Groot project

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4920
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Groot project

Bericht door Ballegooijen »

5700 met geen enkel bericht.
Die 5700 zijn natuurlijk wel veel moeilijker te bereiken. :cry:
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1961
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: Groot project

Bericht door Breaker »

Diegene die meelezen en zich helemaal niet registreren nog moeilijker....... Dan heeft het toch helemaal geen zin om iemand die toevallig wel een berichtje plaatst de volle laag te geven?

Het enige wat mijns inziens werkt is om er zelf lol in te hebben om hier soms een bijdrage (proberen) te leveren. En dan is het des te leuker als iemand anders eens de moeite neemt om dat terug te doen.
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12045
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Groot project

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Breaker schreef:Diegene die meelezen en zich helemaal niet registreren nog moeilijker....... Dan heeft het toch helemaal geen zin om iemand die toevallig wel een berichtje plaatst de volle laag te geven?

Het enige wat mijns inziens werkt is om er zelf lol in te hebben om hier soms een bijdrage (proberen) te leveren. En dan is het des te leuker als iemand anders eens de moeite neemt om dat terug te doen.
Terecht. :P
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
mark3
Berichten: 509
Lid geworden op: 25 jan 2010 09:26
Locatie: Geulle
Contacteer:

Re: Groot project

Bericht door mark3 »

Topic krijgt weer een mooie wending :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4920
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Groot project

Bericht door Ballegooijen »

Helemaal mee eens Breaker!
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
ErwinL
Berichten: 30
Lid geworden op: 22 nov 2014 03:24
Locatie: Leeuwarden

Re: Groot project

Bericht door ErwinL »

Beetje een rare wending zo.. Zijn wel meer ondernemers hier die ik toch echt wel een aanwinst voor het forum zou noemen.

Ik weet niet precies wat je bedoeld met profielen, maar hoe recht zijn deze? Blijft bij standaard stalen kokers wel eens een probleem te kunnen zijn op bv plasmasnijders waarbij de snijkop beweegt. Zo heb je mogelijk goede klemmogelijkheden nodig waar geboord wordt, of moet het profiel langs een vast punt bewogen worden waar deze juist gecentreerd wordt. Dan wordt je machine echter wel minimaal 12m lang, maar kan mogelijk weer voordelen bieden bij laden en lossen.

Denk dat met wat meer info de meer kundige leden hier je echt wel goed advies kunnen geven.
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5998
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Groot project

Bericht door Sven »

karangetang schreef:Wanneer het wel wat geld mag kosten waarom dan hier gratis adviezen scoren? Ik begrijp dat dit niet voor de hobby is maar voor een commerciele onderneming ( die goed bij kas zit). Ik blijf met dit soort gevraag wel een beetje moeite hebben.
Zoals ik hier als es eerder melde het is hier wel een beetje halen en brengen ...Er zijn natuurlijk in den lande wel een paar goede machine ontwikkelaars die U een stukje verder kunnen helpen. Ik zie dat u hier nu 3 keer geweest bent enkel voor uw grote project .... verder niks ...
kuntselt u ook zelf een beetje zoals wij doen? Vertel daar es over.
Wat mij betreft een kortzichtige facebookreactie.

Wat mij betreft is het volstrekt legitiem om eerst ergens je licht op te steken voor je naar betaalde adviseurs gaat zoeken.
En als je zelf heel helder voor de geest hebt wat het probleem is dan betekend dat nog niet dat je het heel makkelijk aan niemand anders kan voorleggen.

Tuurlijk, je krijgt veel betere reacties als je goed nadenkt over wat je wel en wat je niet vertelt.
Maar ook daarvoor kan zomaar gelden dat alle begin moeilijk is.
commerciele onderneming ( die goed bij kas zit).
Waar haal je die wijsheid vandaan?
Misschien moet deze heer de hele machine wel gaan lenen, des te meer reden om voorzichtig te zijn met geld uitgeven.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
janplastiek
Donateur
Berichten: 1981
Lid geworden op: 23 sep 2010 23:28
Locatie: Rijkevorsel België
Contacteer:

Re: Groot project

Bericht door janplastiek »

ik zal als ra ra Belgische ondernemer dus ook best niet meer reageren op berichten van diegene die geen zaak heeft (en als hobbyist ook af en toe ook wel eens snabbelt), want dan kan ik mijn boterham niet niet meer verdienen.

