het hoeft niet. .maar het mag wel.. DMG heeft ze ook met de Trunnion op de B-as, net als Okumahrscharft schreef: ↑02 mei 2019 22:42 Niet alleen ferrari..
Haas UMC750 heeft ook practisch dezelfde layout en de trunnion in de lengterichting zoals jij dat zou willen. Die is uiteraard niet compact ;) met een meter of 2,5 in alle richtingen.
Het magazijn van de atc hangt daar aan de zijkant met een 'flip arm' om de tools te pakken. Maar goed dat hoef ik jou vast niet te vertellen ook ;)
en die heeft ook die sledeconstructie zoals door jou eerder aangehaald.. maar je ziet waar je dan met de ATC naartoe moet.. dan zit je weer met een wisselarm..
Op de "tafel" waar de ATC op komt, daar wil ik zeg maar "links net achter de freesruimte" mijn Toolsetter monteren..
Ik denk ook aan een "Sleepring" onder de spindel zodat ik daar mijn taster mee van spanning kan voorzien.. , dan heb ik geen gedoe met snoertjes.. en kan ik de taster ook gewoon in de ATC zetten..
en.. inderdaad. .ik kan ook de C-as 180 graden roteren..