Kleurig gebeuren (OSPF)

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Gebruikersavatar
Oscar f1
Berichten: 572
Lid geworden op: 29 jan 2009 22:58
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Kleurig gebeuren (OSPF)

Bericht door Oscar f1 »

audiomanics schreef: 31 okt 2020 17:33...........
Ligt ook nog wat PVC op de sproeier van het vlakken van het bed ...................

Kees
Dit ziet er uit als een project waar geen enkele concessie gedaan is,
je maakt het beste wat je kunt maken. punt.
dat geeft meestal veel voldoening.

Nog een vraagje,
hoe zit de pvc vast op te T-sleuven plaat ?
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Kleurig gebeuren (OSPF)

Bericht door audiomanics »

Tesa 4965 38mm breed.. Uit ervaring weet ik dat dit gewoonweg de beste dubbelzijdige tape is om die PVC-strips vast te zetten op het aluminium bed. Omdat ik regelmatig met fenella werk om aluminium enzo te snijden moest ik wel een tape hebben die daar niet snel van onder de indruk raakt en dat lukt met die Tesa 4965 erg goed... Niet gezegd dat er nooit meer een stip zal los gaan laten, maar ik heb nog niets gemerkt en ik had het er op mijn vorige machine al ruim twee jaar onder zitten..

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Kleurig gebeuren (OSPF)

Bericht door audiomanics »

serum schreef: 31 okt 2020 18:56 Mooi werk! stel je de lineaire geleiders langs een rei of het aluminium profiel? (laatste is in mijn ervaring meestal knap krom)
mijn ervaring is dat het zichzelf laten richten op de uiteinden en dan langs een geleende Rei van binnenuit naar buiten vast zetten heel prima werkt.
Voor ik daar aan begin meet ik eerst of de uiteinden van de kogelomloopspindels exact even ver uit elkaar staan, soms moet 1 van de eindplaten een paar honderdste naar binnen of naar buiten getikt worden. Dan stel ik softwarematig de brug goed mogelijk haaks, stuur de brug naar het ene uiteinde en zet daar het buitenste boutje vast. Dan naar de andere kant en precies hetzelfde.. Dan staan de uiteinden in ieder geval parallel met de ko-spindels, heb je ook geen dwarsspanningen daar, die je met andere methoden wel snel hebt.
Dan de lange rei erlangs, maar in mijn geval hoefde ik niets te corrigeren: de rails waren net zo recht als de rei. dus eerst handvast vanuit het midden om en om vast draaien, controleren en vervolgens muurvast op moment zetten (30 op mijn boormachine)
En dan de brug perfect haaks uitlijnen en dan het bed vlakken.. Nu zit er in de balkenconstructie halverwege aan de Y+ kant een delletje van ca 0,2mm diep, maar daar frees ik toch bijna niet en dat vlak ik de volgende keer wel weer eens als ik weer een paar tienden van het oppervlak af wil halen..(over een jaar ofzo)

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Plaats reactie