Portaalfrees project

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Quepee
Contacteer:

Re: Portaalfrees project

Bericht door Quepee »

Netjes !
benkr
Donateur

Bericht door benkr »

Jurrian1 schreef: 29 nov 2024 08:44 Ik had alleen nog wel 1 keer aan het eind van het freesprogramma (1a laatste regel) dat de hele machine bevroor. Alle assen op de rem, ook na estop geen beweging in te krijgen, anders dan hele machine opnieuw opstarten met de hoofdschakelaar. Dit heb ik begin van de week ook een keer gehad tijdens een gereedschapswissel. Iemand hier bekend mee?
Ik heb je topic nog een keer teruggekeken en zie dat ook jij een Pokeys57CNC controller gebruikt. Ik heb er denk ik 4 of 5 gebruikt in diverse machines en heb eigenlijk dezelfde ervaring, soms start de boel niet goed op, of gebeuren er zo maar opeens rare dingen, na opnieuw opstarten loopt alles dan weer wel goed. Dit was voor mij de reden om helemaal van Pokeys af te stappen, ik heb nu 2 Eding kaartjes liggen voor de projecten waar ik nu aan bezig ben, ik hoop daar toch een iets betrouwbaarder systeem mee te krijgen.
Jurrian1

Bericht door Jurrian1 »

benkr schreef: 29 nov 2024 11:16

Ik heb je topic nog een keer teruggekeken en zie dat ook jij een Pokeys57CNC controller gebruikt.
Hoe had jij hem aangesloten? Usb-serial of ethernet? Ik heb hem nu usb-serial, maar bedenk me nu wel dat die niet shielded is. Zou dat nog verstoring kunnen veroorzaken?
Laatst gewijzigd door Mcgyver op 29 nov 2024 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Lange quote ingekort
benkr
Donateur

Bericht door benkr »

Ik zou altijd ethernet gebruiken, dat is echt stukken betrouwbaarder.
Ik had ze ook altijd op ethernet aangesloten.
Plaats reactie