Boek over CNC

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

benkr
Donateur
Berichten: 7786
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Boek over CNC

Bericht door benkr »

Ik heb vandaag even in mijn 'magazijn' gekeken, ik heb 2 stuks stappenmotor van ca. 1Nm gevonden, 2 stepperdrivers van Leadshine, een manueel puls generatortje met Step en Dir uitgang van Ali, en een 45V DC voeding, ik heb ook nog wel een paar T5 tandwielen liggen, dit is dus alles om b.v. een Emco te voorzien van een semi-automatische voeding.

Elektrisch stelt het niet zo veel voor om dit op te bouwen, mechanisch is het best nog wel een uitdaging, maar zeker wel te doen, zeker met hulp van dit forum moet dit haalbaar zijn.

Driver 2 x 15 Euro, motoren 2 x 10 Euro, puls generatortje 10 Euro (met extra omzetterje er bij voor de voeding uit de 45VDC), voeding 45V/1A 15 Euro, totaal kom ik dan op 75 Euro, wat vind je daar van?
En mocht jij of iemand anders van het forum dit te duur vinden dan hoor ik dat graag, ik heb geen probleem met een discussie hier over hoor.
Geen idee waar je woont, maar wellicht komt er nog 7,25 Euro verzendkosten bij.
benkr
Donateur
Berichten: 7786
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Boek over CNC

Bericht door benkr »

tuonov4 schreef: 24 mei 2021 13:20 misschien is dit iets?TUST_0404_nl (eenvoudiger draaien).pdf
Ja, da's leuk als je Shopturn hebt op je machine, maar hij heeft niet eens een CNC machine, laat staan eentje met Siemens besturing en Shopturn.
Guzzzy
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 mar 2008 18:38

Re: Boek over CNC

Bericht door Guzzzy »

Ben, ik woon in Gent, opsturen zal de beste oplossing zijn. De prijs is bijzonder acceptabel, hoe doen we dat, geef ik je mijn adres via hier? of kan ik je een persoonlijk bericht sturen?

mvg, Frans
benkr
Donateur
Berichten: 7786
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Boek over CNC

Bericht door benkr »

Guzzzy schreef: 26 mei 2021 00:30 Ben, ik woon in Gent, opsturen zal de beste oplossing zijn. De prijs is bijzonder acceptabel, hoe doen we dat, geef ik je mijn adres via hier? of kan ik je een persoonlijk bericht sturen?

mvg, Frans
Ik stuur je wel een PB.
Papaatje
Berichten: 448
Lid geworden op: 14 mei 2020 07:59
Locatie: Drachten

Re: Boek over CNC

Bericht door Papaatje »

Frans,

je kunt geen betere hulplijn vinden dan hier op het forum.
Ik ben vorig jaar ook begonnen met de bouw van mijn hobby, ben altijd bijzonder blij met de kennis en hulp van de jongens hier.

Gr Eric
Plaats reactie