen vervangen naar "Bla", begrijp ik dat goed? Whatever floats your boat dude... Ik ga hier in ieder geval geen aandacht meer aan besteden.
Leeuwinga
Berichten: 2977
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: Opensourcefrees van Jaywalk

Bericht door Leeuwinga »

Ach mensen, houdt hier mee op. Heeft geen enkele zin.
Gewoon terug naar het topic en als er ongenoegen is stuur elkaar een PB
en praat het uit.
Cees
Tonybryden
Berichten: 909
Lid geworden op: 29 mei 2015 15:44
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Opensourcefrees van Jaywalk

Bericht door Tonybryden »

Ik blijf het zeggen jongens ,stoor je niet aan elkaar.
Ik lees veel mee op het forum en soms zijn er wat posts waar je een rot opmerking voorbij ziet komen.
Optie 1 lees verder en reageer dan niet.
Optie 2 laat het voor wat het is.
Optie 3 vermijd de hele topic waar je je aan stoort.
Verder zijn we hier om wat van elkaar te leren, geintjes moet kunnen maar hou het beperkt.
En wat betreft het gezeik on/of topic, uiteindelijk komt er toch iets positiefs uit.
En ja het blijft leuk om in een post wat te ouwehoeren om daarna weer verder te gaan.
Geloof me jongens dat opvliegend zijn in een antwoord geven kan vervelend zijn voor sommige, ik zelf had ook snel een kort lontje hier op het forum.
En laten we vooral niet aan de mods vragen hier iets aan te doen, we zijn volwassen kerels toch wie het zelf wel af kunnen op het forum.
chimaerion
Berichten: 245
Lid geworden op: 28 nov 2017 19:50
Locatie: Oost-vlaanderen

Re: Opensourcefrees van Jaywalk

Bericht door chimaerion »

Optie 4: organiseer een meet ofzo en vecht het uit met elkaar en film het, dan hebben wij er ook nog iets aan.

Even on topic: ik ben ook bezig met een OSPF aan het bouwen en heb heel wat kabelrups over, als jij er nog nodig hebt, laat maar weten.
Toxiq
Berichten: 538
Lid geworden op: 05 nov 2014 22:38

Re: Opensourcefrees van Jaywalk

Bericht door Toxiq »

chimaerion schreef: 20 apr 2019 16:13 Optie 4: organiseer een meet ofzo en vecht het uit met elkaar en film het
He hoooooo....niet de meetings ten grabbel gooien, die zijn veel te leuk
Ik heb er ook één :-)
Met een hamer past alles...
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Opensourcefrees van Jaywalk

Bericht door serum »

Wellicht als we elkaar in een andere setting hadden ontmoet was het anders gelopen, hadden we elkaar apelazerus naar buiten gedragen in een cafe nadat we ons te buiten waren gegaan aan een driedubbele bittergarnituur. (hoewel dat heel uitzonderlijk zou zijn, want ik drink niet zo heel veel, maar wie weet in een andere setting) Misschien zit mijn eigen ego me in de weg, maar je hebt mij een paar vragen gesteld in dit topic waarop ik uitgebreid heb geantwoord, waar ik dan misschien niet de (uberhaupt een) reactie op krijg, welke ik (ego misschien) wel verwacht. als er dan ook ineens met 'ontopic graag' modder gegooid moet worden begint bij mij een middelvingerdrang te ontstaan. (ook weer ego) Als ik nadien beschuldigingen als 'puberaal trollengedrag, 'whatever floats your boat dude' , en 'zwart voor de ogen' verweten krijg, ben je je emoties geen meester.

Verwacht niet dat je anderen (mij althans) om input kan vragen en die antwoorden vervolgens (ogenschijnlijk) volledig links te laten liggen. Misschien dat ieder ander denkt 'dan niet' maar ik denk 'waarom niet'

Dus zover het 'common courtesy and common sense' deel. Wat was je vraag ook alweer? ;-)
Plaats reactie