Plasma snijder Cut 60

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
giljom
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 aug 2016 10:50

Plasma snijder Cut 60

Bericht door giljom »

Ik heb een plasma snijder Cut 60 en die werkt goed, maar mijn vraag is ?, mag ik het kopere kopstuk waar dat kruis in staat gewoon over het metaal slepen, dan heb ik een vaste hand, of moet ik daar enkele mm vanaf blijven, ik versta dat het beter is, maar is het nadelig voor de machine, en als ik daar een lat of hoekijzer naast leg voor recht te blijven, mag die kop of Nozzle langs dat hoekijzer raken, wat zijn de nadelen.

Graag uw hulp
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1953
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: Plasma snijder Cut 60

Bericht door Breaker »

Nee, het koper mag geen contact maken met het metaal, dan wordt er geen plasma opgewekt, hetzelfde voor een hoekijzer. Wat wel kan is een afstandhouder monteren over een rubberen huls, die zijn eigenlijk standaard voor iedere toorts wel te koop. Dan kan er wel geslepen worden en een hoekijzer gebruiken gaat dan ook goed.

17344
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1664
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Plasma snijder Cut 60

Bericht door kawarider »

Dat gebogen draad ding is een afstandhouder, hiermee juiste hoogte tov plaat. Dit heb ik vervangen door een buisje met de juiste diameter en hoogte. Bij cirkels snijden heb je dan geen last van die uitstekende delen van dat draadding. Wel uitsparingen in je buisje maken dat de spetters wegkunnen.
giljom
Berichten: 32
Lid geworden op: 06 aug 2016 10:50

Re: Plasma snijder Cut 60

Bericht door giljom »

Alvast heel erg bedankt voor uw hulp, nog een vraag hoe komt het als ik even aan het snijden ben dan springen Hf naar die kop buiten , de zogezegde Nozzle, en toch raak ik het ijzer niet en hou de toorts enkele mm van het stuk, het is precies de bliksem die ronde kop spettert en als ik dan alles weer zuiver maak dan gaat het terug, waar ligt dat aan of wat doe ik fout.En waar kan ik zo een rubber huls vinden, indien mogelijk graag een foto
Plaats reactie