Zoek hulp met Zelfbouw Machine!

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
MilanSioek
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2021 18:11

Zoek hulp met Zelfbouw Machine!

Bericht door MilanSioek »

Ik ben ten einde raad... Ik heb een Workbee cnc-machine uit China gekocht (mijn eerste fout) en heb hem prima kunnen bouwen. Maar ik heb ongebruikelijke problemen met de bewegingen van de machine. Wanneer ik de jog-functie in mach3 gebruik, trilt het en er komt een duidelijk kloppend geluid uit de motoren. Ik heb alles geprobeerd wat ik kon bedenken en zou op dit moment heel graag betalen voor iemands tijd om het met mij te komen repareren... De cnc-machine staat in Kimswerd Friesland, ikzelf woon in Amsterdam dus ik zou ook zijn bereid om je daarheen te rijden als het zo uitkomt. Mijn telefoonnummer is 0639177237 nul zes drie negen een zeven zeven twee drie zeven en mijn email is milan.sipek@gmail.com help me please!!!
benkr
Donateur
Berichten: 7784
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Zoek hulp met Zelfbouw Machine!

Bericht door benkr »

Ik zou je graag helpen, maar Tilburg Friesland is me toch ietsjes te ver.
Nu denk ik dat er ook in Friesland forumleden wonen die je kunnen helpen, daarom wacht ik even af.
Mocht je geen reactie krijgen (wat ik betwijfel) dan wil ik je proberen te helpen per telefoon, gezien je omschrijving denk ik dat je het moet zoeken in de motortuning, gekoppeld met de instellingen van je stepperdrivers.

Het is zeker niet mijn sterkste punt, maar ik denk dat ook iemand met Teamviewer samen met jou naast de machine een heel eind komt.

Ik wil wel als eerste voorstellen dat je enkele foto's hier post (gewoon vanuit je verkenner in je bericht slepen en dan onderin bij de tab bijlagen aangeven dat ze in de tekst geplaatst moeten worden), graag een foto van je stepperdrive met merk en type én van de DIPswitch instellingen, en ook van Mach3 de pagina met de motortuning. Wellicht is dat al voldoende om je de juiste richting in te sturen.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13518
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Zoek hulp met Zelfbouw Machine!

Bericht door Arie Kabaalstra »

MilanSioek schreef: 25 jun 2021 23:18 Ik ben ten einde raad... Ik heb een Workbee cnc-machine uit China gekocht (mijn eerste fout) en heb hem prima kunnen bouwen. Maar ik heb ongebruikelijke problemen met de bewegingen van de machine. Wanneer ik de jog-functie in mach3 gebruik, trilt het en er komt een duidelijk kloppend geluid uit de motoren. Ik heb alles geprobeerd wat ik kon bedenken en zou op dit moment heel graag betalen voor iemands tijd om het met mij te komen repareren... De cnc-machine staat in Kimswerd Friesland, ikzelf woon in Amsterdam dus ik zou ook zijn bereid om je daarheen te rijden als het zo uitkomt. Mijn telefoonnummer is 0639177237 nul zes drie negen een zeven zeven twee drie zeven en mijn email is milan.sipek@gmail.com help me please!!!
Kimswerd?.. da's niet al te ver van hier..Ik woon in Bakhuizen, Gaasterland.

Ik neem morgen wel even contact op
Gebruikersavatar
Kars-cnc
Donateur
Berichten: 1765
Lid geworden op: 07 okt 2015 05:33
Locatie: Heerde (Gelderland)

Re: Zoek hulp met Zelfbouw Machine!

Bericht door Kars-cnc »

Dit probleem komt me enigszins bekend voor. Probeer eens om de polariteit van de step puls om te keren. Ik kan Mach3 hier niet zo direct opstarten, dus ik kan je niet zeggen waar die instelling precies zit maar de handleiding zegt daar vast wel iets over.
Ruud harbers
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2021 08:58

Re: Zoek hulp met Zelfbouw Machine!

Bericht door Ruud harbers »

Hallo ik ben ruud harbers
Ben nieuw hier
En heb een vraag
Ik heb een 3018 machine wil hier een laser op aansluiting
Doch deze heeft een 4 punts aansluiting
Mijn machine heeft er maar 3
Weet iemand hier een oplossing voor
Alvast bedankt
Ruud harbers
benkr
Donateur
Berichten: 7784
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Zoek hulp met Zelfbouw Machine!

