Jongens.. even voor de duidelijkheid.. de machine is uit 1985... dat jaar kocht ik mijn eerste computer.. en die was al krachtiger dan dit apparaat..
ik weet dat je met de juiste hardware, zoals die ook in CNC Kitspuiten gebruikt wordt, Bestandjes op een SD card of USB Stick kan weergeven, en selecteren,
Wat er dan moet gebeuren is, het bestand "klaarzetten" voor de RS 232 poort, en dan moet ik op de machinebesturing de poort openzetten,
We hebben het hier over een "terminal" achtige functionaliteit.. Ik zou ook ergens in de besturingskast een Intel NUC kunnen hangen, maar dan moet je daar weer een Scherm en een toetsenbord.. en een Touchpad of een Trackball aanknopen..
En dan heb je in wezen nog steeds hetzelfde als wanneer je er een laptop bovenop lijmt..
Maar ik wil niet een heel OS op moeten starten om wat bestandjes over te zetten..
Waar ik naar zoek is dus "iets" met een Arduino of een RaspberryPi, en een LCD schermpje Formaatje "nokia 3310", want ik hou mijn bestandsnamen wel kort..
Geheugenmedium erin, en dan komen de files op het schermpje.. knopje UP en Knopje DOWN, en een Knopje SEND.. Meer moet dat niet zijn..
dan moet er op dat boardje dus een soort "Terminal" gaan draaien die volgens 4800 8N1 de file in de draad prakt, dan zet ik op de machine besturing de poort open, en schiet ie em erin..
Momenteel sta ik de code nog met de hand in te kloppen..
en..dat lukt op zich wel..
Maar het is best wel een hoop gedoe voor zo'n simpele "Bier-Bahco"..(ik had de code even gemaakt met CamBam, en toen uit het hoofd de maten omgerekend naar µm..