Hoekverbindingen aluminium profiel

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Plaats reactie
Joost K
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 jul 2007 23:48
Locatie: Eindhoven

Hoekverbindingen aluminium profiel

Bericht door Joost K »

Hallo allemaal,

Ik zit me al een tijdje af te vragen wat nou een beetje dé betere of beste manier is om aluminium profielen met elkaar te verbinden als deze haaks op elkaar moeten komen.
Ik zie of diverse sites best veel verschillende verbinding mogelijkheden. Losse hoeken, blinde verbindingen, verbindingen waarbij het profiel bewerkt moet worden etc. etc.

Het gaat erom voor mij in dit geval voor een compacte freestafel met een werkbereik van ongeveer A3 formaat.

Alvast bedankt voor de reacties!!!
benkr
Donateur
Berichten: 7773
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Hoekverbindingen aluminium profiel

Bericht door benkr »

Voor mij is de beste manier van haakse verbindingen maken om als eerste de profielen perfect haaks af te zagen en ze vervolgens strak tegen elkaar te trekken. Dat strak tegen elkaar trekken kan op verschillende manieren, afhankelijk van van het merk profiel, de beschikbare verbindingsmiddelen etc.
Maar eigenlijk staan of vallen ze allemaal met een perfect haaks afgezaagd profiel. Voor mij is dat geen probleem, ik heb zelf een hele goede zaagmachine voor dit soort werk, en als het daar niet mee gaat dan woon ik ook nog achter een interieurbouwer waar ze echt perfecte zaagmachines hebben, die zijn eigenlijk wel bedoeld voor hout, maar aluminium zagen ze ook perfect en probleemloos. Het enige wat ze van me vragen is dat ik de zaag spanen echt goed opruim, als die op een machine blijven liggen geven ze erg snel krassen op hun producten en dat kan en mag niet de bedoeling zijn.
Kun je niet perfect haaks zagen dan blijft er eigenlijk maar een methode over en dat zijn hoekverbinders, maar die zijn zelden perfect haaks en dus al snel een probleem.
10487
Hier mijn favoriete hoekverbinder, die is van MiniTec, past vaak ook en andere profielmerken maar vereist dan wel vaan kleine aanpassingen, dan moet je wel kunnen draaien en/of frezen. Het voordeel van deze hoekverbinders is dat elke verbinding ook weer heel snel los gemaakt kan worden en echt muurvast zit zonder iets van het profiel te beschadigen. Ook de prijs is niet gering, ze kosten zo ongeveer 2,5 Euro per stuk.

Mocht je nog profiel nodig hebben, ik heb nog best wat liggen, ik ben van plan om al mijn profiel te gaan verkopen, ik vraag er 3 Euro per kg voor.

Hier een lijst van wat ik heb liggen:
aluminium profielen lijst.txt
Je moet wel even de extensie veranderen van .txt naar .xlsx
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Joost K
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 jul 2007 23:48
Locatie: Eindhoven

Re: Hoekverbindingen aluminium profiel

Bericht door Joost K »

Hoi,

Die link is niet te veranderen dus ik kan helaas de lijst niet zien. Of ik doe iets niet goed hahaha :mrgreen:

Maar die manier van verbinden is wel een erg mooie...

Ik heb de website wel gevonden van MiniTec maar zijn deze verbindingen ook ergens in Nederland te koop?
Laatst gewijzigd door Joost K op 06 okt 2021 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Floppy
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 apr 2007 23:40
Locatie: Zeddam

Re: Hoekverbindingen aluminium profiel

Bericht door Floppy »

Eerst downloaden en op je eigen computer de extensie veranderen.
benkr
Donateur
Berichten: 7773
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Hoekverbindingen aluminium profiel

Bericht door benkr »

Joost K schreef: 06 okt 2021 19:32 Hoi,

Die link is niet te veranderen dus ik kan helaas de lijst niet zien. Of ik doe iets niet goed hahaha :mrgreen:

Maar die manier van verbinden is wel een erg mooie...

