Eerste project.

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5418
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Eerste project.

Bericht door serum »

Portje schreef: 01 okt 2021 11:42 Mooi klapscherm zeg.. netjes
Je hebt er wel de ruimte boven voor nodig.
Ik had bij mij ook aan zoiets gedacht maar met het verlaagde plafond kon ik het niet kwijt.
Heb je bij een plotter niet nodig.. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Maar serieus. Ik heb nog een paar 950mm lange platte ladegeleiders, die zijn ideaal om een scherm voor de machine te maken.
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 968
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Eerste project.

Bericht door Portje »

serum schreef: 01 okt 2021 14:04
Portje schreef: 01 okt 2021 11:42 Mooi klapscherm zeg.. netjes
Je hebt er wel de ruimte boven voor nodig.
Ik had bij mij ook aan zoiets gedacht maar met het verlaagde plafond kon ik het niet kwijt.
Heb je bij een plotter niet nodig.. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Maar serieus. Ik heb nog een paar 950mm lange platte ladegeleiders, die zijn ideaal om een scherm voor de machine te maken.
Nou...
Bij mijn penplotter heb je best wel een klein kansje op spetters.

Maar je hebt toch wel gekeken naar mijn schuifwandje?
Niet? tss
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5418
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Eerste project.

Bericht door serum »

Is toch niet helemaal onbekend hier? als ik de helft meekrijg is het al veel..
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1767
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: Eerste project.

Bericht door Kars-cnc »

Papaatje schreef: 30 sep 2021 20:36 Die rondborstige regering van mij wacht op een beschikbaar huisje om op haar zelf te gaan wonen.
Tjeetje, dat is nog al wat... Toch geen indirect gevolg van de CNC hobby hoop ik?

We kunnen het wel afdoen met lust je nog "fryske dumkes" en "wat is die kap mooi" maar ik ken deze situatie van diverse mensen uit mijn directe omgeving en het hakt er emotioneel meestal toch behoorlijk in.

Maar goed, als het niet meer gaat moet je je conclusies trekken. Dat je mensen af zou stoten merk ik helemaal niks van hier op het forum hoor!!!
Papaatje
Berichten: 448
Lid geworden op: 14 mei 2020 07:59
Locatie: Drachten

Re: Eerste project.

Bericht door Papaatje »

Kars-cnc schreef: 01 okt 2021 19:53
Papaatje schreef: 30 sep 2021 20:36 Die rondborstige regering van mij wacht op een beschikbaar huisje om op haar zelf te gaan wonen.
Tjeetje, dat is nog al wat... Toch geen indirect gevolg van de CNC hobby hoop ik?

ik ken deze situatie van diverse mensen uit mijn directe omgeving en het hakt er emotioneel meestal toch behoorlijk in.

Maar goed, als het niet meer gaat moet je je conclusies trekken. Dat je mensen af zou stoten merk ik helemaal niks van hier op het forum hoor!!!
Dankje Kars , dit ontroerd me echt.

Het hakt er ook erg in bij me. Dit gebeurt natuurlijk niet plotseling maar zodra je bij dit punt bent lijkt alles er niet echt meer toe te doen.
Ik stort me dan ook de hele dag op mijn hobby, zit uren in mijn hobby kamer of hokje. Dit vooral om niet gek te worden, afleiding is de beste therapie. Daarnaast sport ik veel. :P

Die opmerking over dat niks merken van het afstoten waardeer ik echt van je, bedankt.
Maar zo op een forum is het niet zo moeilijk voor me, ik voel me hier ook echt bij gelijkgestemden qua techniek en interesse.

Maar ik snap mijn vrouw volledig, ik ben niet makkelijk, heb zwaar adhd en meer stoornissen. Misschien moet ik dat hier niet melden, maar het is mijn wereld, deal daar elke dag mee. Het blijft toch een stempel geven merk ik elke dag nog.

Mijn hobby cnc is nu ff mijn beste vriend, dus indirect jullie ook. ;-)
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Eerste project.

