Milling Gantry

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Gebruikersavatar
joopbos
Donateur
Berichten: 901
Lid geworden op: 12 mar 2008 19:34
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Milling Gantry

Bericht door joopbos »

diepchess schreef: 19 mei 2021 16:31 . In afwachting op ITEM's aanbod. Dan weet ik totaalprijs.
Mijn ervaring is, Item bellen levert direct info op.
diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Milling Gantry

Bericht door diepchess »

Ik heb 1 telefoontje gehad van iemand die met zeurstem vroeg of hij 't wel moest opzoeken die prijs voor me. Gevraagd dat te mailen naar me wat 't kosten gaat. Dat e-maitlje wat ik kreeg met de IMAGE eronder geplakt door me ziet er dan zo uit:

Mijn vraag was 2 x 1311mm en dan wil je weten wanneer je 't krijgt en hoeveel 't kost inclusief transport naar je toe en de aanvraag op de website gedaan te mailen met prijsopgave.

23514
diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Milling Gantry

Bericht door diepchess »

Gewicht gantry is niet zoveel in aluminium in totaal. Die grote 60x240 profielen hebben 3 grote gaten. Daar kan dan wat speelzand ingeschoven worden over hele lengte. Zal eens uitrekenen hoeveel dat grofweg in gewicht de gantry zwaarder maakt.

Middengedeelte gantry is dus rond de 120 kilo grofweg dus de 60x240s mogen iets zwaarder.

Brug gok ik op grofweg 40 kilo.

De 60x240 met motoren en nog wat eraan zit je op gok ik 80 kilo.
Hele gantry zonder verzwaringen 240 kilo.

eens zien of ik grof kan gokken hoeveel kilo zand er nog inpast wat 't geluid ook dempt van de brug.
Gebruikersavatar
WillyH
Donateur
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 dec 2018 09:35
Locatie: Zuiderkempen (B)

Re: Milling Gantry

Bericht door WillyH »

SMT rekent steeds transport met een vrachtwagen. Vraag ze eens of het mogelijk is de bestelling met 1 of meerdere pakketten per koerierdienst te sturen. Dat scheelt een pak verzendingskosten.
diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Milling Gantry

Bericht door diepchess »

WillyH schreef: 19 mei 2021 17:52 SMT rekent steeds transport met een vrachtwagen. Vraag ze eens of het mogelijk is de bestelling met 1 of meerdere pakketten per koerierdienst te sturen. Dat scheelt een pak verzendingskosten.
Met SMT geen problemen anders dan dat 60x240 niet leverbaar is, terwijl die hele gantry bestaat feitelijk uit 2 grote stukken profiel en dat is 60x240 en 160x160 en de rest is geen bijzaak natuurlijk maar kun je op 100 manieren simpel oplossen.

En SMT geeft glashard aan dat komende 12+ maanden ze die 60x240 niet meer kunnen leveren. En tegen die tijd zal 't vast 12 euro de kilo zijn of meer en dan 50 euro zaagkosten per stukje.

Die grote profielen was juist wat SMT aantrekkelijk maakte als bedrijf om bij te bestellen ondanks allerlei maniertjes om de prijs omhoog te werken. Op offerte lees ik nog 10 euro 'verpakkingskosten' bijvoorbeeld. 132.5 euro transport voor dus maximale lengte 792mm, terwijl DPD standaard al enorm veel vervoert naar en van Veenendaal vanuit die richting.

Ook de t-slot nuts bij SMT zijn erg prijzig. Zak van 1000 bij motedis is nog goedkoper dan paar honderd bij SMT bestellen. Ze rekenen 33 cent per T-slot nut bij SMT reihe 8. Zo krikken ze die offerteprijs enorm op.

Maar ja het is pakket van pak 'm beet 85 kilo ofzo afhankelijk van hoe ze 'm verpakken (waarvan 73 kilo aluminium).
Dat is bij vervoerders altijd gedoe en als de vervoerder die zij standaard gebruiken niet zo vaak hier in de buurt komt, goed dat is dan hoe ze hun winstcijfers omhoogkrikken.

Feit is dat als ik de 60x240's gelijk had kunnen meebestellen bij SMT, wat dan gok ik 305 euro is en dan rekenen ze vast weer 50 euro zaagkosten zeg 355 euro.

dan is het ineens 800+355 = 1155 euro delen op 124.3 kilo = 9.28 euro de kilo.

De effectieve prijs per kilo die je aftikt bij de kassa gaat 't om - niet wat op de homepage of over de telefoon wordt gezegd.

