Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door Kjelt »

Portje schreef: 29 jun 2020 11:36 Ik kreeg een email:

Het word tijd om uw pakketje op te halen.
Uw pakketje ligt bij uw lokale postkantoor.

Ik heb eerst maar ff gebeld naar het lokale postkantoor: geen pakketje voor u aanwezig.

grrrr
Ja dan wordt ie vandaag of morgen gewoon aan de deur bezorgd. Is mij ook al drie keer overkomen, had ik geloof ik eerder in dit topic ook al gepost. Zie pagina 1.
Dus don't worry be happy :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Kjelt op 29 jun 2020 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Leeuwinga
Berichten: 2977
Lid geworden op: 29 apr 2007 15:00
Locatie: Roden
Contacteer:

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door Leeuwinga »

overdenkingen........
Binnen post nl zijn stromingen om al die pakjes vanuit China op een of andere manier te gaan belasten.
Lees extra kosten heffen. Door nu iedereen extreem lang te laten wachten zijn we straks zelfs wel bereid
om extra te betalen als we het maar snel krijgen.
De Chinezen sturen in het algemeen toch vliegensvlug de pakjes op maar het moet hier in Nederland door een kleine trechter.
Zie het als potten honing voor slechts 5 cent.......ff wachten er is maar een (1) bij.....
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door Swake »

Als hier zo'n boodschap komt dan staat de postbode er meestal met het pakje ten laatste de dag erop.

Haal dat vliegensvlug maar weg, is zeker niet altijd het geval.

Liet me vertellen dat eind van het jaar er geen vrijstelling meer komt op pakjes tot een bepaalde waarden. Net daarom heeft een aliexpress een centrum in Luik neergezet, en wellicht zijn er al andere. Doorder gaat het worden, PostNL of eender welke andere post gaat er nog steeds niets aan verdienen.
Laatst gewijzigd door Swake op 29 jun 2020 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
When it fits stop using the hammer.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door Kjelt »

Leeuwinga schreef: 29 jun 2020 12:13 overdenkingen........
Binnen post nl zijn stromingen om al die pakjes vanuit China op een of andere manier te gaan belasten.
Lees extra kosten heffen. Door nu iedereen extreem lang te laten wachten zijn we straks zelfs wel bereid
om extra te betalen als we het maar snel krijgen.
Nou ik denk dat de logistieke opslagkosten dan juist meer kosten met zich meebrengen.
Wat er gebeurde bij de low cost chinapost pakjes was dat postnl ze niet meer aan huis bezorgd maar op het lokale post-distributiepunt zijnde bruna, ah en dergelijke het pakje achterlaat,
en dan kreeg je een kaartje in de bus dat je het kon ophalen.
Maar ik heb niet zo'n medelijden met postnl, ik heb nog duizend gulden aan destijds frankeerbare zegels van mijn overleden vader die ze in 1 klap ongeldig hebben verklaard.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door serum »

Kjelt schreef: 29 jun 2020 12:18
Leeuwinga schreef: 29 jun 2020 12:13 overdenkingen........
Binnen post nl zijn stromingen om al die pakjes vanuit China op een of andere manier te gaan belasten.
Lees extra kosten heffen. Door nu iedereen extreem lang te laten wachten zijn we straks zelfs wel bereid
om extra te betalen als we het maar snel krijgen.
Nou ik denk dat de logistieke opslagkosten dan juist meer kosten met zich meebrengen.
Wat er gebeurde bij de low cost chinapost pakjes was dat postnl ze niet meer aan huis bezorgd maar op het lokale post-distributiepunt zijnde bruna, ah en dergelijke het pakje achterlaat,
en dan kreeg je een kaartje in de bus dat je het kon ophalen.
Ja, dat was een goede grap, afleveren op een bestemming ipv thuis. En de postbodes op pad sturen met stukken die niet door de brievenbus passen. Totdat ze de 'altnernatieve bestemming' veranderden in een nog alternatievere variant, omdat de nieuwe bestemming te druk werd. Kreeg je een briefje 'je pakket ligt klaar, 3km verderop' Op het fietsje erheen. Pakket was er toch nog niet. Nee, ptt post, tnt post, postnl heeft zijn zaakjes goed op orde. Als er maar geld verdiend wordt. Misschien kunnen we met ZZP-ers gaan werken. Hebben we minder personeel op de payrol. Misschien zijn er mafkezen beschikbaar die voor een euro een pakketje willen bezorgen. We hebben een emotionele bezorger van postnl hier in de buurt. Die uit het meestal in boosheid. Geef hem geen ongelijk. Hondenbaan in mijn optiek..

