Toevoegen aan E-stop

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11041
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Toevoegen aan E-stop

Bericht door DaBit »

Dat moet kunnen werken.

Wat eventueel ook kan werken, maar het is iets minder veilig, is het noodstopgebeuren ombouwen naar normally-open contacten. Dus als er iets contact maakt dan gaat het spul in noodstop.
Als je dat doet kun je alle schakelaars en alarmuitgangen van de drives parallel schakelen.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4925
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Toevoegen aan E-stop

Bericht door Ballegooijen »

DaBit schreef: 30 jan 2021 13:08 Dat moet kunnen werken.

Wat eventueel ook kan werken, maar het is iets minder veilig, is het noodstopgebeuren ombouwen naar normally-open contacten. Dus als er iets contact maakt dan gaat het spul in noodstop.
Als je dat doet kun je alle schakelaars en alarmuitgangen van de drives parallel schakelen.
Ja, dat is de moeite waard om even uit te proberen. Volgens mij kun je in Eding wisselen tussen N/O en N/C
Dank voor de tip Bart!
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
bartL
Berichten: 1154
Lid geworden op: 15 jan 2008 07:14
Locatie: Zuid hollandsche eilanden

Re: Toevoegen aan E-stop

Bericht door bartL »

Ik ben vandaag nog even aan het spelen geweest en nu blijkt de controller ook na het homen niet te reageren op een driverfault, het programma blijft dus gewoon doorlopen. Heb ik dan wat verkeerd aangesloten? Je zou toch denken dat die aansluitingen op de Eding er niet voor niks zitten...
Mocht ik dit niet werkend krijgen dan knoop ik ze ook maar bij de E-stop, alleen zie ik niet in waarom je dit NO zou doen? Je kan ze dan toch gewoon in serie zetten met de rest van de E-stops?
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4925
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Toevoegen aan E-stop

Bericht door Ballegooijen »

Ballegooijen schreef: 30 jan 2021 13:42
DaBit schreef: 30 jan 2021 13:08 Dat moet kunnen werken.

Wat eventueel ook kan werken, maar het is iets minder veilig, is het noodstopgebeuren ombouwen naar normally-open contacten. Dus als er iets contact maakt dan gaat het spul in noodstop.
Als je dat doet kun je alle schakelaars en alarmuitgangen van de drives parallel schakelen.
Ja, dat is de moeite waard om even uit te proberen. Volgens mij kun je in Eding wisselen tussen N/O en N/C
Dank voor de tip Bart!
Vandaag een van de motoren op deze wijze aangesloten op het noodstop circuit en vervolgens de motor vast laten lopen tot hij in storing ging. Machine stopte direct en gaf een melding! Tot zo ver dus prima werkbaar. Ik ga de andere motoren ook op deze wijze opnemen in het noodstopcircuit.
Iedereen dank voor de bijdrage om tot een oplossing te komen !!
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Plaats reactie