Van een Stepcraft 600 iets anders maken ?

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mcgyver
Berichten: 4048
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:45
Locatie: Ridderkerk

Re: Van een Stepcraft 600 iets anders maken ?

Bericht door Mcgyver »

Wat raar, zoals ik via mail heb besproken met je, jouw permissies staan ingesteld als elk willekeurig forumlid.

Jouw probleem voorheen was dat jouw ip adres geflagd was door de "stop forum spam" extensie ….

Volgens de logs werd de stop forum spam extensie getriggerd voor het laatst op 28 jul 2019 …

Hij kan nu ook niet meer getriggerd worden om reden dat ik de functie uitgeschakeld heb dat de de extensie triggerd op geflagde ip adressen.

Nu zie ik wel dat je huidige ip adres ook geflagd staat, maar de stop forum spam extensie reageert hier niet op, Je gebruikersnaam en email adres komen niet voor in die lijst..

Nu zie ik dat je nu gebruik maakt van een vpn, je zou evt die eens uit kunnen schakelen en gewoon het ziggo ip adres gebruiken waarmee je bent geregistreerd



Als wij als beheerders ook inloggen met jouw permissies dan kunnen wij alles gewoon zien.

Heb je al eens geprobeert om de forum cookies te verwijderen zoals we gevraagd hebben?



Dit kun je o.a. doen door naar de forum index te gaan helemaal naar beneden scrollen, en dan zie je rechts onderaan een knopje waarbij staat verwijder cookies

Als laatste kun je proberen om een 2e profiel aan te maken, bijvoorbeeld Portje2, als dit profiel wel werkt dan zou ik je oude profiel kunnen verwijderen en de nieuwe hernoemen ..


Dit geintje heeft de beheerders al wat uurtjes puzzelwerk gekost, maar wij proberen je nogsteeds te helpen..
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
Jasper
Berichten: 691
Lid geworden op: 05 jul 2019 09:39
Locatie: Gorinchem X5 Y2
Contacteer:

Re: Van een Stepcraft 600 iets anders maken ?

Bericht door Jasper »

Ik ken het die vreemde problemen, kon me toen niet eens inschrijven. Zelfs niet met mijn werk email.
Maar de beheerders hebben netjes een profiel aangemaakt en nu kan ik tenminste inloggen.
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 955
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Van een Stepcraft 600 iets anders maken ?

Bericht door Portje »

ik heb de koekjes opgegeten maar dat maakt geen verschil, behalve mijn gewicht dan
Dan eens nummer 2 aanmaken
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Portje2

Re: Van een Stepcraft 600 iets anders maken ?

Bericht door Portje2 »

ik ben nu portje2

tjee, wat een zuiplap hé
Gebruikersavatar
Mcgyver
Berichten: 4048
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:45
Locatie: Ridderkerk

Re: Van een Stepcraft 600 iets anders maken ?

Bericht door Mcgyver »

Haha Ben benieuwd naar de bevindingen ;-)
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
Portje2

Re: Van een Stepcraft 600 iets anders maken ?

Bericht door Portje2 »

lol. nu zie ik niet eens mijn eigen foto's hier.
meteen 2 grote rooie nullen voor mn ogen

nee, wacht ff
dat kwam denk ik door de alcohol
ik zie geloof ik images
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 955
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Van een Stepcraft 600 iets anders maken ?

Bericht door Portje »

dat leest toch veel leuker met images in beeld
en ik ben gelukkig 2 flessen kwijt
thnkz, Mcgyver

en dat er dan bij een image staat:
Bericht door audiomanics » 02 jun 2013 13:10

Even toolpaths gemaalt en gesimuleerd:
Z-Plaat

dáár maal ik niet om
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Gebruikersavatar
Mcgyver
Berichten: 4048
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:45
Locatie: Ridderkerk

Re: Van een Stepcraft 600 iets anders maken ?

Bericht door Mcgyver »

Nou inmiddels is duidelijk wat het probleem is.

Het gebruik van een gratis vpn verbinding die ip adressen levert die door vele spammers in de database zijn misbruikt, en onze beveiliging die ingrijpt. Helaas zijn de ip adressen niet apart uit te sluiten.

Andere vpn of zonder vpn bied dus de mogelijkheid gratis van dit forum gebruik te maken.. excuses voor het ongemak namens het cnczone team
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Van een Stepcraft 600 iets anders maken ?

Bericht door Kjelt »

Op een ander forum waar ik admin ben hebben we hetzelfde probleem.
Als we bepaalde VPN adressen niet uitsluiten (kunnen deze reeksen wel zelf bepalen) dan wordt het hele forum vol gespamd en iedere 0,01 seconde allerlei pogingen gedaan om informatie op te vragen waardoor de gebruikers een grote vertraging ondervinden. Helaas maar de werkelijkheid van internet vandaag de dag :cry:
Jasper
Berichten: 691
Lid geworden op: 05 jul 2019 09:39
Locatie: Gorinchem X5 Y2
Contacteer:

Re: Van een Stepcraft 600 iets anders maken ?