Als je als bedrijf schuldig bent bevonden aan het onderbetalen van je medewerkers doe je iets grandioos fout. Dan is er geen medewerker meer die nog hart voor de zaak heeft. En als je een recordaantal pakketen bezorgd, en dan verlies maakt. Privatisering van dergelijke bedrijven vind ik dubieus. Het is toch mooi wanneer mensen 40 jaar voor je werken en die met een goed opgebouwd pensioen en uit respect voor de secundaire arbeidsvoorwaarden en de fijne werksfeer bij je blijven? Misschien ben ik te oud aan het worden. Maar al die aandeelhouder/investeerder gedreven beslissingen zijn niet bevordelijk voor de werksfeer is mijn ervaring. Het zal iets van alle tijden zijn.. Maar waar zijn de 50er jaren dat je gebeiteld zat als je voor een bedrijf koos. Ik ben blij dat ik daar allemaal vanaf ben en mijn eigen boontjes kan en mag doppen.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11014
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door DaBit »

Grootste probleem van de post vind ik dat ze structureel hun werk niet kunnen doen, en ze worden door niemand op de vingers getikt. Als je een schilder betaalt om je huis te schilderen en hij doet het niet dan vinden we dat niet normaal en als puntje bij paaltje komt dan zegt de rechter dat de betaalde centen teruggegeven moeten worden.
Als je daarentegen een pakketje op de bus doet of naar jou toe laat sturen en het word niet bezorgd, op een andere locatie bezorgd, over de schutting in de vijver gemikt, whatever, dan is het 'Helaas, vette pech voor U meneer'. Ik heb ooit tegen een dame van PostNL gezegd dat ik het vrij normaal zou vinden als ik in ieder geval mijn 6,95 voor de pakketzegel terug zou krijgen wegens wel betaalde maar niet geleverde diensten, maar helaas.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Markus
Donateur
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 sep 2007 22:43
Locatie: Aduard, Groningen
Contacteer:

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door Markus »

Wat ik niet goed snap is dat de corona stress voor de PostNL (lees toename online kopen) nu al 3 maanden duurt en ze blijkbaar nog steeds geen fatsoenlijke maatregelen genomen hebben om de nieuwe situatie aan te kunnen. De virus gaat nog wel even duren, dus neem wat meer personeel aan zou ik zeggen. Hun partner Aliexpress zal ook wel niet al te blij met de PostNL zijn.

https://nos.nl/artikel/2332697-flinke-s ... orona.html

Ik zoek me tegenwoordig suf om dingen dan maar in Europa te kopen, kost wel wat meer maar het komt dan wel binnen een paar dagen.

Greezt,

Markus
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 5985
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door Sven »

Bij mij hebben ze een aangetekend pakje zoekgemaakt met een volledig zelf gemaakt product.

Wegens aangetekend denk je dat je je schade terugkrijgt.
Ja, gerwerkte uren krijg ik terug als ik een volledige urenspecificatie opgeef.

Voor een totale schade van eu 90 inclusief btw waarvan ongeveer 20 euro materiaal moet ik dus drie kwartier (optimistisch geschat) aan mijn buro gaan zitten om een urenspecificatie te maken die ik alleen maar nodig heb omdat zij een pakje zoekmaken?
Mmmm, misschien moet ik ze even een offerte sturen waarin ik de schade verhoog met de in de afwikkeling verspilde tijd.
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
Gebruikersavatar
audiomanics
Donateur
Berichten: 5273
Lid geworden op: 28 feb 2007 09:31
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door audiomanics »

Markus schreef: 01 jul 2020 01:21Ik zoek me tegenwoordig suf om dingen dan maar in Europa te kopen, kost wel wat meer maar het komt dan wel binnen een paar dagen.
Die pakketjes worden toch ook door de postnl afgehandeld? Enige die er dan misschien niet tussen zit is de Douane...

