De zoveelste Open Source PortaalFrees (OSPF)

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
TomAndKobus
Donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 12 feb 2020 12:43
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: De zoveelste Open Source PortaalFrees (OSPF)

Bericht door TomAndKobus »

Hoi Kjelt, Bedankt voor het delen van je besteloverzicht. Ik heb gisteren pas een offerte bij ITEM opgevraagd. Ik weet dus nog niet wat het mij daar gaat kosten. Maar ik heb nu wel een goed vergelijk. Was alles wel goed recht en op maat gezaagd?
Groeten, Tom.
CNCnoob
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 dec 2019 17:49
Locatie: Temse

Re: De zoveelste Open Source PortaalFrees (OSPF)

Bericht door CNCnoob »

Als ik het zo snel bekijk heb je de transportkosten al terug enkel door het verschil in prijs van de 160*80 profielen.
De rest lijkt me dan een mooie bonus als de kwaliteit inderdaad voldoende is.

Eventueel een groepsaankoop opzetten om de transportkosten nog wat te drukken kan ook werken.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: De zoveelste Open Source PortaalFrees (OSPF)

Bericht door Kjelt »

TomAndKobus schreef: 18 apr 2020 10:27 Was alles wel goed recht en op maat gezaagd?
Ja zag er prima uit, enige problemen die ik heb gehad waren mijn eigen gaten bewerkingen :oops:
Gebruikersavatar
TomAndKobus
Donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 12 feb 2020 12:43
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: De zoveelste Open Source PortaalFrees (OSPF)

Bericht door TomAndKobus »

Ok, bedankt, Ik ben op de site van SMT aan het kijken. Altijd goed om prijzen te kunnen vergelijken, zeker als de kwaliteit niet voor elkaar onder doet. 8)
Ik zal een vergelijking maken met ITEM als ik daar de offerte van heb. Maar CNCnoob zegt dat SMT goedkoper is, dus dat zal dan ook wel blijken.
Groeten, Tom.
Gebruikersavatar
TomAndKobus
Donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 12 feb 2020 12:43
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: De zoveelste Open Source PortaalFrees (OSPF)

Bericht door TomAndKobus »

Hallo allemaal,

Hier een overzicht van de kosten SMT vs ITEM. De transportkosten van SMT zijn erg hoog (300 euro!!) maar al met al is SMT de helft van de kosten van ITEM.

Met dank aan Kjelt voor de tip!

20513
Gebruikersavatar
TomAndKobus
Donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 12 feb 2020 12:43
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: De zoveelste Open Source PortaalFrees (OSPF)

Bericht door TomAndKobus »

@CNCnoob,

Als je mee wilt doen, om de transportkosten te delen, dan moet je dit even laten weten. Ik wil wel graag deze week nog kunnen bestellen (mag ook wel wat langer duren als dat nodig is ;-) ). Ik hoop natuurlijk dat de transportkosten dan niet veel duurder worden, maar ik verwacht van niet. Tevens zal je de spullen bij mij moeten komen ophalen. Ik woon in Gouda.

Groeten, Tom.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: De zoveelste Open Source PortaalFrees (OSPF)

Bericht door Kjelt »

Poeh dan zijn die verzendkosten wel enorm gestegen.
Jammer dat ze niet net over de grens zitten.
CNCnoob
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 dec 2019 17:49
Locatie: Temse

Re: De zoveelste Open Source PortaalFrees (OSPF)

Bericht door CNCnoob »

Zeer mooie (en interessante) vergelijking Tom!
Zeker interesse om ook wat te bestellen, zal je dadelijk een pb sturen ;-)
JoepS
Berichten: 154
Lid geworden op: 14 mei 2011 09:02
Locatie: Eindhoven/Zuid-Limburg

Re: De zoveelste Open Source PortaalFrees (OSPF)

Bericht door JoepS »

Wat een overdreven verzendkosten. Kun je dan niet beter bij bijvoorbeeld boikon, aluxprofiel.nl, of motedis bestellen?

