mijn bouw van een cnc frees

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11032
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: mijn bouw van een cnc frees

Bericht door DaBit »

Er moest volgens mij ook nog acrylverf doorheen en je moest de azijnzuur producerende siliconenvariant hebben volgens mij, niet de methanol producerende.

Ik geloof het wel. Ik heb wel eens een moedermodel volgesmeerd met kit, maar de reguliere 2K siliconen bevallen me beter. Die plakken niet aan je model, kopiëren het oppervlak exact, krimpen amper, zijn vormstabiel, en als.je een relatief nauw passend bakje print heb je er maar voor een paar euro van nodig. Ik heb mallen van 30x20cm gemaakt met 150 gram siliconen. Dat is dan voor drieënhalve euro aan materiaal, dat vind ik niet spannend meer
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
FSSF
Berichten: 884
Lid geworden op: 07 jun 2011 22:20
Locatie: Den haag

Re: mijn bouw van een cnc frees

Bericht door FSSF »

Als het niets wordt en je bent opzoek naar (rest)stukken PU blok om een malletje van te frezen moet je maar een berichtje sturen. Kost de wereld niet en daar kun je fatsoenlijke carbon stukjes vanaf halen.
Giel
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 mar 2022 16:55
Locatie: elst

Re: mijn bouw van een cnc frees

Bericht door Giel »

dankjewel voor het aanbod!

helaas heb ik nog geen werkende frees, alleen een bovenfreesje

ik had een paar onderdelen 3d geprint en opgebouwd om te kijken of het allemaal klopte 10% vulling en 0.8mm wanden
,en ik had toen het idee hier mallen van te maken en glas/carbon delen te maken (een vriend van mij zit in de kunstof vloeren dus ik heb de epoxyhars etc voor een zacht prijsje)

het is voor mij nu! nog makkelijker om een composiet deel te maken dan het uit aluminium te frezen.. ik heb zelf van zwaar staal een frame gelast met een paar leispillen erop en lineaire geleiding om zo zelf een xy tafel te maken,voor de z gebruik ik tijdenlijk! de pinole handmatig tot ik beugels etc kan frezen uit staal om een degelijke z as te bouwen

kogelomloop geleidingen ook tzt eerst lopende hebben..

ik heb alleen de motor vertragingskast en regelaar van een HU20 die op een draaibank gezeten heeft.

ik bouw de frees om thuis onderdelen voor mijn 3d printer/frees te maken
frees mag deze niet echt heten.. hier zit een lucht spilletje op om de contouren van prints na te lopen om een kleinere tolerantie te realiseren dan met printen gehaald kan worden op hoge snelheid dit moet gebeuren als de printkop elders bezig is of tussendoor.
hu 20 dm vario spindel moet een cnc machine worden
prusa 3d printer
bezig een 8assige 3d print/frees te ontwikkelen 600x600x800 x2 werk oppervlakte dubbele corexy in een machine samengebouwd
Giel
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 mar 2022 16:55
Locatie: elst

Re: mijn bouw van een cnc frees

Bericht door Giel »

siliconenkit maizena en water wordt brokkelzooi

siliconenkit maizena wordt al hard,er is een stuk van 4/5 cm dik daar een sateprikker in gedaan,deze was nog zacht in het midden

deze laat ik nog een dag liggen kijken of dat ie harder wordt

als die door gehard is zal ik m morgen lossen en foto's maken
hu 20 dm vario spindel moet een cnc machine worden
prusa 3d printer
bezig een 8assige 3d print/frees te ontwikkelen 600x600x800 x2 werk oppervlakte dubbele corexy in een machine samengebouwd
Giel
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 mar 2022 16:55
Locatie: elst

Re: mijn bouw van een cnc frees

Bericht door Giel »

er gaan mensen gelijk krijgen... siliconenkit+ maizena= bagger!!

nu setje besteld van 0.5 kg echte 2k siliconerubber om mallen te gieten

klaar met modderen zou leuk zijn als het werkte
hu 20 dm vario spindel moet een cnc machine worden
prusa 3d printer
bezig een 8assige 3d print/frees te ontwikkelen 600x600x800 x2 werk oppervlakte dubbele corexy in een machine samengebouwd
Giel
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 mar 2022 16:55
Locatie: elst

Re: mijn bouw van een cnc frees

Bericht door Giel »

frezen van stalen motor plaatjes
bij gebrek aan een werkende frees heb ik mijn verstand op 0! gezet en de bovenfrees voorzien van een vhm frees en in een staalplaat van 3 mm geplaatst

toerental laagste stand en MEE lopend frezen,tegenlopend wordt het een hoop gepoets..
wel wervel frees patroon maken
ik had gerekend op freesje bot/ afbreken maar valt allemaal mee!!


dat wil gewoon 😁😁
zie foto..

Afbeelding

ext/dmzx/imageupload/img-files/18203/99 ... f079ee.jpg

Afbeelding

gat klaar, nog even na lopen dat ie mooi rond is dan heb ik me motorsteun..
hu 20 dm vario spindel moet een cnc machine worden
prusa 3d printer
bezig een 8assige 3d print/frees te ontwikkelen 600x600x800 x2 werk oppervlakte dubbele corexy in een machine samengebouwd
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13485
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: mijn bouw van een cnc frees

Bericht door Arie Kabaalstra »

Ja.. Tuurlijk kan dat.. en.. als je machine straks klaar is, maak je met de machine nieuwe strakke motorplaten..

Ik heb in het verleden ook wel onderdelen gemaakt op mijn Freesbank om oudere, minder goede onderdelen te vervangen..
Zoals de spindelneus van mijn Sühner freesmotor, betere passingen, en zo gemaakt dat ik em met 4 bouten vast kan trekken aan de Freeskop, inplaats van met een klem..
Plaats reactie