Bericht door benkr »

Ik sluit me helemaal aan bij Kars en wens je heel veel sterkte om hier doorheen te komen.
Ook hoop ik je op de CNCZone dag in levende lijve te ontmoeten.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13535
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Eerste project.

Bericht door Arie Kabaalstra »

Papaatje schreef: 01 okt 2021 22:29 ik ben niet makkelijk, heb zwaar adhd en meer stoornissen.
Zoals ik het zie, is het grootste probleem het onvermogen van "normale" mensen om daar mee om te gaan..
'k heb in mijn vriendenkring 2 ADHD-ers en een Asperger..'t zijn wel zo'n beetje mijn beste vrienden, Ik weet hoe ze zijn, en pas me daar op aan..
Papaatje
Berichten: 448
Lid geworden op: 14 mei 2020 07:59
Locatie: Drachten

Re: Eerste project.

Bericht door Papaatje »

benkr schreef: 01 okt 2021 22:45 Ik sluit me helemaal aan bij Kars en wens je heel veel sterkte om hier doorheen te komen.
Ook hoop ik je op de CNCZone dag in levende lijve te ontmoeten.
Dankje Ben, waardeer ik ten zeerste.

Die CNCZone dag trekt me al tijden, alleen het punt is dat ik nooit kan plannen, weet nooit hoe ik me morgen of volgende week of over een uur voel. ;-)
Hoop echt dat ik die dag bij jullie ben. :P
Papaatje
Berichten: 448
Lid geworden op: 14 mei 2020 07:59
Locatie: Drachten

Re: Eerste project.

Bericht door Papaatje »

Arie Kabaalstra schreef: 01 okt 2021 23:35
Zoals ik het zie, is het grootste probleem het onvermogen van "normale" mensen om daar mee om te gaan..
'k heb in mijn vriendenkring 2 ADHD-ers en een Asperger..'t zijn wel zo'n beetje mijn beste vrienden, Ik weet hoe ze zijn, en pas me daar op aan..
Klopt helemaal Arie, het schrikt mensen af.

Helemaal als ze horen dat ik naast adhd ook borderliner ben en PTSS heb. Nu weet je ook mijn andere stoornissen. Mensen denken gelijk aan gewelddadige criminelen. :roll:

Vaak is het ook een mengeling van ongeloof en ongepaste jaloezie.

Kijk, iedereen ontmoet mij meestal in mijn goede doen. Heerlijk in de tuin bezig, met mijn auto bezig, veel sporten, altijd beleefd en opgewekt. Intelligent, alles goed voor elkaar. :lol:

Laatst zei een buurman tegen me dat hij vindt dat ik bevoorrecht ben, de man is 80 jaar. Omdat ik vertelde dat ik afgekeurd ben heb ik zeeën van vrije tijd, in zijn ogen, kan ik elke dag heerlijk genieten.
Hij weet niet dat ik elke dag medicijnen slik om mijn adhd te temperen, mijn stemmingswisselingen te sturen, om te overleven. Nooit wetend hoe ik me over een paar uur of een paar dagen voel.
Dat ik soms dagen verdoofd in bed lig om te ontprikkelen, en daarna weer op moet krabbelen.
Tsja, als je daarna een vrolijke Eric buiten ziet kan ik me voorstellen dat je denkt van: waarom werkt hij niet gewoon.

Sorry dat ik dit hier van me afschrijf, maar ik voel dit forum een beetje als oase. Hier ben ik normaal en lees veel over dingen die me afleiden. Bedankt jongens. :P ;-)
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5418
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Eerste project.