Bericht door Jasper »

Gaat een beetje off topic maar ik heb het gehad toen ik nog Vodafone had. Kon regelmatig niet op bepaalde fora en kreeg de, ke bent geblokkeerd ivm spam melding.

Gebruikte ik wifi geen probleem.
Gebruikersavatar
Mcgyver
Berichten: 4048
Lid geworden op: 08 jun 2007 17:45
Locatie: Ridderkerk

Re: Van een Stepcraft 600 iets anders maken ?

Bericht door Mcgyver »

Goed laten we de kwestie rusten, was een hoop gedoe het probleem te achterhalen, weinig aan te doen de oplossing ligt helaas niet bij het forum
Zoals het freesje thuis freest, freest het nergens...
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 955
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Van een Stepcraft 600 iets anders maken ?

Bericht door Portje »

Mcgyver schreef: 07 aug 2019 21:09 Nou inmiddels is duidelijk wat het probleem is.

Het gebruik van een gratis vpn verbinding die ip adressen levert die door vele spammers in de database zijn misbruikt, en onze beveiliging die ingrijpt. Helaas zijn de ip adressen niet apart uit te sluiten.

Andere vpn of zonder vpn bied dus de mogelijkheid gratis van dit forum gebruik te maken.. excuses voor het ongemak namens het cnczone team
Ik weet niet zeker of dit klopt.
Ik heb geen gratis vpn provider op zich, ik heb een gratis vpn account bij een provider abonnement die ik betaal.
volgens mij is dat toch echt iets anders.
Maar goed, dit is allemaal off-topic
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 955
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Van een Stepcraft 600 iets anders maken ?

Bericht door Portje »

Ik heb geen gerookte paling maar gerookte profielen

18881
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
benkr
Donateur
Berichten: 7725
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Van een Stepcraft 600 iets anders maken ?

Bericht door benkr »

Inmiddels heb ik met Mart / Portje afgesproken dat ik een machine ga ontwerpen die gebaseerd is op de materialen die hij heeft liggen.

Omdat de Stepcraf nauwelijks als donor voor spulletjes kan dienen heb ik hem geadviseerd deze in de huidige staat te verkopen maar daar wil hij zelf niet aan.
De Stepcraft is een dusdanig ontwerp wat nauwelijks te upgraden is zonder eigenlijk de hele machine te vernieuwen, loopwieltjes op een aluminium profiel, heel kleine stappenmotoren, dedicated controllerkaart enz. enz. vandaar het besluit om gewoon helemaal opnieuw te beginnen.
Hij heeft er ook een DC gevoede 500 Watt HF spindel bij (kost bij Stepcraft heel ruim 500 Euro) met daar nog een aantal duurbetaalde extra's, die wil hij hergebruiken. Dat is niet mijn eerste keuze, maar ik begrijp die afweging wel. Ik ga wel zorgen dat er ook een 2.2 kW vierkante luchtgekoelde HF spindel op past, dan kan dat altijd nog.

Aluminium profiel heeft hij denk ik voldoende, ook heeft hij 3 stuks 15 mm Lineaire geleidingen, elk met 2 wagentjes, voor de rest ga ik voor hem op zoek naar goedkope en bruikbare materialen, ik zoek daarom 2 korte lineaire geleidingen (ca. 30 a 40 cm) met 4 wagentjes voor de Z-as, 1 of 2 lineaire geleidingen met elk 2 wagentjes ( 600+ mm) voor de Y-as, 2 KO spindels van 600 tot 800 mm verplaatsing voor de X-as, en 1 KO spindel van ca. 600 mm verplaatsing voor de Y-as en eentje van ca. 2 tot 400 mm verplaatsing voor de Z-as, 4 stuks 3Nm motoren en drivers en een voeding voor deze drivers dus iets van 40 a 48 Volt bij 10A of zo, en een 4 assen controllerkaart, hij heeft de Stepcraft software, maar eigenlijk is elk alternatief ook goed. Mocht ik niets kunnen vinden dan wordt dat denk ik Pokeys57CNC, die is in de basisconfiguratie toch wel erg snel en makkelijk op te bouwen en is ook meteen Ethernet wat toch wel de voorkeur heeft, maar een betrouwbaar USB kaartje zou denk ik ook wel kunnen, ik denk dan b.v. aan een Leafboy77 voor 4 assen waar ik toch wel goede ervaringen mee heb.

Als iemand iets heeft liggen dan hoor ik dat graag, ik kan en wil pas beginnen met ontwerpen als ik wat zicht heb op de beschikbare spulletjes.

De planning is om volgend jaar een werkende machine te hebben, Mart gaat zelf wat dingen doen, maar b.v. freeswerk zal iemand anders (misschien ikzelf wel) moeten doen.
Het ontwerp zal richting de OSPF zijn, maar dan aangepast op hetgeen voorhanden is, en het sleutelwoord zal goedkoop/betaalbaar zijn, voor maximaal 1000 Euro moet er een werkende machine staan, dat moet lukken denk ik.
Plaats reactie