aliexpress

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

bob4912
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 apr 2018 16:51

aliexpress

Bericht door bob4912 »

ik heb advies nodig over het gebruik van Aliexpress.
Kk heb momenteel een winkelmandje van 200 euro aan onderdelen voor mijn mini cnc machine (nema motortjes, lineair rails, enz.....)
nou las ik dat bestellingen boven de 22 euro extra zwaar worden belast met invoerbelasting en later zelfs BTW.
Ik ben bang dat ik dadelijk aan de deur een flinke som kan betalen.

Heeft iemand hier ervaring mee, kan diegene mij dan advies geven?

Vr groet Bob
Tonybryden
Berichten: 897
Lid geworden op: 29 mei 2015 15:44
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: aliexpress

Bericht door Tonybryden »

Dat risico ontloop je niet, soms gebeurd het dat je bij moet betalen.
Je zou kunnen kijken of het vanuit Duitsland verstuurd kan worden.
Of in delen bestellen, ik heb op mijn freesspindel 54€ moeten betalen aan de deur.
Maar ik heb ook wel eens geluk, stappendrivers kreeg ik zonder bij betalen.
Je moet er geluk mee hebben.
Gebruikersavatar
Tomdekx3frezer
Berichten: 51
Lid geworden op: 30 dec 2017 15:25

Re: aliexpress

Bericht door Tomdekx3frezer »

Heel simpel maak er 10 bestellingen van onder de 22€ van en geen gedonder met invoerrechten. ;-)

Hier een link om de inklaringskosten te berekenen indien sommige bedragen hoger zijn dan de vrijstelling:
http://www.invoercalculator.nl/
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2129
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: aliexpress

Bericht door spinningwheels »

Kijk even op de douane site , als ik het goed heb tot 150 euro alleen invoer daarboven ook nog eens een keer BTW
In theorie kan ik praktisch alles
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3039
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: aliexpress

Bericht door hfjbuis »

Als je invoerrechten moet betalen komen daar ook nog €20,-- aan inklaringskosten bij. Zoals reeds gezegd, opsplitsen in kleine pakketjes en laten aankomen op een privé adres, niet voor het gemak op je werk!
John Sellis
Donateur
Berichten: 499
Lid geworden op: 10 mar 2014 13:09
Locatie: genemuiden

Re: aliexpress

Bericht door John Sellis »

Nog beter vraag de verkoper om een laag bedrag op de verpakking te zetten! Zelfs al een keer een product van 4500euro voor 0 euro belasting en invoerkosten!
Laatst gewijzigd door John Sellis op 01 jun 2018 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4911
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: aliexpress

Bericht door Ballegooijen »

En NIET met DHL laten vervoeren want dan weet je zeker dat je de klos bent!
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
spinningwheels
Berichten: 2129
Lid geworden op: 09 nov 2013 23:03
Locatie: ergens in Diep Donker Drenthe
Contacteer:

Re: aliexpress

Bericht door spinningwheels »

Lagere waarde kan werken, Ik heb er al eens gezeur mee gehad Douane was het er niet mee eens .
Met china post rolt het er vaak wel doorheen, Zoals al gezegd ben je met DHL. FEDEX. UPS wel aan de beurt.
In theorie kan ik praktisch alles
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3039
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: aliexpress

Bericht door hfjbuis »

Er is nog iets dat helpt,
Bestel in Hongkong, niet China. Bestellingen uit Hongkong worden vaak via Engeland (GB) verstuurd. Hongkong heeft als vroegere kolonie van GB andere douane faciliteiten. De controles zijn minder streng en mijn bestellingen uit Hongkong worden meestal sneller geleverd. Wat betreft levertijd, de douane (vervoerders) kan bestellingen vertragen als ze onderzoek moeten doen. Er kan maar een fractie van alles worden onderzocht. De opslagcapaciteit is niet meer dan een paar dagen. Vertraging door de douane (vervoerders) is dan ook maar beperkt tot een paar dagen. Behalve als je eruit gepikt wordt, het bedrag niet klopt met de inhoud en ze onderzoek gaan doen. Markeren als Gift heeft ook geen zin. De douane (vervoerders) is niet achterlijk. De vervoerders moeten de controle doen. Steekproefgewijs worden ze gecontroleerd. Als ze fouten maken, krijgen ze een flinke boete.
Vervoer via DHL en consorten is duur. Dat doe je alleen als je iets van waarde (verzekerd) wil vervoeren. Daarom is de kans op betalen bij dit soort vervoerders groter omdat de vervoerders weten dat het pakketje waarde vol is.
John Sellis
Donateur
Berichten: 499
Lid geworden op: 10 mar 2014 13:09
Locatie: genemuiden

Re: aliexpress

Bericht door John Sellis »

spinningwheels schreef: 01 jun 2018 21:36 Lagere waarde kan werken, Ik heb er al eens gezeur mee gehad Douane was het er niet mee eens .
Met china post rolt het er vaak wel doorheen, Zoals al gezegd ben je met DHL. FEDEX. UPS wel aan de beurt.
Klopt maar als je een beetje handig bent pas je de factuur zo aan die je van PayPal hebt gekregen.
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1749
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: aliexpress

Bericht door Kars-cnc »

De douane kan inderdaad om de originele factuur vragen en dan zit je wel klem. Vervalsen kan natuurlijk, maar dat zou ik zelf niet zo gauw doen, het wordt dan toch regelrechte fraude. De factuur opsturen betekend betalen helaas. Het beste is proberen onder de radar te blijven. Ik heb wel dingen tot 80 euro gehad die probleemloos binnen kwamen.