Ik heb de website wel gevonden van MiniTec maar zijn deze verbindingen ook ergens in Nederland te koop?
MiniTec wordt in Nederland vertegenwoordigd door de fa, Newton in Waalwijk, is een erg fijne firma om zaken mee te doen en voor mij toevallig ook nog vlak bij.

Mocht je die verbinders willen gaan kopen, ik heb er nog wel een aantal liggen.
Joost K
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 jul 2007 23:48
Locatie: Eindhoven

Re: Hoekverbindingen aluminium profiel

Bericht door Joost K »

Ahh okee! Zal ik even opzoeken dan. Dank je wel.

Hoeveel heb je er liggen en wat wil je ervoor hebben???
benkr
Donateur
Berichten: 7773
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Hoekverbindingen aluminium profiel

Bericht door benkr »

Joost K schreef: 07 okt 2021 16:26 Ahh okee! Zal ik even opzoeken dan. Dank je wel.

Hoeveel heb je er liggen en wat wil je ervoor hebben???
Hoeveel denk je er nodig te hebben, ik wil er zelf nog wel een stel overhouden.
Joost K
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 jul 2007 23:48
Locatie: Eindhoven

Re: Hoekverbindingen aluminium profiel

Bericht door Joost K »

Dat moet ik even bekijken hoeveel. Zullen er niet heel veel zijn omdat niet het hele frame met profiel gemaakt zal worden. Voor en achterplaat wordt gewoon een plaat aluminium namelijk. Dus hooguit voor de dwars versteviging waar de toolplate op komt. Den dan een stuk of 8 of 10 gok ik zo even uit het losse handje... :mrgreen:
benkr
Donateur
Berichten: 7773
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Hoekverbindingen aluminium profiel

Bericht door benkr »

Dat is geen probleem, moet je ook nog aluminium profiel hebben, dan maak ik een totaalprijsje voor je?
De nr's 3, 4, 5 en 6 zijn inmiddels verkocht, en nog een paar maar dat weet ik zo niet, laat maar weten wat je wil.
Joost K
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 jul 2007 23:48
Locatie: Eindhoven

Re: Hoekverbindingen aluminium profiel

Bericht door Joost K »

Nou, ik kan nog steeds die lijst van jou niet inzien aangezien het mij niet lukt om die extensie te veranderen dus... Maar ik heb ook geen degelijke mogelijkheid om het haaks op maat te zagen.

Daarnaast weet ik nu op dit moment ook nog niet precies de maten van de profielen. Ik zit dit allemaal op mijn werk te typen (ambtenaar hè, niks te doen hahaha).
Daarvoor moet ik op mijn eigen PC met AutoCAD aan de gang. Ik ben nu nog meer aan het inventariseren wat ik nodig heb en wat ik al heb liggen.
benkr
Donateur
Berichten: 7773
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Hoekverbindingen aluminium profiel

Bericht door benkr »

Joost K schreef: 07 okt 2021 17:55 Nou, ik kan nog steeds die lijst van jou niet inzien aangezien het mij niet lukt om die extensie te veranderen dus... Maar ik heb ook geen degelijke mogelijkheid om het haaks op maat te zagen.

Daarnaast weet ik nu op dit moment ook nog niet precies de maten van de profielen. Ik zit dit allemaal op mijn werk te typen (ambtenaar hè, niks te doen hahaha).
Daarvoor moet ik op mijn eigen PC met AutoCAD aan de gang. Ik ben nu nog meer aan het inventariseren wat ik nodig heb en wat ik al heb liggen.
Stuur me je mailadres, dan stuur ik de lijst daar heen.
Als je de maten weet kan ik de profielen wel voor je zagen, geen probleem.
Joost K
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 jul 2007 23:48
Locatie: Eindhoven

Re: Hoekverbindingen aluminium profiel

Bericht door Joost K »

Ik heb je een PB gestuurd.

En dat zou super zijn als je dat kunt zagen dan. Nogmaals, de maten weet ik nog niet want dit weekend heb ik eerst mijn kids bij me en dan gaan we even op vakantie 10 dagen. Daarna, begin ik op de pc met alles inzetten, tekenen en meten. :mrgreen:
Plaats reactie