Kleurig gebeuren (OSPF)

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Kleurig gebeuren (OSPF)

Bericht door audiomanics »

Jawel, eindelijk ga ik eens een OSPF voor mijzelf maken...
Vandaag de 15 deeltjes terug gekregen van ATM-Heerhugowaard.. Meteen maar even proefbouwen om te zien hoever mijn grijpvoorraad RVS-boutjes tekort schiet voor ik 10 keer moet gaan bestellen omdat ik toch nog een paar van dit of dat boutje nodig heb.. Ook wel handig bij het opmeten van de hoeveelheid kabel enzo..
Systeemkast had een tijdje geleden al klaar gemaakt en getest, die kan dus zo in het subframe geschroefd worden.
Wel een kleurig geval zo met die HiWin wagentjes en blauwe platen.. 8)

Kan dan weer uit elkaar want hij moet staan waar nu mijn huidige moneymaker staat en de deur is maar net 50cm breed.... Als deze helemaal klaar is, kan de "oude" verkocht worden..

21759
21760
21761
21762

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
abs02
Berichten: 684
Lid geworden op: 28 mei 2011 15:20

Re: Kleurig gebeuren (OSPF)

Bericht door abs02 »

Dat ziet er al goed strak uit Kees.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6308
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Kleurig gebeuren (OSPF)

Bericht door Kjelt »

Ah toch overstag gegaan 8)
benkr
Donateur
Berichten: 7774
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Kleurig gebeuren (OSPF)

Bericht door benkr »

Kees als je hulp nodig hebt dan horen wij het wel, wij helpen je graag.
Zo'n machine bouwen is nog niet zo heel makkelijk dus schroom niet om het hier te vragen........
Kjelt
Donateur
Berichten: 6308
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Kleurig gebeuren (OSPF)

Bericht door Kjelt »

:lol:
Dit wordt Kees negende OSPF ? Driemaal is scheepsrecht dus drie kwadraat maal gaat iets heel moois worden.
RoBie
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 sep 2020 19:29
Locatie: Purmerend

Re: Kleurig gebeuren (OSPF)

Bericht door RoBie »

Mooi Project! maar wist niet dat Hans Kazan ook met CNC goochelde :lol:
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Kleurig gebeuren (OSPF)

Bericht door audiomanics »

@ benkr… serieus??? :lol:
@ Kjelt….. bijna... een stuk of 12 en 3 vreemde varianten daarop plus 4 grote lasers... maar deze doe ik met mijn ogen dicht en twee vingers in mijn neus..
En overstag? ja en nee.. Ik heb een prima machine, die zou nog makkelijk jaren meegaan, Maar om nou steeds belasting te betalen over je centjes... dan maar weer eens wat bouwen voor de komende 20 jaar.. Tegen die tijd lig ik waarschijnlijk al tussen zes planken..
Vandaar dat ik mijn huidige machine ook weg kan doen voor een habbekrats, maar ook pas als deze zo goed als klaar is want een dag niet gefreesd....

Kazan is het merk van mijn barbeque… tover je de lekkerste stukken verbrand dood beest op..

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
RoBie
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 sep 2020 19:29
Locatie: Purmerend

Re: Kleurig gebeuren (OSPF)

Bericht door RoBie »

Mooie combinatie, motoren, cnc en bbq, kan ik mij heel goed in vinden! Sorry is wel of topic maar o zo belangrijk!
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5400
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Kleurig gebeuren (OSPF)

Bericht door serum »

Kleurig werk Klees.

Wat is die zwarte schil rond de motor?
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1764
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: Kleurig gebeuren (OSPF)

Bericht door Kars-cnc »

Mooie machine Kees! Nu de OSPF een vertrouwd en technisch vervolmaakt ontwerp is geworden komt er een fase bij; een echte design uitstraling!

Net als Serum vroeg ik mij ook af hoe dat zit met de spindel. Waar koop je er een van het merk "CNCZONE OSPF"???
benkr
Donateur
Berichten: 7774
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Kleurig gebeuren (OSPF)

Bericht door benkr »

audiomanics schreef: 09 okt 2020 00:21 @ benkr… serieus??? :lol:
Kees
Kees, natuurlijk weet ik dat het helemaal goed komt, een beetje plagen mag toch wel hé?
Kjelt
Donateur
Berichten: 6308
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Kleurig gebeuren (OSPF)

Bericht door Kjelt »

Als ik een gokje mag doen dan is dat zwarte een 3D geprinte omhulling waar een extra zware fan in zit gebouwd die de motor ook bij lage toeren van voldoende koeling voorziet.
Maar dat is dus speculatie van mijn kant.
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Kleurig gebeuren (OSPF)

Bericht door audiomanics »

Die spindel is een bestaande rechthoekige chinees, die ik voorzien heb van andere lagertjes, koelribben ingefreesd (en de tekst natuurlijk) en vervolgens in een matzwarte industriële hittebestendige coating gezet heb.. Je moet maar durven om een spiksplinternieuwe spindle-motor meteen te slopen en er in te gaan frezen... nou, ik wel.. De kap wil ik nog veranderen zodat er zo'n turbine-ventilatortje op kan (38m^3/min) zodat ik deze spindle ook langdurig op 1000 RPM kan laten draaien.. bij dat toerental is hij al behoorlijk krachtig en kan ik er waarschijnlijk ook RVS mee gaan frezen op een portaal.. Natuurlijk geen afnames van 1mm/omw en 20mm diep.. maar een tekstje graveren in een RVS-plaatje moet dan toch tot de mogelijkheden gaan horen.. Machine is stijf zat, toerental laag genoeg en kracht is er ook wel.

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5400
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Kleurig gebeuren (OSPF)

Bericht door serum »

audiomanics schreef: 09 okt 2020 11:12 Die spindel is een bestaande rechthoekige chinees, die ik voorzien heb van andere lagertjes, koelribben ingefreesd (en de tekst natuurlijk) en vervolgens in een matzwarte industriële hittebestendige coating gezet heb.. Je moet maar durven om een spiksplinternieuwe spindle-motor meteen te slopen en er in te gaan frezen... nou, ik wel.. De kap wil ik nog veranderen zodat er zo'n turbine-ventilatortje op kan (38m^3/min) zodat ik deze spindle ook langdurig op 1000 RPM kan laten draaien.. bij dat toerental is hij al behoorlijk krachtig en kan ik er waarschijnlijk ook RVS mee gaan frezen op een portaal.. Natuurlijk geen afnames van 1mm/omw en 20mm diep.. maar een tekstje graveren in een RVS-plaatje moet dan toch tot de mogelijkheden gaan horen.. Machine is stijf zat, toerental laag genoeg en kracht is er ook wel.

Kees
Ik had het vermoeden dat het geen 3d print was, vandaar.

Ik heb zo'n fan op mijn 2.2kw gemaakt, Op vol toeren een flink kabaal, maar houdt het goed koel. Heb er een schakelingetje opzitten dat hij standaard op 6, zoveel V draait en daaroverheen weer een 35 of 40? graden NO sensor gezet, als hij boven de temperatuur komt gaat hij op vol vermogen en daaronder op stiltestand.
Plaats reactie