Probleem homing Pokeys57CNC

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Sethas32
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 dec 2020 11:57

Probleem homing Pokeys57CNC

Bericht door Sethas32 »

Ik ben overgestapt van de machBOB naar de pokeys alleen heb nu problemen met de homing / limit switches.
De home switches heb ik tevens als limit switches. Bij de pokeys settings heb ik ingesteld dat de Limit++ tevens als homing dient. Voor de rest
alle settings extern in mach3. Nu ik REF ALL HOME doe gaat hij eerst keurig de Z as homen, en back off, vervolgens als die bij de X-as limit switch komt stopt hij in eens en ziet hij de homing als limit. (melding Limit switch triggerd.) Waar zou dit mee te maken kunnen hebben? Heb al van alles geprobeerd. ( heb trouwens de X en de Y as de + en de - limits op 1 pin, maar dit moet dacht ik niet uitmaken. Heb dit al even snel getest door 1 limit op een apparte pin te hebben voor de X as) Noise Rejection is het ook niet.
benkr
Donateur
Berichten: 7778
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Probleem homing Pokeys57CNC

Bericht door benkr »

Wat jij wil kan niet, Pokeys homed door wanneer de switch schakelt af te remmen en dan terug te gaan tot de schakelaar weer schakelt.
Maar als de limit schakelaar aanspreekt dan spreekt ook de limit switch aan en dat geeft dus een conflict, zeker als het stoppen zo lang duurt dat de schakelaar echt volledig is gepasseerd.
Sethas32
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 dec 2020 11:57

Re: Probleem homing Pokeys57CNC

Bericht door Sethas32 »

Dan snap ik niet waarom het wel gewoon bij de Z as werkt. Dus in theorie zou ik soft limits kunnen gebruiken? Het beste is natuurlijk gewoon een apparte home switch, alleen dan moet ik alles opnieuw bekabelen dus dacht probeer of het eerst zo lukt. Dacht dat mach3 de limits uit zette bij het homen.
Sethas32
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 dec 2020 11:57

Re: Probleem homing Pokeys57CNC

Bericht door Sethas32 »

Ik heb het al, Heb de homing nu op een apparte pin gedaan voor X en dat werkt wel gewoon. Blijkbaar toen ik het eerder probeerde had ik hem niet in de goede pin gedaan. Opgelost dus :) kan verwijderd worden. Homing en switches kunnen wel gewoon dus op dezelfde pin blijven dat is wel fijn
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 12045
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Probleem homing Pokeys57CNC

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Sethas32 schreef: 19 okt 2021 13:55 Opgelost dus :) kan verwijderd worden.
Verwijderen is niet het sterkste punt van het wereld wijde web.
En waarom zouden anderen niet mogen leren van jouw ervaring?

Dit is juist een heel waardevol stukje ervaring.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Plaats reactie