Bericht door serum »

Och man, wat heerlijk om je oprechtheid te lezen! verrast mij enorm! (op de meest positieve manier). het is niet allemaal zo vanzelfsprekend dat je altijd blij en gelukkig bent. Voor mij is fietsen een flinke uitlaatklep, voorheen wielrende ik zo'n 13k km per jaar. Ik heb het recht niet om ongelukkig te zijn, maar toch voelt het niet altijd zo. Als je het voor jezelf maar kan relativeren. Het verlies van je baan, vrouw; dat zijn pijlers in je leven. Als er 2 van die zaken wegvallen, dan moet je van goede huize komen om fier rechtop te blijven staan. Dat je de moed op kan brengen om uberhaupt nog iets te doen, ik neem mijn petje ervoor af. De moed om iets te doen/ondernemen is toch het eerste dat wegvalt. Blijf vooral bezig en blijf jezelf prikkelen. (zonder te overprikkelen, in jouw geval) :mrgreen:

Raak je qua 'classificering' toevallig ook nog een stukje van HSP? Was voor mij een openbaring dat dat bestond. Ik ben van tijd tot tijd een emotioneel wrak. Jank om muziek, tranen over de wangen als ik iets moois/ontroerends zie. Dat werk. Ik heb het ondertussen leren omhelzen, maar als puber is het niet perse een handige eigenschap.

Ik heb een zoon die overduidelijk in dat spectrum bungelt, Heb een goede vriend die pdd nos heeft en flinke autisme. Niks mis mee, ik denk dat iedere rastechneut wel ergens een kant(je) van het spectrum raakt. Wat dat betreft ben je hier in goed gezelschap.

Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je onder de mensen bent, blijft en dat relativerende vasthoudt. Vooralsnog doe je dat keurig, als ik je nog een compliment mag geven..
Papaatje
Berichten: 448
Lid geworden op: 14 mei 2020 07:59
Locatie: Drachten

Re: Eerste project.

Bericht door Papaatje »

serum schreef: 02 okt 2021 10:03 Och man, wat heerlijk om je oprechtheid te lezen! verrast mij enorm! (op de meest positieve manier). het is niet allemaal zo vanzelfsprekend dat je altijd blij en gelukkig bent. Voor mij is fietsen een flinke uitlaatklep, voorheen wielrende ik zo'n 13k km per jaar. Ik heb het recht niet om ongelukkig te zijn, maar toch voelt het niet altijd zo. Als je het voor jezelf maar kan relativeren. Het verlies van je baan, vrouw; dat zijn pijlers in je leven. Als er 2 van die zaken wegvallen, dan moet je van goede huize komen om fier rechtop te blijven staan. Dat je de moed op kan brengen om uberhaupt nog iets te doen, ik neem mijn petje ervoor af. De moed om iets te doen/ondernemen is toch het eerste dat wegvalt. Blijf vooral bezig en blijf jezelf prikkelen. (zonder te overprikkelen, in jouw geval) :mrgreen:

Raak je qua 'classificering' toevallig ook nog een stukje van HSP? Was voor mij een openbaring dat dat bestond. Ik ben van tijd tot tijd een emotioneel wrak. Jank om muziek, tranen over de wangen als ik iets moois/ontroerends zie. Dat werk. Ik heb het ondertussen leren omhelzen, maar als puber is het niet perse een handige eigenschap.

Ik heb een zoon die overduidelijk in dat spectrum bungelt, Heb een goede vriend die pdd nos heeft en flinke autisme. Niks mis mee, ik denk dat iedere rastechneut wel ergens een kant(je) van het spectrum raakt. Wat dat betreft ben je hier in goed gezelschap.

Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je onder de mensen bent, blijft en dat relativerende vasthoudt. Vooralsnog doe je dat keurig, als ik je nog een compliment mag geven..
dankje Serum, echt hartverwarmend al de reakties, had ik echt niet verwacht.

Super dat jij je uitlaatklep in het fietsen hebt gevonden! Zoals je al aangeeft, het is belangrijk om bezig te blijven.
Ik heb me altijd in het sporten kunnen vinden, hoewel het me soms ook parten speelde hierdoor.
Door mijn gedrevenheid en fanatisme in het sporten ga ik vaak ver over mijn grenzen. Vroeger zou ik naar de HTS gaan na de MTS, maar ik vond het in de laatste jaren van de MTS belangrijker om 6 keer in de week te trainen voor karate en kickboxing omdat mijn trainer vroeg of ik wedstrijden mee wilde draaien.
Tsja, hierdoor kon ik de HTS wel afschrijven en heb ik op het randje mijn MTS diploma kunnen halen. :oops: :roll:

