Eerste project.

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Plaats reactie
Papaatje
Berichten: 448
Lid geworden op: 14 mei 2020 07:59
Locatie: Drachten

Re: Eerste project.

Bericht door Papaatje »

hobbycnc23 schreef: 25 okt 2021 10:47 Hoi papaatje, Erik geloof ik hè?
Je hebt een hele mooie machine, heb je “ eerste project” af en toe gevolgd, maar nu de laatste posts vanaf 2 okt gelezen, met de vele foto’s! Toppie.
Wat je schreef over je collega’s als jong broekie maakt nu mijn zoon met adhd mee.....heel herkenbaar.
Het is een eind rijden vanaf drachten naar aalburg, maar hoop je toch te ontmoeten en ff te babbelen. Veel sterkte met je persoonlijke situatie
dankje hobbycnc23, het is Eric, maar wat zegt die ene letter. :lol:

Ja, mensen zien adhd meestal als moeilijk, maar je kunt het ook als positief zien. Je denkt sneller, bent meestal meer gedreven en enthousiast.
In plaats dat men dit meer waardeert wordt het vaak als bedreiging gezien op werkplekken door collega's die al jaren op hun eigen manier werken. Dat is natuurlijk ook goed, maar door mijn gedrevenheid, en geen 8 tot 5 mentaliteit, was ik gauw de buitenbeen. :roll:
Mijn hersenen moeten gewoon bezig zijn, ik kan niet stil zitten. Maar ik heb ook geen rem, dit uitte zich ook bij het sporten.

Je moet proberen je zoon zijn "gebrek"(in de buitenwereld, wat ik heb geleerd dat het geen gebrek is), te leren accepteren, en benutten.
Het lukte mij jammer genoeg niet om hier mee om te kunnen gaan vroeger. Hierdoor sloeg ik totaal door in het beoefenen van vechtsporten, wat je dan nog een extra stempel geeft en de mensen nog meer afstand nemen.
Ach, ik probeer het een plek te geven, stort me nu op mijn hobbies en sport veel, zo maak ik mijn drukke geest toch moe. ;-)

Het lijkt me hartstikke leuk om naar Aalburg te komen, maar ben ook bang dat al teveel van mezelf hier bloot heb gegeven. We zullen zien.
Misschien tot dan. :P ;-)
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13527
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Eerste project.

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ik zie ADHD niet als "ziekte", meer als karaktereigenschap.. het grote probleem voor mensen met een "stoornis" in het "autismespectrum" is in mijn ogen het onvermogen van "normale" mensen om daar mee om te gaan..

Gooi gewoon je machine achter in je auto, en kom naar Aalburg, ik kijk er naar uit om 'm te zien..
Papaatje
Berichten: 448
Lid geworden op: 14 mei 2020 07:59
Locatie: Drachten

Re: Eerste project.

Bericht door Papaatje »

Arie Kabaalstra schreef: 25 okt 2021 14:34 Ik zie ADHD niet als "ziekte", meer als karaktereigenschap.. het grote probleem voor mensen met een "stoornis" in het "autismespectrum" is in mijn ogen het onvermogen van "normale" mensen om daar mee om te gaan..

Gooi gewoon je machine achter in je auto, en kom naar Aalburg, ik kijk er naar uit om 'm te zien..
jij bent een wijs man, Arie. 8)

Tsja, die machine van mij zal niet in mijn auto passen.................. :lol:
Ik heb een Peugeot 307CC, een cabrio...............of ik moet het dak open laten, maar als ik dat doe met die 2,5 uur rijden......... :shock:

De machine weegt nu wel meer dan 100 kg, krijg ik nooit de trap af......, volgens mij past het niet eens meer door het trapsgat. :lol:
En dan ligt de hele bedrading nog provisorisch los............... genoeg smoesjes? :lol:

Maar die reis zonder mijn machine durf ik misschien nog wel aan, dus................ :roll: ;-)
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12053
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Eerste project.

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Papaatje schreef: 25 okt 2021 15:19 Maar die reis zonder mijn machine durf ik misschien nog wel aan, dus................ :roll: ;-)
Ik zou het doen, je zult zien hoe je je thuis voelt bij dat stelletje ..... :mrgreen:
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Papaatje
Berichten: 448
Lid geworden op: 14 mei 2020 07:59
Locatie: Drachten

Re: Eerste project.

Bericht door Papaatje »

hugo stoutjesdijk schreef: 25 okt 2021 15:55 Ik zou het doen, je zult zien hoe je je thuis voelt bij dat stelletje ..... :mrgreen:
Gezellig! :lol: :mrgreen:
Plaats reactie