Kees
<klik>... euh..test... 123.... einde test... uit.<klik>
Gebruikersavatar
Markus
Donateur
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 sep 2007 22:43
Locatie: Aduard, Groningen
Contacteer:

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door Markus »

Yep,

https://www.postnl.nl/en/about-postnl/p ... lands.html

En dat is ook te zien hier ---> https://postnl.post/

Want daar kun je gewoon je Aliexpress track en trace nummer invoeren, ik zie ook staan in andere trace en traces van Aliexpress zelf
08-06-2020 02:08 The item is pre-advised to PostNL
En als ik het goed heb begrepen, dan klaren de grote jongens zoals Fedex en Postnl ZELF de pakkjes in, dat mogen ze blijkbaar van de Nederlandse Douane

Er komt dus ook geen douane aan te pas.

Greezt,

Markus
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door Kjelt »

Markus schreef: 01 jul 2020 12:26 En als ik het goed heb begrepen, dan klaren de grote jongens zoals Fedex en Postnl ZELF de pakkjes in, dat mogen ze blijkbaar van de Nederlandse Douane
Er komt dus ook geen douane aan te pas.
Hmmm dat zou nadelig kunnen zijn als Aliexpress meteen de totale order kosten doorgeeft aan Postnl want dan kun je ook niet meer de verlaagde waarde op het pakket truc toepassen.
Zeg maar wat Amazon al een tijdje doet.
We wachten de ervaringen af.
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door Swake »

Amazon begint de laatste tijd toch ook mijn kl**ten uit te hangen (sorry, ik moet het effe ventileren :x ).
7 dingen besteld en er is er maar eentje dat ze eind deze week gaan leveren. De rest is 2 weken wachten, alles was aangegeven als op voorraad.
Ook hun prijzen zijn de lucht in gegaan. Bij de Chinezen ook trouwens, van 5% tot 35% duurder.
Het handige aan Amazon, snel binnenkrijgen van gangbare zaken aan een correcte prijs en die op zo goed als één plek vinden, is er na dat virusje toch ook gewoon af.
When it fits stop using the hammer.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door serum »

Die prijsstijging is mij ontgaan; alles wat ik normaliter koop heeft dezelfde prijs. Sommige verkopers gooien de prijzen ineens omhoog om vervolgens een weekje later weer dezelfde prijs te hebben. Sporadisch heb je iets in je winkelmandje dat je denkt 'da's misschien nog wel eens handig' en op het moment dat je het nodig hebt en de knoop doorhakt komt het mij geregeld voor dat het duurder is geworden. Wet van Murphy denk ik dan. Even slikken en weer doorgaan.

Op Amazon fluctueren de prijzen. Bitsetjes van Wera bijvoorbeeld; ergens tussen de 12 en de 28 euro.. En per 5 minuten verandert die prijs.

Trage verzendingen. Ja. Maar het loopt nu een ander traject. Alles gaat nu via 'liege' is mijn ervaring. En daar ligt het 18 tot 20 dagen in de vriezer. Zodra het daar weg is duurt het nog een 2 a 3 werkdagen en heb je het in huis. Ze zullen achterstand hebben vermoed ik. (of ze doen het echt om te pesten, kijken of ze mijn adres zien en houden die pakketjes bewust tegen) laatste acht ik redelijk onwaarschijnlijk, maar het is toch een realistisch scenario

Amazon.de heb ik goede ervaringen mee. Het wordt altijd eerder geleverd dan beloofd. Krijg steevast de melding 'sorry, maar de levering heeft vertraging' maar het komt dan toch altijd op de afgesproken dag. Of 3 a 4 werkdagen eerder dan aangegeven op de website. Koop je op Amazon bij een chinees, loop je het risico dat het truukje van drop-shipment wordt toegepast en heb je gewoon pech. Maar dat is het resultaat als je een product voor 1/4e van de reguliere prijs in Nederland wilt kopen.

En soms kan lokaal kopen je verassen. Ik zocht een lange HTD5M snaar (2000mm) een continental bij RS components is voordeliger dan een exemplaar uit China.
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 955
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door Portje »

Wel raar dat je schijnbaar van PostNL geen bericht meer krijgt maar van AlieExpress

email van Alie:

Tijd om uw pakket op te halen!

Hallo .....,

Uw bestelling nr....... is aangekomen bij uw plaatselijke postkantoor. Kom het ophalen!

En daar is het niet
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Plaats reactie