trapezium spindel versus draadstang

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

silence

Re: trapezium spindel versus draadstang

Bericht door silence »

Heeft iemand een idee waar in België ik aan deze draadstangen (trapezium) met bronzen moeren kan geraken? Ook vraag ik me af welke "spoed" ik dan moet nemen?

Kan het trouwens kwaad als niet alle stappenmotoren dezelfde zijn? Ik haad deze uit plotters en printers, vandaar.

Merci alvast!
Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1403
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:04
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: trapezium spindel versus draadstang

Bericht door Erik »

Kevin Damen zal ook wel naar klanten in Belgie leveren. Als de motoren kracht genoeg hebben zal de spoed niet kritisch zijn, eventueel met een (tandriem)vertraging werken. Dat de motoren ongelijk zijn maakt niet uit, dit kun je in de software instellen.
Gr.

Erik
Gebruikersavatar
dirk w
Berichten: 261
Lid geworden op: 23 jan 2007 21:33
Locatie: Haasdonk (belgië)
Contacteer:

Re: trapezium spindel versus draadstang

Bericht door dirk w »

silence schreef:Heeft iemand een idee waar in België ik aan deze draadstangen (trapezium) met bronzen moeren kan geraken? Ook vraag ik me af welke "spoed" ik dan moet nemen?

Kan het trouwens kwaad als niet alle stappenmotoren dezelfde zijn? Ik haad deze uit plotters en printers, vandaar.

Merci alvast!
Die van mij komen van schiltz http://www.schiltz.be/nl/norms/cadre-norms-nl.htm
Zoeken bij machine-elementen , aandrijfelementen
Hier ben ik zeer tevreden van.

Groeten

Dirk
Gebruikersavatar
Swets
Berichten: 2662
Lid geworden op: 09 feb 2007 21:49
Locatie: krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: trapezium spindel versus draadstang

Bericht door Swets »

ik heb trapezium draadeind van Damen, heb alleen wel een dubbel moer ....
ik heb per draadeind dus 2 moeren.... ik heb tussen beide moeren een veer geplaatst, die beide moeren uit elkaar drukt...en dan trek ik in 1 keer beide moeren klem tussen 2 platen met 4 m6 bouten....

maar op die manier gebruik ik dus 1 moer voor vooruit en de andere moer voor achteruit..... (en geen spelling, althans zelf fijn graveer werk gaat goed....ik praat in andere getallen als Arie... )

en als ik af en toe die 4 m6 boutjes los draai, zorgt die veer er voor dat de moeren uit elkaar gedrukt worden...
http://www.arjan-swets.com (met cnc filmpjes)
Plaats reactie