Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door Kjelt »

Portje schreef: 05 jul 2020 14:44 Wel raar dat je schijnbaar van PostNL geen bericht meer krijgt maar van AlieExpress
email van Alie:
Tijd om uw pakket op te halen!
Hallo .....,
Uw bestelling nr....... is aangekomen bij uw plaatselijke postkantoor. Kom het ophalen!
En daar is het niet
Nee wordt dan dezelfde of volgende dagen per dhl express of post l bezorgd althans mijn 3 ervaringen in juni.
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 956
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door Portje »

dit bericht is meer als een week geleden.
Dus ik ben benieuwd
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door hugo stoutjesdijk »

serum schreef: 05 jul 2020 14:16 Trage verzendingen. Ja. Maar het loopt nu een ander traject. Alles gaat nu via 'liege' is mijn ervaring. En daar ligt het 18 tot 20 dagen in de vriezer. Zodra het daar weg is duurt het nog een 2 a 3 werkdagen en heb je het in huis. Ze zullen achterstand hebben vermoed ik.
Als ze die bulk in een keer allemaal naar Luik gaan verschepen omdat daar weer een supergrootmegalomaanexpedietiecentrum neer gezet is, maar het automatiseren van de sortering is nog niet operationeel en de inhuurkrachten weten niet zo goed waar al die plaatsen thuishoren dus het uit sorteren wordt een drama inmiddels groeit dat warehouse zo vol dat je je r..t niet meer kunt keren, ik wil het allemaal niet weten. (in de bouw roepen ze dan 'komt goed')

Ik stel me dan zo'n zeecontainer voor die helemaal vol gestouwt is met van die frummelige plastic chinese bubbeltjes enveloppen, waar je ook nog een 6x moet kijken wil je het verzendadres ontdekken. Dus dan hebben we het over 67m^3 met zulke envellopjes, hoeveel zouden dat er zijn. Gokje, 5000 per quub, zijn er dan toch een slordige 335000 per container, maar het blijft echt niet bij 1 container.

Ik denk in ieder geval niet dat ze je expres gaan dissen ;-) , daarvoor willen ze veel te graag van die zooi af volgens mij, die vierkante meters zijn veel te kostbaar.
Je zou moeten kijken of je niet aan inside informatie kunt komen hoe het daar loopt, ik heb eens een directeur van general-motors horen zeggen dat ie zelf z'n overall aan trok om de productie te assisteren, denk niet dat die manager in Luik dat gaat doen, maar ik denk wel dat er ergens iemand wel een beetje zenuwachtig wordt. (of veel te veel verdient)
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door serum »

En daarnaast vermoed ik dat luik een noodgreep is, omdat de Nederlandse distributiecentra wellicht al te zwaar belast zijn. Het is dus denk ik al een overloop/afvoerputje.Zou mooi zijn als ze in 2021 die supersnelle express levering vlot hebben getrokken.
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 956
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door Portje »

Vandaag is het toch bezorgd door PostNL zonder extra kosten. :mrgreen:
ppftt
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Gebruikersavatar
Geldof
Berichten: 350
Lid geworden op: 05 okt 2018 15:25
Locatie: Wuustwezel

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door Geldof »

Kreeg vandaag ook weer een paar doosjes van mijn Chinese vrienden. nog 5 te gaan dan ben ik er wel klaar mee.
Lekker weer lokaal bestellen!
Click buy play
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11016
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door DaBit »

Afbeelding

Jaja, delivered. Dusnie... :evil:

Het is een rampenplan vandaag de dag. Was het maar lokaal te krijgen...
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 956
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door Portje »

Was trouwens wel raar.
Er werd aangebeld en mn sponsor maakte de deur open en die gast liep alweer naar zijn busje.
Had ie het pakje in een lege papier kliko gegooid en geen briefje in de bus.
Sponsor was boos, hij mocht het er zelf uitvissen.
zul je net de papier ophaaldag hebben, weg pakje
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
Gebruikersavatar
Markus
Donateur
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 sep 2007 22:43
Locatie: Aduard, Groningen
Contacteer:

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door Markus »

Ok, ik heb nog een pakje in de pipeline, staat al sinds 20-06 (18 dagen) vast waarschijnlijk in Luik.

Ik sta nu op het punt om te gaan klagen, maar voordat ik dat doe, heeft iemand dat hier al gedaan bij PostNL en zo ja, hoe ging dat ?

Ik ben namelijk een beetje bang dat het weinig gaat uitmaken

Heb niet alles gelezen in deze thread maar heeft iemand hun pakje nog gekregen na zo lange stilstand in Luik ?


