Huanyang vfd

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Huanyang vfd

Bericht door andrefc101 »

Wie kan mij aan de maten en footprint (boormaten) helpen van zo’n kleine Huanyang VFD helpen. Of heeft misschien nog zo’n ding ongebruikt liggen waar hij vanaf wil. Wil er eentje voor mijn draaibank hebben.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Huanyang vfd

Bericht door Kjelt »

Ik zal zo even kijken voor de maten, een 1.5kW HY heb ik liggen, wil er alleen niet vanaf ;-)
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Huanyang vfd

Bericht door andrefc101 »

Kjelt schreef: 11 okt 2020 15:15 Ik zal zo even kijken voor de maten, een 1.5kW HY heb ik liggen, wil er alleen niet vanaf ;-)
Weet ik, je was me net voor 🤪
Misschien is er een digitale manual?
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Huanyang vfd

Bericht door benkr »

Andre, ik heb er wel eentje liggen, maar ik wil er ook niet vanaf, ligt al klaar voor mijn volgende project. (maar dat zal nog wel even duren)
Je mag hem best wel lenen als ik je daar mee verder kan helpen.
Ik heb ook nog 2 defecte Huang VFD's liggen die klaar liggen voor de schrootbak, die zijn wel ideaal om als pasmodel te gebruiken, dat kan eventueel ook nog.

Ik dacht je naar het manual te verwijzen, maar daar staan dus mooi geen afmetingen in, wel in het manual van een andere Huang VFD, maar dat is natuurlijk geen enkele garantie dat dan de maten kloppen.
Ik wil straks best even de footprint opmeten voor je, maar nu ben ik even ergens anders mee bezig.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Huanyang vfd

Bericht door Kjelt »

andrefc101 schreef: 11 okt 2020 15:20 Weet ik, je was me net voor 🤪
:lol: Dan had je ook een spindel gehad waar je niets aan had, kun je beter een losse HY in china bestellen.
Hier de afmetingen, zo goed en kwaad als het ging, let op dat de gatdiameters boven en onder anders zijn.

21766
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Huanyang vfd

Bericht door andrefc101 »

Kjelt schreef: 11 okt 2020 15:45 Hier de afmetingen, zo goed en kwaad als het ging, let op dat de gatdiameters boven en onder anders zijn.
Thanks, hoe diep is dat ding. Zou er ook een 1Kw spindeltje zijn die daarop kan en een beetje grotere ER heeft?
benkr
Donateur
Berichten: 7731
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Tilburg

Re: Huanyang vfd

Bericht door benkr »

andrefc101 schreef: 11 okt 2020 15:47
Kjelt schreef: 11 okt 2020 15:45 Hier de afmetingen, zo goed en kwaad als het ging, let op dat de gatdiameters boven en onder anders zijn.
Thanks, hoe diep is dat ding. Zou er ook een 1Kw spindeltje zijn die daarop kan en een beetje grotere ER heeft?
Nu snap ik het niet meer, wil je zo'n HF spindelmotor gaan gebruiken ipv een klauwplaat?
Ik geloof niet dat de lagers van zo'n HF spindlemotor dit lang vol zullen gaan houden, normale draaibanklagers zijn toch wel enkele slagen groter, maar goed, je beperkt jezelf nu natuurlijk wel tot wat kleinere diameters dus misschien valt het allemaal wel erg mee.

Nu even concreet terug naar je vraag, als je heel lang zoekt vind je een 1,5kW HF spindel met ER16, maar de ER20 begint echt pas bij de 2,2kW dingen.
Dit alleen al is voor mij een reden om voor de 2,2kW versie te gaan, ER20 gaat tot 12mm, daar past mijn 3D taster nog net in, en die gebruik ik toch heel regelmatig op deze manier om een werkstuk uit te klokken.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Huanyang vfd

Bericht door hugo stoutjesdijk »

benkr schreef: 11 okt 2020 16:00 Nu snap ik het niet meer, wil je zo'n HF spindelmotor gaan gebruiken ipv een klauwplaat?
Er bestaat ook nog zoiets als aangedreven gereedschap en frezen op de draaibank.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Kjelt
Donateur
Berichten: 6259
Lid geworden op: 14 jun 2007 21:51
Locatie: Eindhoven

Re: Huanyang vfd

Bericht door Kjelt »

andrefc101 schreef: 11 okt 2020 15:47 Thanks, hoe diep is dat ding. Zou er ook een 1Kw spindeltje zijn die daarop kan en een beetje grotere ER heeft?
Diepte 170mm doir het potmeter knopje wat uitsteekt.
Als je het bedienpaneel loshaalt 160mm.

1kW spindel ? Geen idee nooit gezien.
Ik zou zelf zeggen voor een draaibank dat je een hele dikke servo zou willen met lage toeren die via een tandriem de klauwplaat aanzwengelt.
Of wil je als extra nog een freeskop die loodrecht op de klauwplaat zijn werk doet zoals je bij sommige Emco's wel eens ziet?
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Huanyang vfd

Bericht door andrefc101 »

hugo stoutjesdijk schreef: 11 okt 2020 16:04
benkr schreef: 11 okt 2020 16:00 Nu snap ik het niet meer, wil je zo'n HF spindelmotor gaan gebruiken ipv een klauwplaat?
Er bestaat ook nog zoiets als aangedreven gereedschap en frezen op de draaibank.
10 punten voor Hugo 👍
Ik ga voor de eerste mogelijkheid, kan mijn spindel indexeren als C-as.
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Huanyang vfd

Bericht door Ballegooijen »

Ik heb nog een nieuwe liggen. Moet even kijken maar volgens mij een 2,2 kW
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3702
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Huanyang vfd

Bericht door andrefc101 »

Ballegooijen schreef: 11 okt 2020 16:34 Ik heb nog een nieuwe liggen. Moet even kijken maar volgens mij een 2,2 kW
Mocht je daar een manual een of typenummer van hebben, kijk ik ook ff of die past....
Gebruikersavatar
Ballegooijen
Donateur
Berichten: 4913
Lid geworden op: 20 sep 2016 15:45
Locatie: 's-Gravendeel
Contacteer:

Re: Huanyang vfd

Bericht door Ballegooijen »

andrefc101 schreef: 11 okt 2020 16:45
Ballegooijen schreef: 11 okt 2020 16:34 Ik heb nog een nieuwe liggen. Moet even kijken maar volgens mij een 2,2 kW
Mocht je daar een manual een of typenummer van hebben, kijk ik ook ff of die past....
Ik ga ff in de doos kijken Andre.
Kennis vermenigvuldigt zich alleen als je het deelt.
https://www.Baldas.nl
FSSF
Berichten: 880
Lid geworden op: 07 jun 2011 22:20
Locatie: Den haag

Re: Huanyang vfd

Bericht door FSSF »

Ik heb ook nog een 2,2 kw versie liggen, wel de 3f-in uitvoering.
Plaats reactie