350x500x100mm CNC aluminium bouwwerk

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

FSSF

Re: 350x500x100mm CNC aluminium bouwwerk

Bericht door FSSF »

Update met wat losse flodders

Opspantafeltje gemaakt, idee is een combinatie van een vacuumtafel en tevens voorzien van draadinserts

Afbeelding

Mal frezen om het kunststof deel te kunnen vormen waar toch voor als nog de controller en wat ander spul in komt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
FSSF

Bericht door FSSF »

Mal gefreesd voor de deksel van de controller bak

Afbeelding

En gevormd

Afbeelding
FSSF

Bericht door FSSF »

Tijd geleden een buigbankje gemaakt voor wat ander werk, kwam nu van pas.

''Spanen''bak gevouwen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Arie Kabaalstra
Contacteer:

Bericht door Arie Kabaalstra »

Kunststof?.. Ik meen een verwarmingsdraad in die "Bendmaster" te zien zitten?..

Jammer alleen dat de boutjes op de hoeken zo ver naar binnen doorsteken.. daar ga je met schoonmaken van je spanenbak last van krijgen vrees ik..
heb je die hoekstukjes geprint?.. dan zou ik ze nog een keer printen, met iets meer dikte aan de binnenkant en dan de boutjes wat korter, en in het kunststof draaien.. of.. de boutjes van binnen naar buiten erin draaien als daar de mogelijkheid voor is.. Dopmoertje erop.. klaar!
dat valt er ook niet tegenan
benkr
Donateur

Bericht door benkr »

FSSF schreef: 07 dec 2024 16:08 Tijd geleden een buigbankje gemaakt voor wat ander werk, kwam nu van pas.
Niet dat ik het nu meteen zal gaan maken, maar zou je dat ontwerp willen delen?
FSSF

Bericht door FSSF »

Arie Kabaalstra schreef: 07 dec 2024 17:16 Kunststof?.. Ik meen een verwarmingsdraad in die "Bendmaster" te zien zitten?..

Jammer alleen dat de boutjes op de hoeken zo ver naar binnen doorsteken.. daar ga je met schoonmaken van je spanenbak last van krijgen vrees ik..
heb je die hoekstukjes geprint?.. dan zou ik ze nog een keer printen, met iets meer dikte aan de binnenkant en dan de boutjes wat korter, en in het kunststof draaien.. of.. de boutjes van binnen naar buiten erin draaien als daar de mogelijkheid voor is.. Dopmoertje erop.. klaar!
Je let te veel op details Arie :lol: Was al blij dat ik een paar redelijk passende boutjes had gevonden, maar de slijptol kan er nog wel even over heen inderdaad. Of inderdaad de hoekjes nog wat aangepast printen, voor nu even oke.

@ Ben, had volgens mij wel e.e.a. uitgetekend destijds maar met een kleine crash van een harde schijf is na een recovery geloof ik nog maar de helft terug gekomen. Is verder ook weinig bijzonders, paar profielen op en tegen elkaar waarvan de aanslag verschuifbaar is.
Arie Kabaalstra
Contacteer:

Bericht door Arie Kabaalstra »

FSSF schreef: 08 dec 2024 12:47 Je let te veel op details Arie :lol:
Ja.. Sorry.. Gereedschapmaker hier.. (je wilt niet weten waar ik nu weer mee bezig ben.. dat zit vol met details.. stampesvol... )

'k hou nu eenmaal van dingen zo glad mogelijk bewerken..
Qua spanenbak met schroeven?.. mijn EMCO 8 Draaibank van Jaren geleden stond op een verhoging op een metalen werkbank, en door die verhoging had ik ook ruimte voor een fatsoenlijke spanenbak. aan de voorkant een "klep" met een pianoscharniertje, gewoon eraan vast gehecht, en aan de bovenkant een paar lipjes met schroefdraadgaatjes voor de boutjes die de klep op zijn plek moesten houden..
de dikte van die lipjes was voldoende om genoeg vlees te hebben voor de schroefdraad, dus staken de boutjes niet door de lipjes heen.. en was de bak aan de binnenkant op de lipjes na volkomen glad..
dat valt er ook niet tegenan
Plaats reactie