hoe kortzichtig toch weer

de grote groep die hier problemen mee helpt oplossen, zijn denk ik ondernemende mensen, die door hun ervaring en door hun gedrevenheid problemen op lossen in hun zaak en hier dan anderen nog willen voorthelpen, zomaar, graag gedaan

als we kunnen helpen, vraag maar raak.
Breek de dag, frees een lijntje.
Tonybryden
Berichten: 913
Lid geworden op: 29 mei 2015 15:44
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: Groot project

Bericht door Tonybryden »

karangetang schreef:Wanneer het wel wat geld mag kosten waarom dan hier gratis adviezen scoren? Ik begrijp dat dit niet voor de hobby is maar voor een commerciele onderneming ( die goed bij kas zit). Ik blijf met dit soort gevraag wel een beetje moeite hebben.
Zoals ik hier als es eerder melde het is hier wel een beetje halen en brengen ...Er zijn natuurlijk in den lande wel een paar goede machine ontwikkelaars die U een stukje verder kunnen helpen. Ik zie dat u hier nu 3 keer geweest bent enkel voor uw grote project .... verder niks ...
kuntselt u ook zelf een beetje zoals wij doen? Vertel daar es over.
Dit slaat nergens op!.
Laat de beste man toch vragen , waarom zo reageren.
Als je er moeite mee heb , lees dan niet mee.
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 717
Lid geworden op: 26 nov 2007 02:09
Locatie: Maldegem (België)

Re: Groot project

Bericht door Danny »

Leeuwinga schreef:Ach we hebben wel meer van deze lieden gehad op het forum..... je hoort er heeeleemaal niets meer van.
En gek, vaak komen ze uit Belgie, ra ra?? hoe kan het?
Cees
Haha. Ik voel me ergens wel aangesproken. :lol:
We kunnen toch moeilijk cnczone.be opstarten. Nederlandstalige, Franstalige en dan nog wat Duitstalige forumbezoekers. Nee, dat wordt niks.

No hard feelings.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4920
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Groot project

Bericht door Ballegooijen »

Inmiddels is de topic-starter uit beeld verdwenen volgens mij. Misschien geschrokken van de opmerkingen? Als je toch meeleest laat dan even wat van je horen!
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
keesfrees
Berichten: 3114
Lid geworden op: 08 jan 2008 20:25
Locatie: Grönnen

Re: Groot project

Bericht door keesfrees »

Ballegooijen schreef:Inmiddels is de topic-starter uit beeld verdwenen volgens mij.
Last visited:
29 Mar 2017 23:09
Ballegooijen schreef:Als je toch meeleest laat dan even wat van je horen!
+1
handig aanhalen (citeren, quoten) : https://cnczone.nl/viewtopic.php?f=37&t=12599
Vanlourd
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 feb 2017 07:51

Re: Groot project

Bericht door Vanlourd »

Ballegooijen schreef:Inmiddels is de topic-starter uit beeld verdwenen volgens mij. Misschien geschrokken van de opmerkingen? Als je toch meeleest laat dan even wat van je horen!

Ik leef nog, lees al meer dan een jaar mee op het forum(zonder login) en sta telkens perplex van de kunstwerken die hier gebouwd worden.
Heb me nog maar pas aangemeld om de snijkoppen een nuttige bestemming te geven (gratis).

Na afgeblaft te worden is de motivatie hiervoor even zoek, uiteraard zie ik meer positieve reacties dan de verzuurde reacties van enkelen.

Ik ben traag in reageren want ik werk zelf 70 uur per week. Dit wil niet zeggen dat ik zo even 200.000€ kan geven voor een machine.

Maar goed, zal het even laten bezinken en bekijken of ik gewoon naar een machinebouwer ga dan..

Sorry voor het lastigvallen, bedankt voor de positieve, niet verzuurde reacties.

Mvg.
Nick.
mark3
Berichten: 509
Lid geworden op: 25 jan 2010 09:26
Locatie: Geulle
Contacteer:

Re: Groot project

Bericht door mark3 »

En we gaan weer verder met het topic, Hoe bouw ik een portaalfrees met een x-as van 6000mm.

In ieder geval met tandheugels.
Plaats reactie