cnc portaalfrees gip 6de jaar

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Plaats reactie
kta1

cnc portaalfrees gip 6de jaar

Bericht door kta1 »

hallo iedereen

We hebben opdracht gekregen een cnc portaalfreesmachine te maken. We hebben al zeer stijve geleidingen. De X-as is 1100mm, de Y-as 800mm en de Z-as 350mm. Welke stappenmotor kunnen we het best gebruiken? Welke spindels kunnen wij het best gebruiken: kogelspindels of trapeziumspindels? We hebben al informatie gevonden op de volgende sites: usbcnc.com, damencnc.com. Welke drivers (4), interfacecontroller, voeding zouden we beste kunnen gebruiken. :?: De leerkracht sponsert ons :P maar, we willen de beste goedkoopste prijs vastleggen + zeer goede kwaliteit. :?: :lol:

Met vriendelijke groet

kta1
Blerbaby
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 nov 2007 23:10
Locatie: Capelle a/d IJssel

Re: cnc portaalfrees gip 6de jaar

Bericht door Blerbaby »

Goedkoop en zeer goede kwaliteit?

Dit zijn nou juist 2 dingen die niet samen gaan.

Misschien dat je wat meer info kan geven over je beschikbare budget.
Wat moeilijk is maak ik nu, wat onmogelijk is morgen!
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13527
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: cnc portaalfrees gip 6de jaar

Bericht door Arie Kabaalstra »

Blerbaby schreef:Goedkoop en zeer goede kwaliteit?

Dit zijn nou juist 2 dingen die niet samen gaan.

Misschien dat je wat meer info kan geven over je beschikbare budget.
Dat hoeft niet... slim construeren... da's t belangrijkste.. als je in beginsel maar vast een stabiel frame hebt, en goede geleidingen...

met trapeziumspindels ( goedkoop), kun je veel kracht overbrengen, en er zijn plenty mogelijkheden om backlash op te vangen.. (hard-en softwarematig)
kta1

Re: cnc portaalfrees gip 6de jaar

Bericht door kta1 »

Beste,
Voortgang Geïntegreerd Proef, portaalfrees, 6Bei

De studie is gedaan en de vele mogelijkheden op een rij gezet. De keuze is gemaakt om samen te werken met Damencnc en de software is van usbcnc. De snelle en acurate informatie die we kregen van Damen Kevin heeft de doorslag gegeven.

De leerlingen van de afdeling werktuigmachienes zijn begonnen met de aluminiumonderdelen te vervaardigen. De tekeningen worden verzorgt door de afdeling Industriele Wetenschap die gebruik maken van het tekenprogramma Inventor.

Volgende keer foto's van de geleidingen en hopenlijk wat tekeningen. Meer technische informatie volgt.
De huidige afmetingen liggen op X-as 1100mm, Y-as 930mm en Z-as 24mm. Dit zijn effectieve snijmaten.

De leerkracht heeft gekozen voor trapeziumspindels. X-as 16Trx4 voor de overige asssen 12Trx3.

De materialen (motoren, voeding, sturing, interface, enz. ) zijn besteld bij Damencnc.

Grtz

kta1
kta1

Re: cnc portaalfrees gip 6de jaar

Bericht door kta1 »

We hebben een paar foto's van de geleidingen in de Gallery geplaatst. 8)
Hierbij krijg je een kleine inzicht van de grote van de cnc-freesmachine (de oppervlakte).
Laatst gewijzigd door kta1 op 23 jan 2008 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Testa-Rossa
Berichten: 358
Lid geworden op: 20 okt 2007 17:38
Locatie: Groenlo, Achterhoek
Contacteer:

Re: cnc portaalfrees gip 6de jaar

Bericht door Testa-Rossa »

Onder welke naam dan? Zag de jouwe er zo niet tussen staan?

Sowiesow misschien makkelijker om ze even naar het topic door te linken?
De wijzen komen uit het oosten, maar de slimsten ut de Achterhoek!
kta1

Re: cnc portaalfrees gip 6de jaar

Bericht door kta1 »

Kan er iemand zeggen hoe we de foto's die op Users Personal Albums staan in de Personal Album Of KTa1 zetten?
Een vijftal foto's van de geleidingen staan in de Users Personal Albums onder kta1.
Gebruikersavatar
create
Berichten: 1922
Lid geworden op: 11 jan 2007 00:15
Locatie: Volendam
Contacteer:

Re: cnc portaalfrees gip 6de jaar

Bericht door create »

Kan er iemand zeggen hoe we de foto's die op Users Personal Albums staan in de Personal Album Of KTa1 zetten?
Een vijftal foto's van de geleidingen staan in de Users Personal Albums onder kta1.
Ik weet het Kta1,

jouw foto`s staan goed in de user personal album de andere albums die je als eerste ziet, die moeten verplaatst worden naar de andere map. Daar ben ik mee bezig maar is lastiger dan verwacht. Moet daar voorzchtig mee zijn anders ben ik alles kwijt :!:

Hoop je gauw tegemoet te komen

gr Create
kta1

Re: cnc portaalfrees gip 6de jaar

Bericht door kta1 »

Gisterenavond vond ik mijn fotoalbum niet meer terug en heb maar een nieuwe aan gemaakt. Hier zijn enkele foto's te bezichtigen van onze portaalfrees. De werken schieten goed op . Volgende week wordt het proefdraaien voorzien. Tegen dan zal ik ook het verhaal achter de frees neer pennen.

kta1
Plaats reactie