Van een Stepcraft 600 iets anders maken ?

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 956
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Van een Stepcraft 600 iets anders maken ?

Bericht door Portje »

Het gegeven dat er ff niets gebeurt in dit topic wil niet zeggen dat er niets gebeurt.

Achter de schermen wordt er druk overlegd.
Gesproken is over de Stepcraft aan het werken zien te krijgen.

Maar het probleem met Ben is dat hij zeer enthousiast te keer gaat.
Mocht het niet lukken met die stepcraft dan wil hij mijn spaarpot leegmaken.

Afremmen is eigenlijk niet mogenlijk.

Het vervelende is nu dat hij mij met dat virus heeft aangestoken.
Ik ga nu zelf aan het zoeken wat ik wil.

Daar gaat m'n ouwe dag po(r)tje
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Van een Stepcraft 600 iets anders maken ?

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Portje schreef: 06 aug 2019 00:18 Maar het probleem met Ben is dat hij zeer enthousiast te keer gaat.
Mocht het niet lukken met die stepcraft dan wil hij mijn spaarpot leegmaken.

Afremmen is eigenlijk niet mogelijk.

Het vervelende is nu dat hij mij met dat virus heeft aangestoken.
Ja, daar was ik stiekem al een beetje bang voor. alles waar 'te' voor staan moet je mee op passen, dus ook te enthousiast. :lol:

In jouw geval: onderdelen zijn er, ding moet gewoon met op de juiste manier monteren goed werken. (misschien een paar onderdeeltjes haaks nafrezen of iets beter aan de maat, dat hoeft niet veel(of niets) te kosten, alleen tijd)
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Van een Stepcraft 600 iets anders maken ?

Bericht door benkr »

Hugo, ik ben het er helemaal mee eens, dat Stepcraft ding moet gewoon redelijk eenvoudig weer volledig aan de praat te krijgen zijn. Maar......

Ook bij Stepcraft zelf waren ze er al redelijk snel achter dat er in het ontwerp toch wel wat tekortkomingen zaten, geleidingen die niet je van het waren, motoren te klein en nog een paar van dat soort dingen, reden voor hun om met model #2 te komen die nu nog steeds te koop is.
Ik heb een (oud) collega die een Stepcraft 840 model 2 heeft gehad, hij heeft nu een Stepcraft Q204, die heel duidelijk is over aluminium frezen met zo'n model2, dat lukt niet, tenzij je het met echt hele, hele kleine beetjes doet.
Verder geeft Portje elf aan dat hij best wat materiaal heeft liggen aan profielen en zelf lineaire geleidingen om iets mee te doen.
Hij zelf wilde de Stepcraft gaan upgraden naar iets wat wel bruikbaar is, maar dan denk ik zelf dat je uiteindelijk gewoon een nieuwe machine hebt gebouwd met daarin allerlei onhebbelijkheden die er in zitten om het maar op die Stepcraft te laten passen.
Ik heb hem voorgesteld om die Stepcraft werkend te maken en dan heel snel te verkopen, voor iemand die puur hout voor modelbouw wil bewerken is het denk ik een goed bruikbare machine als deze werkt. Ik denk dat een dergelijke machine toch nog best wel wat geld oplevert dan, geld wat je weer kunt gebruiken voor een nieuwe machine.

Inmiddels beginnen we aardig op een lijn te komen en lijkt het er op dat ik voor hem een ontwerp van een machine ga maken dat gebaseerd is op de profielen die hij heeft liggen (en ik heb zelf ook nog wel het een en ander liggen) en wat verder binnen zijn budget past. Dat zal iets in de richting van de OSPF gaan worden denk ik maar dan met allerlei spulletjes die hij heeft liggen of b.v. ergens goedkoop op de kop worden getikt. De nieuwe machine zal een basis hebben van max. zo'n 700 x 700 mm.
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 956
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Van een Stepcraft 600 iets anders maken ?

Bericht door Portje »

morgen

Nu zit ik ter oriëntatie een beetje rond te kijken en kom bij gesloten stappen motoren terecht.
en wat zie ik daar boven staan:

2-delige-set-vrouwen

zijn die er om het werk te doen?
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Van een Stepcraft 600 iets anders maken ?

