Freeskolom HBM WMD16v

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Freeskolom HBM WMD16v

Bericht door Ballegooijen »

Ik heb vandaag een freeskolom opgehaald die het niet meer doet.
Nu ben ik aan het meten en er gaat 230 de schakelaar in maar er komt niets meer uit. Mijn conclusie: Schakelaar kapot :P
Nu zit er een Kedu KJD17B in en ik zie op internet dat deze gewoon te koop is. Maar allereerst wil ik even vragen of ik dezelfde er in zal zetten of beter voor een ander type kan kiezen? (b.v. omdat deze vaak of snel kapot gaat)

18197
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
keesk
Donateur
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 aug 2008 18:44
Locatie: Weerdinge (bij MM)

Re: Freeskolom HBM WMD16v

Bericht door keesk »

Dat maakt niets uit, dit is een "gewone" machine schakelaar die zorgt ervoor dat de machine niet gaat lopen als de spanning uitgevallen is en weer terug komt.

Kees
benkr
Donateur
Berichten: 7727
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Freeskolom HBM WMD16v

Bericht door benkr »

Die schakelaar gewoon even doorverbinden, dan zie je in ieder geval of er verder nog meer problemen zijn of niet, die schakelaar vervangen en er dan achter komen dat er verderop nog een veel groter probleem zit is zo frustrerend.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Freeskolom HBM WMD16v

Bericht door Ballegooijen »

benkr schreef: 27 feb 2019 20:14 Die schakelaar gewoon even doorverbinden, dan zie je in ieder geval of er verder nog meer problemen zijn of niet, die schakelaar vervangen en er dan achter komen dat er verderop nog een veel groter probleem zit is zo frustrerend.
Goeie tip Ben. Heb ik inmiddels gedaan en dan draait hij lekker. Ook de regelaar werkt zoals het hoort.
Dan ga ik zo'n zelfde schakelaar bestellen. Lekker makkelijk om in te bouwen.

Bedankt voor de adviezen!

PS. Ik heb de schakelaar even uit elkaar gehaald en zie dat hij een beetje warm is geweest ;-)

18199
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Plaats reactie