Greezt,

Markus
Firehunter
Donateur
Berichten: 340
Lid geworden op: 30 aug 2012 20:03
Locatie: Oost-Groningen
Contacteer:

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door Firehunter »

Markus schreef: 08 jul 2020 13:30 Heb niet alles gelezen in deze thread maar heeft iemand hun pakje nog gekregen na zo lange stilstand in Luik ?
Firehunter schreef: 28 jun 2020 21:42 Mijn bestelling van 13 mei is afgelopen vrijdag eindelijk afgeleverd, dus 44 dagen onderweg geweest.
Gebruikersavatar
serum
Berichten: 5396
Lid geworden op: 08 mar 2008 20:37
Locatie: Zwolle

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door serum »

Markus schreef: 08 jul 2020 13:30 Ok, ik heb nog een pakje in de pipeline, staat al sinds 20-06 (18 dagen) vast waarschijnlijk in Luik.

Ik sta nu op het punt om te gaan klagen, maar voordat ik dat doe, heeft iemand dat hier al gedaan bij PostNL en zo ja, hoe ging dat ?

Ik ben namelijk een beetje bang dat het weinig gaat uitmaken

Heb niet alles gelezen in deze thread maar heeft iemand hun pakje nog gekregen na zo lange stilstand in Luik ?


Greezt,

Markus
Ja, ik heb ondertussen ook 2 pakketjes ontvangen. Alles gaat nu via 'liege' is mijn ervaring. En daar ligt het 18 tot 20 dagen in de vriezer. Zodra het daar weg is duurt het nog een 2 a 4 werkdagen en heb je het in huis.
Gebruikersavatar
Portje
Donateur
Berichten: 956
Lid geworden op: 24 apr 2012 10:16
Locatie: Volgens mijn VPN kom ik uit..?

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door Portje »

Markus schreef: 08 jul 2020 13:30 Ok, ik heb nog een pakje in de pipeline, staat al sinds 20-06 (18 dagen) vast waarschijnlijk in Luik.

Ik sta nu op het punt om te gaan klagen, maar voordat ik dat doe, heeft iemand dat hier al gedaan bij PostNL en zo ja, hoe ging dat ?

Ik ben namelijk een beetje bang dat het weinig gaat uitmaken

Heb niet alles gelezen in deze thread maar heeft iemand hun pakje nog gekregen na zo lange stilstand in Luik ?


Greezt,

Markus
Markus,

Je moet niet klagen bij PostNL maar bij de verzender, die blijft verantwoordelijk tot het geleverd is.

niet de ontvanger maar de verzender van een poststuk is degene die een overeenkomst heeft met de bezorgdienst. De verzender heeft het immers gefrankeerd, en de bezorgdienst de opdracht tot verzending gegeven. De bezorgdienst is vervolgens verantwoordelijk voor de afhandeling hiervan.

https://www.gemertsnieuwsblad.nl/2020/0 ... oordelijk/
Ik heb er de ballen verstand van, en nog minder ervaring
En helaas zit mijn hoofd zó barstensvol met informatie dat ik niets meer terug kan vinden
Gigabyte Z490 aorus master - i9-10850K 3.60ghz- Corsair DDR4 32GB - ssd 970 evo 1TB M.2
https://www.youtube.com/channel/UCbUguR ... ljJift2lGw
vip1980
Berichten: 500
Lid geworden op: 24 okt 2007 10:12
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door vip1980 »

Ali speelt het heel mooi, als je een dispute aanmaakt komen ze 99% met de vraag "mogen wij bewijs zien dat het niet is afgeleverd" en gaarne ook bewijs van postNl, DHL of wie dan ook ....terwijl het in hun systeem staat als afgeleverd ( ook al is het bij kleine pakketjes altijd een gok voor hun )

Heb Ali er vaker op aangesproken, jullie zijn de verzendende partij en op jullie website staat dat het is afgeleverd, komen jullie dus maar met bewijzen dat het ondertekend is of waar het is afgeleverd...heb je dat niet dan wil ik graag mijn geld terug !!


Maar jah ik ben maar die ene mier op de mierenhoop, als ze er geen gehoor aangeven en de dispute sluiten kan je ook niks meer, daarnaast niet gesproken te hebben over de taal-barrière :mrgreen: :mrgreen:
Swake
Donateur
Berichten: 1686
Lid geworden op: 23 nov 2009 20:58
Locatie: (B)
Contacteer:

Re: Pakje uit china nog niet ontvangen ?

Bericht door Swake »

Via Aliexpress tot nu toe nog maar een paar pakjes die nooit toekwamen en steeds correct centen terug gekregen. Wel pas 2 maanden na bestelling maar dat is duidelijk vanaf dag één.

Heb nog 2 oude bestellingen open staan waaronder deze bestelling van 11APR met een merkwaardige status volgorde.

2020-04-18 16:00:00 [GMT+8] Departed country of origin
2020-04-20 22:05:00 [GMT+2] Arrived at destination country
2020-04-24 07:22:30 Shipment arrived at country of origin post office
2020-04-27 07:50:02 [GMT+8] Accepted by Last Mile Carrier


Hoe zien jullie dat het in Luik zit, of elders?
When it fits stop using the hammer.
Plaats reactie