Als je op naam van een bedrijf kunt bestellen help dat ook. Bedrijven kunnen de BTW terugvragen en dat maakt het veel minder aantrekkelijk voor de douane een onderzoek te starten. De invoerrechten zijn meestal maar een paar procent.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6237
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: aliexpress

Bericht door Kjelt »

Inderdaad is mijn ervaring de afgelopen maanden dat als je via de cheapo langzame vervoerders gaat zoals: Chinapost, SwissPost, Maleisian, HongKong en het bedrag op het pakje onder de €20 houdt het er meestal doorheen komt vooral als het kleinere lichte paketjes betreft.
De grotere zwaardere paketten zijn gecontroleerd ( kunnen tegenwoordig scannen zonder te openen) en als het niet matched met de beschrijving mag je zelf aantonen wat je besteld hebt. Het duurt dan wel weken (soms 6 weken) voor je het krijgt.

Via de koeriersdiensten ups, dhl, etc. is het altijd dokken zelfs meer dan je verwacht.
Zo had ik een pakket met waarde van €200 goederen en €20 verz kosten laten opsturen via DHL. Waarde op pakket op $60 gezet. Kreeg rekening van €65. €17 adm kosten €12 BtW goederen en €35 btw over geschatte verzendkosten want als je hetzelfde pakje vanuit NL naar China zou sturen moest je €175 verz kosten betalen dus dan zou dat hier ook wel het geval zijn.

Nou kun je hier bezwaar tegen maken dan ben je een dag kwijt om de papierwinkel in te vullen, zou je inderdaad om de $60 weer te laten kloppen valsheid in geschriften moeten plegen etc. Dus ik heb gewoon laten zitten maar het geeft wel aan dat als je het via de koeriers gaat versturen je de verz kosten ook moet vermelden en liefst reel want €0 wat soms wordt aangeboden op Ali etc wordt niet geaccepteerd en dan gaan ze dus zelf schatten.
diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: aliexpress

Bericht door diepchess »

DHL is volgens mij enorm strafbaar aan systematisch naaigedrag want bij iedereen hier denk ik kunnen we wel verhalen vinden over hoe ze het bedrag weten op te hogen bij DHL naar een bedrag waarbij DHL die 14.50 - 20+ euro 'afhandelingskosten' mag claimen. Ze gebruiken scala aan truuks. Het afrekenen aan de deur bij DHL, officieel hoort zo'n pipo een pinautomaat bij zich te hebben, maar die heeft nog nooit iemand bij zich gehad. Het is altijd cash afrekenen en je krijgt dan een geprint a4tje. Hoofdkwartier van DHL controleert helemaal niets daar. Ik heb wel eens gebeld toen ik dat eens wilde uitzoeken. Ze kafferen je bijkans uit via de telefoon met als idee zo snel mogelijk de hoorn opleggen.

Dus als een DHL-er een eigen business begint en een legaal pakketje waar over betaald moet worden - hij print 's ochtends dat 2x uit met 2 verschillende namen erop die beetje op elkaar lijken. Zo zitten in deze plaats hele bergen bedrijven die Diepeveen heten en Hardeman.

Aan deur cash afrekenen. En de eerste keer dat het cash betaald wordt, da's dan gratis binnen. De 2e keer is dan voor DHL zelf.
1 factuur kunnen ze wel 10x gebruiken volgens mij terwijl de controle toch 0.0 is vanuit hoofdkwartier zelf die administratie doet.
diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: aliexpress

Bericht door diepchess »

Bij FedEx lukt dit alles niet overigens. Ik heb natuurlijk net als bijna iedereen hier een bedrijf en EORI importnummer. FedEx is enige waar ik factuur van krijg. TNT is ook cash aan deur afrekenen - meestal betekent dit dat ik dag erop pakketje mag ophalen bij de Bruna hier en daar afrekenen. Om die reden ook lastig om eigen business te draaien met spookfacturen. Zelf eigen business beginnen is alleen bij DHL heel simpel - en hoe TOEVALLIG - ook enige bedrijf met overduidelijke spookfacturen - pakketjes die voor niks al belast worden met aan deur betalen.

Toeval bestaat niet. Het boevengilde zoekt elkaar altijd op op plekken waar ze verdienen kunnen.
Plaats reactie