Bericht door benkr »

Ja, en kinderen om de was te doen.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Van een Stepcraft 600 iets anders maken ?

Bericht door Kjelt »

Aliexpress vertaling naar het nederlands is verschrikkelijk.
Je kunt dan beter naar de originele engelse pagina gaan (als je engels redelijk is).

Het is soms wel lachwekkend alleen je kunt ook weer niets vinden wat je zoekt, tenzij je inderdaad op zoek gaat naar gesloten hoepel motoren of motor chauffeurs :mrgreen:
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 956
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Van een Stepcraft 600 iets anders maken ?

Bericht door Portje »

haha, ja

maar alle vertaling naar het nederlands is verschrikkelijk
daarom is het ook zo leuk
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 956
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Van een Stepcraft 600 iets anders maken ?

Bericht door Portje »

ik ben weer eens begonnen met het lezen van CNCZONE.NL Portaalfrees Project (open source)

nu zie ik dit:
18874

en dit
18875

zijn die dan verwijdert of mag je die niet in zien.
zou vreemd zijn bij een open source, niet?
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Van een Stepcraft 600 iets anders maken ?

Bericht door Kjelt »

Portje schreef: 06 aug 2019 13:46 ik ben weer eens begonnen met het lezen van CNCZONE.NL Portaalfrees Project (open source)
zijn die dan verwijdert of mag je die niet in zien.
zou vreemd zijn bij een open source, niet?
Als je die pagina bekijkt kijk dan even rechtsboven of je ingelogged bent (dus je username ziet staan).
Zoja druk dan nog eens op reload/refresh van de pagina in je browser.

Zo nee zul je moeten inloggen.

De forumsoftware heeft helaas de vervelende eigenschap onder sommige OS'en/browsers je spontaan uit te loggen, dan krijg je zo'n Plaatje want niet geregistreerde gebruikers mogen die plaatjes kennelijk niet zien (mag van mij ook ondertussen wel uitgezet worden maar dat is aan het forumbeheer).
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 956
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Van een Stepcraft 600 iets anders maken ?

Bericht door Portje »

ik ben dus ingelogd
mja, het zal wel komen omdat het al zo oud is."

en voor het gemak werd ook nog mijn ip door dit forum geblokkeerd

Je IP "" is geblokkeerd omdat het op een zwarte lijst staat.




18876
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
chimaerion
Berichten: 245
Lid geworden op: 28 nov 2017 19:50
Locatie: Oost-vlaanderen

Re: Van een Stepcraft 600 iets anders maken ?

Bericht door chimaerion »

Download de browser Opera. Daar zit een VPN functie in en dan zul je geen last van dat IP block meer hebben.
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Van een Stepcraft 600 iets anders maken ?

Bericht door benkr »

Dat het zo niet lukt is heel waarschijnlijk omdat er ook items verschijnen van voor de laatste grote update, lang niet alle koppelingen naar foto's komen dan vanzelf goed. Maar de auteur Audiomanics heeft een nieuw topic gemaakt over deze machine die denk ik wel helemaal goed werkt, dat is deze:

viewtopic.php?f=8&t=13192

Probeer deze dus eens, ik ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 956
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Van een Stepcraft 600 iets anders maken ?

Bericht door Portje »

chimaerion schreef: 06 aug 2019 16:31 Download de browser Opera. Daar zit een VPN functie in en dan zul je geen last van dat IP block meer hebben.
grin, dit was een vpn adres
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 956
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Van een Stepcraft 600 iets anders maken ?

Bericht door Portje »

benkr schreef: 06 aug 2019 16:49 Dat het zo niet lukt is heel waarschijnlijk omdat er ook items verschijnen van voor de laatste grote update, lang niet alle koppelingen naar foto's komen dan vanzelf goed. Maar de auteur Audiomanics heeft een nieuw topic gemaakt over deze machine die denk ik wel helemaal goed werkt, dat is deze:

viewtopic.php?f=8&t=13192

Probeer deze dus eens, ik ben benieuwd.
ook hier kan ik de images niet bekijken en ook de zip files niet dll
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Plaats reactie