MKS TFT28 op Arduino CNC shield

Alle andere vragen over zelfbouw machine`s kunnen hier terecht.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 nov 2021 12:24

MKS TFT28 op Arduino CNC shield

Bericht door Rob52 »

In een ander draadje wilde ik een 3D MB gebruiken om een touchscreen aan te kunnen sluiten. Maar het blijkt eenvoudiger te kunnen.

Ik heb nu een MKS TFT28 touchscreen dat ik nog van een 3D-printer had gebruikt en aangesloten. Er zijn een aantal verschillende MKS TFT's en voor enkele is nu (sinds een maand of 8 ) ook cnc firmware beschikbaar. Linkje. Standaard waren deze voorzien van 3D-printer firmware.

Het aansluiten zelf is eenvoudig. Sluit de 5 volt, grnd, Tx en Rx van de TFT aan op de 5 volt, grnd, Rx en Tx van het cnc bordje. Let erop dat Tx en Rx en Rx met Tx verbonden worden. En de TFT heeft een eigen 12 volt voeding nodig.
IMG_20211128_131548.jpg
IMG_20211128_133210.jpg
IMG_20211128_133234.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3090
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: MKS TFT28 op Arduino CNC shield

Bericht door hfjbuis »

Dat "scherm" is een compleet besturingssysteem dat o.a via een seriële verbinding een gcode file naar een grbl compatible controller stuurt!
Met wat code aanpassen moet dat ook voor andere cnc controllers werken!
There are only 2 limits, the sky and your imagination
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 nov 2021 12:24

Re: MKS TFT28 op Arduino CNC shield

Bericht door Rob52 »

Je kunt er ook nog een aantal knoppen in aanmaken met een eigen gcode. Dit is gemakkelijk te doen via het mks_config.txt bestand.
hfjbuis
Donateur
Berichten: 3090
Lid geworden op: 13 feb 2017 00:26
Locatie: Hoensbroek

Re: MKS TFT28 op Arduino CNC shield

Bericht door hfjbuis »

Ik heb even door de WiKi gebladerd. Het lijkt er op dat er alleen een 3D printer configuratie is maar (nog) geen configuratie voor CNC of Laser mode.
Jammer...

Edit:
Er is toch een versie voor laser en CNC mode, alleen geen WiKi. Ik heb het op mijn todo lijst gezet om er eens wat uitgebreider naar te kijken.
There are only 2 limits, the sky and your imagination
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 nov 2021 12:24

Re: MKS TFT28 op Arduino CNC shield

Bericht door Rob52 »

Dit was het linkje er naartoe, stond al in het eerste bericht. Meer kon ik er ook niet van vinden. Maar dat is wat jij nu waarschijnlijk ook hebt.
Plaats reactie