Mijn 2e portaalfrees

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Plaats reactie
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Mijn 2e portaalfrees

Bericht door benkr »

Johan, als je ze in de bankschroef wilt terugduwen dan zou ik ook nog overwegen om ze b.v. een kwart slag te draaien en de niet vlakke kant ergens te laten komen waar die het minst kwaad kan.
Is het er trouwens maar eentje? dan zou ik die zonder meer vervangen.
Ook zou ik de gaten, het verzonken deel tenminste doorboren naar het meer massieve stuk van de andere kant van het profiel, dan kan dit niet meer gebeuren.
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Mijn 2e portaalfrees

Bericht door benkr »

hobbycnc23 schreef: 02 feb 2020 03:27 PS ben weer thuis, met pacemaker. 6 weken geen hobby :mrgreen:
Even off topic. Geert sterkte met die hulpmotor, ik hoop dat je er heeeeeeel lang plezier van mag hebben.
Gebruikersavatar
elvis3
Donateur
Berichten: 284
Lid geworden op: 08 dec 2017 13:54
Locatie: Tilburg

Re: Mijn 2e portaalfrees

Bericht door elvis3 »

hobbycnc23 schreef: 02 feb 2020 03:27 PS ben weer thuis, met pacemaker. 6 weken geen hobby :mrgreen:
Hee Geert, goed dat je weer terug bent. Kun je straks er weer tegen aan.
Later kom je erachter, wat je vroeger had moeten doen.
Oud worden is niet alleen een kwestie van wachten, dat moet je ook leren.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Mijn 2e portaalfrees

Bericht door Ballegooijen »

hoeby schreef: 02 feb 2020 11:28 Hebben jullie een linkje/adresje naar teunissen?
Zoek zelf ook nog aluminium profielen voor een onderstel
Ja, er is wel een linkje maar daar zie je niet wat er allemaal is. Je moet er gewoon naar toe gaan en kijken wat er op dat moment ligt. De voorraad wijzigt dagelijks.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Mijn 2e portaalfrees

Bericht door benkr »

Kelders Boxmeer schijnt ook heel veel spulletje te hebben, ook de moeite om een keertje heen te gaan hoor ik steeds. JVE idem, maar kleiner en minder toegankelijk, Jan moet jou kennen, en jij moet Jan kennen.
Mijn probleem is dan dat ik altijd thuis kom met dingen die niet op mijn lijstje stonden en die dan ook prompt jaaaaaren blijven liggen, leuk, maar wanneer......
Ik vind Teunissen overigens niet zo'n heel verrassend aanbod hebben, leuk om eens een keer heen te gaan maar daar blijft het dan ook bij, toevallig dat er een flinke stapel aluminium profielen ligt (die overigens wel flink aan het slinken is) maar voor de rest niet zo spannend. Het wijzigd natuurlijk wel steeds dus wie weet wat er morgen ligt?
karangetang
Donateur
Berichten: 394
Lid geworden op: 26 aug 2009 10:13
Locatie: Zeist
Contacteer:

Re: Mijn 2e portaalfrees

Bericht door karangetang »

ik heb toch noch een vraag over die wielen. Voorop, ik vind ze heel erg mooi en zien er degelijk uit
Maar..... Ben je niet bang dat wanneer je de tafel gaat liften of laten zakken dat de boel niet scheef trekt ?
Want je doet dat per wiel . Dan moet de boel toch wat scheluw trekken of je constuktie moet zo stijf zijn dat dat niet gebeurd
Hoe zie je dat ?
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Mijn 2e portaalfrees

Bericht door Ballegooijen »

Is het er trouwens maar eentje? dan zou ik die zonder meer vervangen.
Ook zou ik de gaten, het verzonken deel tenminste doorboren naar het meer massieve stuk van de andere kant van het profiel, dan kan dit niet meer gebeuren.
Nee, het is aan beide kanten Ben. Dus 2 profielen. Heb zojuist nog eens even gekeken en ga 2 andere profielen voor de onderliggers maken. Hierbij ga ik dan idd de potgaten zo diep maken dat de boutkop op het binnenste massieve deel gaat komen. Dat is een stuk sterker denk ik. De huidige profielen ga ik dan een kwartslag draaien en als bovenste ligger gebruiken. De bolle kanten hebben dan geen invloed meer op de vlakheid.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Mijn 2e portaalfrees

Bericht door Ballegooijen »

ik heb toch noch een vraag over die wielen. Voorop, ik vind ze heel erg mooi en zien er degelijk uit
Maar..... Ben je niet bang dat wanneer je de tafel gaat liften of laten zakken dat de boel niet scheef trekt ?
Nee, daar ben ik niet bang voor. De tafel staat nu vlak gesteld op de poten (met wielen omhoog) Ik heb de tafel nu vlak gesteld met een machine waterpas en blijft zo staan tot het basisframe klaar is en de betonmortel is gestort. Na het uitharden van de mortel verwacht ik dat de basis zo stijf is dat hij niet meer scheluw zal trekken en er wellicht een pootje vrij van de grond blijft. Mocht dit niet zo zijn dan zet ik hem terug op de poten en stel hem weer vlak.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
hobbycnc23
Donateur
Berichten: 472
Lid geworden op: 31 okt 2018 19:02
Locatie: Geldrop

Re: Mijn 2e portaalfrees

Bericht door hobbycnc23 »

Johan, mocht je toch “ nieuwe” profielen overwegen, kan ik mijn zoon een keer vragen met mij naar Theunissen te rijden ( mag zelf 4 weken geen auto rijden) die trekt er wel een profiel uit en thuis zagen we hem door midden opsturen met post nl en klaar
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Mijn 2e portaalfrees

Bericht door Ballegooijen »

hobbycnc23 schreef: 02 feb 2020 15:42 Johan, mocht je toch “ nieuwe” profielen overwegen, kan ik mijn zoon een keer vragen met mij naar Theunissen te rijden ( mag zelf 4 weken geen auto rijden) die trekt er wel een profiel uit en thuis zagen we hem door midden opsturen met post nl en klaar
Dank voor je aanbod Geert, maar doe jij nu maar eens even rustig aan zou ik zeggen :!: :roll:
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
FSSF
Berichten: 880
Lid geworden op: 07 jun 2011 22:20
Locatie: Den haag

Re: Mijn 2e portaalfrees

Bericht door FSSF »

Schijnbaar wil je alsnog heel erg graag de bouten door en door hebben, waarom niet gewoon monteren zoals het hoort?
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Mijn 2e portaalfrees

Bericht door Ballegooijen »

FSSF schreef: 02 feb 2020 16:47 Schijnbaar wil je alsnog heel erg graag de bouten door en door hebben, waarom niet gewoon monteren zoals het hoort?
en dat is ?
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
FSSF
Berichten: 880
Lid geworden op: 07 jun 2011 22:20
Locatie: Den haag

Re: Mijn 2e portaalfrees

Bericht door FSSF »

FSSF schreef: 02 feb 2020 03:33 Waarom niet de bouten in de rail plaatsen i.p.v. door en door? Op deze manier kun je ze nooit lekker aantrekken en trek je altijd wel iets een beetje krom.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Mijn 2e portaalfrees

Bericht door Ballegooijen »

Ja, dat is idd ook een mooie optie. Ik ga eens kijken waar ik die kan vinden.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Plaats reactie