Frusty Erny

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Plaats reactie
erny70
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 aug 2007 17:24
Locatie: Apeldoonr

Frusty Erny

Bericht door erny70 »

Hoi Arie,

Allereerst m'n complimenten voor de supermachine die je aan het bouwen bent, ik heb het draadje nu twee keer van voor naar achter gelezen, en vindt het allemaal super interessant.

Ik ben zelf vijftien jaar CNC draaier/frezer geweest en om financiele redenen in de vijfploegendienst (papierindustrie) gegaan.
M'n laatste werkgever was ook niet de meest coulante werkgever die ik in m'n verspaningscarriere heb gehad, als ik 's een keer tijd over had om voor me zelf wat te prutsen (10 uur overwerk per week was normaal) dan moest ik telkens weer wat extra's presteren om die eigenbouwsels te compenseren op een of andere manier.

Affijn de stap om daar weg te gaan was wat dat betreft niet zo moeilijk.
En waar ik al bang voor was is nu langzaam aan het gebeuren, ik begin m'n ouwe vak te missen, want iets moois maken met je handen en een kop vol verstand, geeft toch wel de meest voldoening.
En als ik jou verslag dan lees, krijg ik het bijna te kwaad.
Ik kan zoveel dingen verzinnen die ik zelf zou willen maken, en ik heb gewoon de middelen (nog) niet, zo frustrerend............ Arie je bent een LUCKY MAN !!!!!!


Als ik jouw verslag lees dan komen er nog wel wat vragen boven borrelen.

- Welk toerenbereik heeft de spil, en ik lees dat je er in de toekomst staal of zelfs nog harder materiaal mee gaat frezen.

- Dat tastertje wat je zelf gemaakt hebt, is dat een mini uitvoering van een 3D-taster?
Hoe werkt dat dingetje eigenlijk, met een microschakelaar er binnenin ?

Groeten (vakbroeder)

Ernst
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13373
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Frusty Erny

Bericht door Arie Kabaalstra »

http://www.cnczone.nl/viewtopic.php?t=4 ... sc&start=0

Kijk hier maar eens.. daar staat al een dicussie over 3D tasters..
Plaats reactie