Dus het niet kunnen uitleveren van die 60x240's is wat SMT ineens stuk minder interessant maakt en zelfs het bouwen van de hele gantry. Want wie geen prijzen online heeft staan is vaak factoren te duur.
diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Milling Gantry

Bericht door diepchess »

Gemeten, binnenste van de 60x240 extrusies - de grote holtes - dat is precies 1,093 liter per meter per gat.

Dus 2 x 1.33 meter * 6 gaten = grofweg 17.44 liter wat erin kan.
speelzand uitgaande van 1.5 kilo de liter. Zeg rond de 26 kilo.
Valt wel wat tegen.

Tja dat is 'maar' 10% gewichtstoename van de gantry - maar het is redelijk goedkope toename op de juiste plek.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Milling Gantry

Bericht door Kjelt »

diepchess schreef: 19 mei 2021 17:58 Ook de t-slot nuts bij SMT zijn erg prijzig. Zak van 1000 bij motedis is nog goedkoper dan paar honderd bij SMT bestellen.
Ze rekenen 33 cent per T-slot nut bij SMT reihe 8.
Welke heb je dan wel niet gekozen ? RVS ofzo ?
Deze onderstaande in M5,M6 en M8 kosten 18ct ex en hebben dan ook nog een kogeltje.
Dat soort t nuts kosten bij sommige webshops meer dan 40 cent ex. dus vindt SMT juist goedkoop.

https://www.smt-montagetechnik.de/produkte/45.htm
diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Milling Gantry

Bericht door diepchess »

Dat dacht ik ook Kjelt - maar de offerte zegt toch echt 33 cent per stuk.
Ze krikken die offerte overal op. En 40 cent als 'normaal' geven voor t-nut is absurd hoge prijs.

boutjes en moertjes voor hoeveel koop jij die in?

boutjes en moertjes gaat toch ook feitelijk per kiloprijs die je van de groothandel krijgt - of praten we 2 talen hier?
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Milling Gantry

Bericht door Kjelt »

M8x30 8.8 kosten ook 21 tot 31 ct/stuk

Maar zit net bij Motedis te kijken die is 1 cent goedkoper bij 100 stuks, nou nou, poeh poeh.1 euro verdiend oh wacht heb je nog extra verzendkosten. En 1000 stuks?
Ga je ze zelf verkopen ofzo :lol:
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Milling Gantry

Bericht door Kjelt »

diepchess schreef: 19 mei 2021 19:24 Dat dacht ik ook Kjelt - maar de offerte zegt toch echt 33 cent per stuk.
Bij mij niet maar je moet wel aan de staffel houden, die 18ct is voor 100 stuks, staat duidelijk op de site, dat is een vol zakje.
Ga jij er 40 bestellen moeten ze dat zakje opdelen en met het handje tellen en dat kost geld, logisch.

Ik heb er tweemaal tevreden besteld. Scheelde een paar honderd euro met de nederlandse concurent destijds.
Maar goed dan zoek je gewoon verder en je hebt weer een excuus om niets te hoeven bouwen ;-)
diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Milling Gantry

Bericht door diepchess »

Kjelt schreef: 19 mei 2021 19:30 M8x30 8.8 kosten ook 21 tot 31 ct/stuk

Maar zit net bij Motedis te kijken die is 1 cent goedkoper bij 100 stuks, nou nou, poeh poeh.1 euro verdiend oh wacht heb je nog extra verzendkosten. En 1000 stuks?
Ga je ze zelf verkopen ofzo :lol:
Nu weet niet waar jij je boutjes koop maar zelfs zonder kortingen, als je dus niet kiloprijs dokt,
is M8-30 hier 12 cent per stuk.

https://moerenbout.nl/din-912-8-8-galva ... nenzeskant

Echter uitgetekend hier stop ik er niet M8-30 in, maar M6-16 en M8-20mm.
Van M6-16 heb ik 'r nog tegen de 1000+ liggen dus dat is easy.

Maar zonder korting is 't hier: 5 cent per boutje
En M8-20 zit zonder korting op 10 cent per boutje.

Moeren zijn echter veel goedkoper dan dat en dit zijn moertjes.
Dus 40 cent per t-nut als je d'r honderden van gebruikt is belachelijke prijs.

p.s. geen haar op mij hoofd overweegt 't om minder dan paar duizend t-nuts in te slaan - je bouwt toch wel vanalles. Die komen wel op een keertje.
Jantje2k
Berichten: 173
Lid geworden op: 15 aug 2020 17:28
Locatie: Hardinxveld-Giessendam

Re: Milling Gantry

Bericht door Jantje2k »

Diepchess, niet om lullig te doen, maar als je de tijd die je nu besteed aan het uitdenken van trivialiteiten en het besparen van centenwerk zou gebruiken om te bouwen had je al drie machines af kunnen hebben.
Plaats reactie