Adres voor HTD pulleys met custom boring
Moderator: Moderators
Re: Adres voor HTD pulleys met custom boring
Ik ben er geen fan meer van. Mijn machine heeft prima gedraaid met hoor, maar als ik er nog 1 bouw is het compacte bouwen voor mij ondergeschikt aan de directe aandrijving. Ik zou wat langer spenderen op een opzet dat de motoren direct op de assen zitten dan via een pulley/belt. Mijn Y as heeft nog snaren, en extra stille THK wagens met tussen iedere kogel een kunststof geleider, doen ze om het contactgeluid tussen de kogels te minimaliseren; twee roterende kogels wrijven nl op snelheid x2 tegen elkaar aan en dat produceert ook aardig wat geluid op hogere snelheid.. Ondanks dat is de Y verreweg de meest rumoerigste as. (door de snaren/pulleys)
Re: Adres voor HTD pulleys met custom boring
Compact is voor mij ook belangrijk maar minimale backlash en elastiek ook. Omdat het mijn eerste bouw is, heb ik gekozen voor een directe aandrijving. Dat kost ruimte of werkbereik en voor mijn nema23 steppers is dat 56 mm voor de stepper en 21 mm voor de as, 78 mm totaal. Omdat de totale spindel lengte korter kan zijn dan de geleiding, is in de praktijk het verlies nog wat kleiner.
There are only 2 limits, the sky and your imagination
- P1-Engineering
- Donateur
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 27 aug 2019 23:28
- Locatie: Haarlem
Re: Adres voor HTD pulleys met custom boring
Ha, ja daar had ik niet aan gedacht!
Had wel bedacht om binnenkort contact op te nemen voor wat werk aan de motorfiets, KTM 690 voorvork op een Honda Dominator, dus kom sowieso een keer langs!