Bericht door benkr »

Ruud harbers schreef: 26 jun 2021 09:10 Hallo ik ben ruud harbers
Ben nieuw hier
En heb een vraag
Ik heb een 3018 machine wil hier een laser op aansluiting
Doch deze heeft een 4 punts aansluiting
Mijn machine heeft er maar 3
Weet iemand hier een oplossing voor
Alvast bedankt
Ruud harbers
Ruud, welkom op het forum, wij zijn altijd bereid om je te helpen, maar ik begin nu toch eerst met een opvoedkundige boodschap, je zit nu middel in iemand anders zijn topic, dat doen we hier niet.
We openen zelf een nieuw topic, dan blijft het voor iedereen helder en leesbaar.
Dus graag je boodschap verwijderen en in een nieuw topic openen, ik ben er van overtuigd dat je passende antwoorden gaat krijgen.
MilanSioek
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2021 18:11

Re: Zoek hulp met Zelfbouw Machine!

Bericht door MilanSioek »

Arie Kabaalstra schreef: 26 jun 2021 01:21
MilanSioek schreef: 25 jun 2021 23:18 Ik ben ten einde raad... Ik heb een Workbee cnc-machine uit China gekocht (mijn eerste fout) en heb hem prima kunnen bouwen. Maar ik heb ongebruikelijke problemen met de bewegingen van de machine. Wanneer ik de jog-functie in mach3 gebruik, trilt het en er komt een duidelijk kloppend geluid uit de motoren. Ik heb alles geprobeerd wat ik kon bedenken en zou op dit moment heel graag betalen voor iemands tijd om het met mij te komen repareren... De cnc-machine staat in Kimswerd Friesland, ikzelf woon in Amsterdam dus ik zou ook zijn bereid om je daarheen te rijden als het zo uitkomt. Mijn telefoonnummer is 0639177237 nul zes drie negen een zeven zeven twee drie zeven en mijn email is milan.sipek@gmail.com help me please!!!
Kimswerd?.. da's niet al te ver van hier..Ik woon in Bakhuizen, Gaasterland.

Ik neem morgen wel even contact op
Dat zou ik super op prijs stellen! Ik wacht op je contact!

mvg

Milan
MilanSioek
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2021 18:11

Re: Zoek hulp met Zelfbouw Machine!

Bericht door MilanSioek »

Kars-cnc schreef: 26 jun 2021 08:57 Dit probleem komt me enigszins bekend voor. Probeer eens om de polariteit van de step puls om te keren. Ik kan Mach3 hier niet zo direct opstarten, dus ik kan je niet zeggen waar die instelling precies zit maar de handleiding zegt daar vast wel iets over.
Bedankt voor het advies! ik ga er nu even naar kijken!
MilanSioek
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jun 2021 18:11

Re: Zoek hulp met Zelfbouw Machine!

Bericht door MilanSioek »

benkr schreef: 25 jun 2021 23:34 Ik zou je graag helpen, maar Tilburg Friesland is me toch ietsjes te ver.
Nu denk ik dat er ook in Friesland forumleden wonen die je kunnen helpen, daarom wacht ik even af.
Mocht je geen reactie krijgen (wat ik betwijfel) dan wil ik je proberen te helpen per telefoon, gezien je omschrijving denk ik dat je het moet zoeken in de motortuning, gekoppeld met de instellingen van je stepperdrivers.

Het is zeker niet mijn sterkste punt, maar ik denk dat ook iemand met Teamviewer samen met jou naast de machine een heel eind komt.

Ik wil wel als eerste voorstellen dat je enkele foto's hier post (gewoon vanuit je verkenner in je bericht slepen en dan onderin bij de tab bijlagen aangeven dat ze in de tekst geplaatst moeten worden), graag een foto van je stepperdrive met merk en type én van de DIPswitch instellingen, en ook van Mach3 de pagina met de motortuning. Wellicht is dat al voldoende om je de juiste richting in te sturen.
heel erg bedankt voor al het advies! zoals je al voorspelde is er iemand in de buurt die aangeboden heeft om te helpen! wat een goede community hier! ik had niet zoveel hulp verwacht!
FreesKever
Berichten: 641
Lid geworden op: 15 apr 2019 01:01

Re: Zoek hulp met Zelfbouw Machine!

Bericht door FreesKever »

Als je er nog niet uitkomt...

Het is vrij normaal dat stappenmotoren bromgeluiden maken tijdens gebruik.
Of het geluid dat jouw motoren maken normaal is, is moeilijk in te schatten van een stuk text.
Wat dat betreft kan het helpen om een kort videotje te maken en ervoor te zorgen dat anderen daarbij kunnen (B.v. hier een link posten).

De "closed loop" stappenmotoren (met controllers) zijn een stuk stiller. Wel iets duurder, maar het verschil dubbel en dwars waard.
Plaats reactie