Leadshine ES-D808 problemen

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5404
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Leadshine ES-D808 problemen

Bericht door serum »

Dat deel dat die andere het wel deed had ik niet meegekregen..

Nee, dan had ik het ook niet in de masso gezocht; Ik zou de encoder kant/aansluiting eens nakijken; daar zat een probleempje in met een meegeleverde kabel, jaren geleden. Audiomanics weet daar vast meer over.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6313
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Leadshine ES-D808 problemen

Bericht door Kjelt »

En daarom had ik TS geadviseerd om eerst de motor via de software eens te testen.
In de software kun je opgeven een aantal rondjes CW of CCW te doe met een bepaalde snelheid.
Als dat werkt is de encoder kabel goed aangesloten en ook de motor kabel.
Kjelt schreef: 21 jun 2020 11:28 Eerste stap de rs232 kabel aan de pc, software starten en parameters uitlezen en opslaan en dan via de software kijken of de motor wil draaien (kun je opgeven welke richting en hoeveel stappen of omdraaingen).
Fredsan
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jul 2010 09:42
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Leadshine ES-D808 problemen

Bericht door Fredsan »

Ik gebruik deze drivers al een paar jaar, gekocht bij Hardwarecnc. Ze kunnen met gemak 200khz aan aangesloten op een Centroid Acorn controller.

Ik weet niet of je de orginele encoder kabels gebruikt? Volgens de handleiding komt de kleurcodering van de 6 kabels, te zien op jou fotos, niet overeen met wat er in de handleiding staat. Handleiding te vinden in de webshop van HardwareCnc.
Ronniesfreeswerk
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jun 2017 22:30

Re: Leadshine ES-D808 problemen

Bericht door Ronniesfreeswerk »

Nou het heeft even geduurt en heel wat avondjes puzzelen maar de motor beweegt 8)
Echter beweegt hij alleen nog de Pro Tuner software van Leadshine, ik krijg hem nog niet aan de praat via de Masso.

Hoe heb ik hem aan de praat gekregen hoor ik jullie al denken, nou mede door het meedenken van jullie!
De encoder kabel zat inderdaad niet helemaal correct aangesloten, echter valt van mijn Nema34 motortjes niet zo veel online te vinden.
Toen ik dat goed had aangesloten en daar van overtuigd was deed de motor nog niks.

Zoals ik al eerder vermeld had kreeg ik wel beweging in de motor als een Rtellingent T60 closed loop driver aansloot op de Masso.
Dit zette me aan het denken, wat nou als ik daar ook een soort van Tuner software voor kon vinden en de instellingen kon overzetten naar de Leadshine.

Nou warempel ik vond een stukje software op het wereldwijde web en begon met het vergelijken van de waardes uit beide drives.
En toen ik een aantal waardes aangepast had kwam de Leadshine tot leven en bewoog de motor ook goed en stil.

Nu heb ik alleen nog het probleem dat hij via de Masso zelfs geen 0.001 mm beweegt, na het avontuur van afgelopen week ben ik overtuigd dat het een parameter moet zijn.
Maar ik heb geen idee welke parameter.


Hier onder een filmpje waar de motor eindelijk draait op de Leadshine drive.

https://www.facebook.com/ronnie.kluiten ... 847391459/
Plaats reactie