Resultaat niet zials het moet zijn

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1954
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: Resultaat niet zials het moet zijn

Bericht door Breaker »

Dan maar een paar <offtopic> woorden over correcties.

De titel kan aangepast worden in de eerste post, dus VP allsolutions zou in de eerste post ‘zials’ in ‘zoals’ kunnen veranderen, alle reacties tot nu toe houden de oorspronkelijke titel maar alle posts vanaf nu krijgen dan ook de nieuwe titel.

In persoonlijke posts zoals van Grafjan is de inhoud altijd later aan te passen, natuurlijk alleen gebruiken als het kleine aanpassingen die inhoudelijk geen aandacht nodig hebben, zoals typo’s of herlinken van foto’s.

Voor het aanpassen van een post kan het potlood-icoon gebruikt worden wat bij je eigen posts verschijnt.
17160

Daarnaast kan een laatste reacties in een onderwerp verwijderd worden met het kruisje. Dat kan soms handig zijn als je per ongeluk reageert op het verkeerde onderwerp of iets te enthousiast reageert op tenenkrommende reacties (hier allemaal niet van toepassing). ;-)
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
Grafjan
Berichten: 730
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: Resultaat niet zials het moet zijn

Bericht door Grafjan »

Dankjewel voor de tip.
Mijn machine werkt nog niet, verveel me kapot dusss, heb de foto's nog eens bekeken.
Er is volgens mij meer aan de hand. De O op het mach 3 scherm lijkt totaal niet op de O die gefreesd is.
of zie ik dat verkeerd? leggen je assen wel de juiste afstand af? dat kun je idd goed zien als je een vierkantje freest. Ik zou ook een rondje frezen.
(kijken of hij ovaal wordt). Je zegt dat de onderkant van het pootje van de N op maat is en de bovenkant is door de maat heen, dan denk ik haast
dat je tegenlopend aan het frezen bent, dwz als je buitenom freest gaat de frees tegen de klok in, als binnenin freest gaat hij met de klok mee.
Heb geen ervaring met mdf, maar in de metaal frezen we bijna altijd meelopend. precies andersom dus.
Mij is ooit verteld dat je dan bij het los frezen minder kans hebt dat de frees het werkstuk naar zich toetrekt.
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
VP allsolutions
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 aug 2018 10:28

Re: Resultaat niet zials het moet zijn

Bericht door VP allsolutions »

Grafjan schreef: 07 okt 2018 09:34 Als het aan het loskomen ligt zou toch in iser geval de binnen kant van de letters goed moet zijn. G41 en G42 is radius compensatie , maar daar zul je wel niet mee werken.
Daar ga ik zo dadelijk eens naar gaan kijken. Daar had ik gisteren niet op en de frees staat op mijn werk
Grafjan
Berichten: 730
Lid geworden op: 16 aug 2018 23:01
Locatie: Tilburg

Re: Resultaat niet zials het moet zijn

Bericht door Grafjan »

Als ik irritant begin te worden moet je het zeggen,
maar zit er geen kwak spel op je machine? want het lijkt haast of de frees binnen de
speling een beetje heen en weer zwalkt.weet niet hoe je assen aangedreven worden(kogel omloop spil
of trapezium , zitten er nog tandriempjes tussen?) de onderkant van de E lijkt op het mach 3 scherm
vrij evenwijdig maar de gefreesde lijkt taps toe te lopen. Dan zou de speling op de X- as zoveel zijn als het breedte
verschil van het pootje van de N. lijkt mij vrij veel, dit kun je corrigeren met de backlash.
Ook lijkt het of de lengte en breedte verhouding niet overeen te komen,(gezicht's bedrog?)
Spanen maak je, het werkstuk hou je over!Dus wat ik maak kan rechtstreeks de schrootbak in.
motormuis
Berichten: 836
Lid geworden op: 17 apr 2018 19:33
Locatie: Swalmen

Re: Resultaat niet zials het moet zijn

Bericht door motormuis »

als je cambam heb opgestart ga op de bovenste balk na Tools (linker muis)
dankrijg je een keusemenu
ga na Options (linker muis)
dan krijg je een scherm waar je alles in kan stellen
zoek links Language (linker muis dan wordt ie blauw en aan de rchter kant krijg je een pijltje
(linker muis)
da kan je de taal instellen
zet na het instellen van de taal cambam uit en start het opnieuw en je werkt in de ingestelte taal
succes
Plaats reactie