Edit: Daarnaast zou je het ontwerp kunnen aanpassen zodat een exacte lengte van de profielen niet uitmaakt. Die 80x40-profielen onder het bed zou je bijvoorbeeld ook wat langer kunnen maken zodat de 160x80-profielen er bovenop kunnen worden geplaatst. Heb je direct wat extra Z-travel of je kunt voor 120x80 profielen gaan voor de Y-as.
Laatst gewijzigd door JoepS op 21 apr 2020 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
TomAndKobus
Donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 12 feb 2020 12:43
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: De zoveelste Open Source PortaalFrees (OSPF)

Bericht door TomAndKobus »

Ja, de transportkosten zijn hoog. Ik zal eens kijken bij de leveranciers die je noemt.
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: De zoveelste Open Source PortaalFrees (OSPF)

Bericht door audiomanics »

Volgens mij was Motedis het bedrijf van scheef afgezaagde profielen en afwijkingen in de maatvoering... Maar voor ik deze beschuldiging uit zal ik het even navragen bij de gedupeerde.. Ik kom er op terug..
Boikon levert tegenwoordig niet meer aan particulieren helaas.. Dus zal je daarvoor via iemand met een KvK moeten bestellen.. Ze hebben wel veel maar niet alle geschikte profielen..
Ik snap trouwens de prijsopgave van Item niet.. Ik heb meerdere machines gebouwd ondertussen en was gemiddeld voor alles bij Item zo'n 800-900 euro kwijt, als ik me niet vergis..
Zal ze eens bellen..

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
JoepS
Berichten: 154
Lid geworden op: 14 mei 2011 09:02
Locatie: Eindhoven/Zuid-Limburg

Re: De zoveelste Open Source PortaalFrees (OSPF)

Bericht door JoepS »

Ik denk dat alleen Boikon in de buurt komt van de kwaliteit van Item. Ik heb er echter geen ervaring mee, maar heb de naam Boikon hier al een aantal keren voorbij zien komen bij andere OSPF-builds. Ik zou i.i.g. niet bij stappenmotor.nl bestellen en verwachten dat je maagdelijke en netjes gezaagde profielen krijgt. De profielen die ik daar besteld heb, hebben krassen, soms deukjes en zijn niet geweldig netjes gezaagd. Exact zagen doen ze daarnaast niet, dat geven ze ook aan. Ze willen wel hun best doen als je er om vraagt, maar de nauwkeurigheid is dan een halve millimeter op een meter ofzo. Daar is de prijs dan ook naar. Hetzelfde geldt waarschijnlijk ook voor motedis en aluxprofiel.

Edit: @ hierboven: Jammer van Boikon, dat wist ik niet.
Gebruikersavatar
TomAndKobus
Donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 12 feb 2020 12:43
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: De zoveelste Open Source PortaalFrees (OSPF)

Bericht door TomAndKobus »

Kjelt heeft in ieder geval goede ervaringen met SMT. Boikon ben ik ook veel tegen gekomen, maar dat kan dus niet meer. Als Motedis scheef zaagt, dan valt deze natuurlijk ook af, maar Kees checkt dit nog. Over stappenmotor.nl , zij hebben niet alle profielen die ik nodig heb, maar van hun heb ik wel ooit mooi gezaagde profielen gehad. Die lieten zij ergens anders zagen omdat ik de lengten vrij nauwkeurig wilde hebben.
Gebruikersavatar
WillyH
Donateur
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 dec 2018 09:35
Locatie: Zuiderkempen (B)

Re: De zoveelste Open Source PortaalFrees (OSPF)

Bericht door WillyH »

Zelf heb ik mijn profielen vorig jaar bij Item besteld, heel tevreden over. SMT is een pak goedkoper maar ze versturen via een transporteur. Voor het onderstel heb ik gevraagd of ze de profielen niet als pakketten konden verzenden en dat was ook een (veel goedkopere!) oplossing:

Code: Selecteer alles

Frachtkosten Profile 3 Pakete a 16,28 48,84€ netto
Verpackungskosten Profile für stoßfeste Verpackung mit Kantenschutz 3,00€ netto
Frachtkosten Kleinteile 16,28€ netto
Uiteindelijk heb ik mijn onderstel in staalprofielen gelast, dus geen alu van SMT nodig. Maar misschien kan je ook vragen om als pakket te laten verzenden.
Plaats reactie