CNC Portaalfrees kit opbouwen

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Gebruikersavatar
Oscar f1
Berichten: 572
Lid geworden op: 29 jan 2009 22:58
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: CNC Portaalfrees kit opbouwen

Bericht door Oscar f1 »

P1-Engineering schreef: 23 aug 2021 18:00 ......En inderdaad zal de acceleratie een veel grotere impact hebben..............
Dus dan is 2010 of 2020 best een hoop massa om aan het draaien te krijgen,
bij mij werkt een 16mm. kogelomloop erg goed op 120 cm lengte ( dubbel uitgevoerd)
Papaatje
Berichten: 444
Lid geworden op: 14 mei 2020 07:59
Locatie: Drachten

Re: CNC Portaalfrees kit opbouwen

Bericht door Papaatje »

Mooi werk Mattia! Ik volg mee. ;-)
mattia
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 nov 2009 13:41

Re: CNC Portaalfrees kit opbouwen

Bericht door mattia »

Kleine update!

- De delta servos zijn binnen. Beste hompen metaal.
- Na ook wat discussie met mede-gitaarbouwers en een CNC bouwer op een ander forum toch gekozen voor 2020. Vast overkill. We gaan het meemaken. Ligt bij FedEx, binnenkort ophalen en de definitieve tekeningen maken voor de aanpassingen die voor het frame nodig zijn.

Maar voordat ik dat doe: welke polie//belts?

HTD-5M lijkt veel gebruikt te worden, is makkelijk verkrijgbaar, niet al te duur, goed genoeg? 15mm breed.

GT2 zou in alle opzichten beter zijn. Maar ik vind alleen klein spul, gemaakt voor 3D printers, of heel duur (meer dan ik voor m’n servos betaald heb duur) bij industriële jongens in de VS. wil namelijk 2:1 overbrenging, en de Assen zijn 14mm (motoren), 12mm en 10mm (KO). Iemand een suggestie? Of een betrouwbare AliExpress verkoper?

Als buitenbeentje heeft BeltingOnline SC8M, wat equivalent zou zijn aan de (verouderde?) GT maar dan can Continental. Nadeel: joekels van poelies (127mm voor de grote in de meest compacte 2:1 opstelling).

Ik zie door de bomen het bos niet echt meer…
Plaats reactie