Ronde knoppen op de boormachine

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

assink
Berichten: 2485
Lid geworden op: 03 mar 2009 09:06
Locatie: Twente
Contacteer:

Re: Ronde knoppen op de boormachine

Bericht door assink »

En dan moet je ook nog zo'n apparaat hebben staan :roll:
Ik heb er geen, maar overweeg sterk om toch maar eens zo'n ding aan te schaffen :lol:

Ben hier gezegend met een ijzerwarenzaak met een enorme voorraad, dus voor zulke kleinigheidjes stap ik wel in de auto.
diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Ronde knoppen op de boormachine

Bericht door diepchess »

chimaerion schreef: 19 apr 2021 21:14 nekkletsgebeuren
Dat zeg je tegen iemand die 3d printers ontwerpt en wil gaan verkopen en bijna dagelijks iets 3d print en heel vaak iets ontwerpt - hoop dat je je dat realiseert. Het is maar hoeveel je je tijd waard vindt.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11040
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Ronde knoppen op de boormachine

Bericht door DaBit »

Precies. Rondzoeken waar je zo'n ding kunt bestellen, in het winkelwagentje mikken, erachter komen dat je nog orderkosten/verzendkosten/btw/whatever erbij krijgt, andere winkel zoeken, riedeltje herhaalt zich, bla.
Of in de auto stappen, tuftuf, winkel binnen, in de rij, halfuur later weer terug in de auto, tuftuf.

Of in CAD een profieltje tekenen, revolve, make thread, export as STL, slice, send to plasticpoeper, print, ik zie morgen wel wat het geworden is.

Die laatste is bij mij toch echt wel het snelste. Maar toegegeven: de gekochte zijn dan wel mooier, en kwa kosten scheelt het ook niet zoveel. Aan plastic zit er voor een tiental centen in, maar zo'n plasticpoeper slijt ook.

(ik zou ze trouwens waarschijnlijk draaien uit een stukje aluminium of POM. Is met een CNC-bank ook maar minutenwerk)
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Ronde knoppen op de boormachine

Bericht door diepchess »

Dabit - kom op man - paar muisclicken online en hij komt vanzelf per post binnen.

Wat al spuitgegoten wordt en voor paar euro in winkels ligt dat ontwerp je zelf niet.

Spuitgieten gaat met hoeveel miljoen stuks ook al weer?
xander janssen
Berichten: 600
Lid geworden op: 08 jan 2009 08:53
Locatie: België

Re: Ronde knoppen op de boormachine

Bericht door xander janssen »

Mooi toch, 1 probleem, meerdere oplossingen en iedereen kiest wat hem/haar het beste past. Als alle problemen nu eens zo eenvoudig waren.
Plaats reactie