Qua classificering mag je me ook bij de HSP-ers scharen, hoewel het volgens mijn psychiater nogal gecompliceerd bij mij ligt door de meerdere stoornissen. ;-) Bah, heb er zo'n hekel aan om het woord "stoornis" te gebruiken, alsof ik een gek ben! :lol: Tsja, eigenlijk wel he? :shock:
Mijn gedrag en persoonlijkheid is moeilijk te analiseren hierdoor. Komen sommige dingen nu door mijn borderline, mijn adhd of mijn ptss? (Ptss omschrijven ze in mijn dossier als "Trauma uit het verleden")

Daarbij ben ik hoogbegaafd, zou je niet zeggen soms. :roll: Soms ben ik liever een simpele dude, niet teveel nadenken enz.
Een paar jaar geleden ben ik getest op autisme spectrum, om het plaatje compleet te maken. :lol: Voor deze test ben ik gezakt. 8)

Het verlies van een vrouw wordt nu de derde keer, dus dat was geen verrassing. :roll:
Zij ziet dat zelf als falen, dacht echt mij een stabiel en gelukkig leven te kunnen geven. We houden nog steeds van elkaar maar het gaat echt niet meer. Bij mijn eerste vrouw heb ik twee dochters, van 30 en 26, die zie ik ook al sinds jaren niet meer.

En het verlies van mijn banen, dat is al heeeeeeel lang geleden. Dit had vaak te maken met het feit dat de werkgevers superblij met mij waren, omdat ik supersnel leer, maar de collega's die er al tientallen jaren werkten en ingehaald werden door een jong broekje speelde me steeds parten. :cry:
Ik kan niet tegen slechte sfeer op de werkplek, wat je door deze situaties dus geheid kreeg.
Tsja, borderline, adhd en stress, dat gaat fout. :shock:

Maar zoals je al zegt, ik voel me hier in goed gezelschap. :P

Bedankt hiervoor. ;-)
Tonybryden
Berichten: 913
Lid geworden op: 29 mei 2015 15:44
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Eerste project.

Bericht door Tonybryden »

Heel veel respect voor je , zo heeft ieder huisje zijn kruisje .
Je bent echt niet de enigste waar niet alles vanzelfsprekend is.
Papaatje
Berichten: 448
Lid geworden op: 14 mei 2020 07:59
Locatie: Drachten

Re: Eerste project.

Bericht door Papaatje »

Tonybryden schreef: 02 okt 2021 21:21 Heel veel respect voor je , zo heeft ieder huisje zijn kruisje .
Je bent echt niet de enigste waar niet alles vanzelfsprekend is.
Dankje Tony, weet je dat ik voor ieder hier ook veel respect heb?
Zoals jullie elkaar helpen en steunen. In goede en slechte tijden.
Het is niet alleen een super leerzame cnc-club, maar bestaat ook uit "echte" mensen, ieder met zijn eigen manier van omgang.
Ik blijf het herhalen, mijn drive haal ik nu ff uit mijn hobby en dit forum. :P
Papaatje
Berichten: 448
Lid geworden op: 14 mei 2020 07:59
Locatie: Drachten

Re: Eerste project.

Bericht door Papaatje »

het scherm doet supergoed zijn werk. ;-)
Blij mee. :P
Deze foto gemaakt zonder dat ik een spanenregen tegen de camera kreeg. :lol:

23933


Ik heb een paar nieuwe kikkertjes gemaakt met een verdiept gedeelte voor de moeren. De hamerkop-boutjes zijn niet superlang.
Degene die je in de gebruikte kikkers ziet zijn de langste. Nu kan ik de kikkers iets hoger vastzetten als dit nodig is. ;-)

Dit gebeurt er als je de chamfer-functie aan de verkeerde kant van het getekende lijntje zijn werk laat doen. :shock:
23931


Hiervoor zag het er zo uit, om een indruk te geven van de fout. :lol:
23932

Daarna heb ik het "chamferen" maar achterwege gelaten, is niet zo belangrijk bij deze werkstukjes.

23934

groet Eric. ;-)
Plaats reactie