CNC project

Alle in grote lijnen opgebouwde aluminium, stalen en houten cnc-machine`s

Moderators: audiomanics, Moderators

Gebruikersavatar
andrefc101
Donateur
Berichten: 3733
Lid geworden op: 26 dec 2007 08:39
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

Re: Rexroth CNC Bouwverslag + vragen

Bericht door andrefc101 »

Ik zou de z-as zeker niet (te) hoog maken. Zeer slecht voor de stabiliteit, of je moet de constuctie zo zwaar maken dat deze zeker niet meer te verplaatsen is ;-) Zou dan toch gaan om het bed te verstellen.
BennedeBakker
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:39
Locatie: Rijswijk ZH
Contacteer:

CNC project

Bericht door BennedeBakker »

.
Laatst gewijzigd door BennedeBakker op 08 mei 2020 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Arie Kabaalstra
Donateur
Berichten: 13539
Lid geworden op: 07 feb 2007 18:37
Locatie: Bakhuuz'n
Contacteer:

Re: Rexroth CNC Bouwverslag + vragen

Bericht door Arie Kabaalstra »

Zou ik persoonlijk niet voor kiezen.. een afneembare verhoging op de machinetafel is het makkelijkste..

als je de Z-as wilt gaan verstellen.. moet je zorgen dat je de uitlijning van het geheel zuiver houdt.. anders staat je frees scheef op je materiaal.. en da'hoort nie..
BennedeBakker
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:39
Locatie: Rijswijk ZH
Contacteer:

CNC project

Bericht door BennedeBakker »

.
Laatst gewijzigd door BennedeBakker op 08 mei 2020 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
BennedeBakker
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:39
Locatie: Rijswijk ZH
Contacteer:

CNC project

Bericht door BennedeBakker »

.
Laatst gewijzigd door BennedeBakker op 08 mei 2020 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
mostudio
Berichten: 517
Lid geworden op: 24 mei 2007 19:37
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Rexroth CNC Bouwverslag + vragen

Bericht door mostudio »

Als je gaat voor alu profielen ga voor item profielen zijn het moois afgewerkt en de meeste hulp stukken voor te krijgen. En kijk naar het zware type 80x80 dit is zwaar profiel als je gaat bevestigen gebruik item vlinders en item zwaren moeren neem eens een kijkje op hun website. Een boormal kan je makkelijk zelf maken dit is een stalen plaat van 15 mm dik met vier gaten met boorbussen er in op een steek van 40x40 hier tussen zit twee paspennen van 8 mm dit gebruik je om hem centraal in de gleuf te krijgen. Deze boormal kost bij item veel centjes en je maakt hem binnen een half uur zelf. Met deze mal kan je alle steek 40 profiel boren.
Het item profiel en de benodigdeheden kan ik je wel een adres in Nederland geven. In zuidholland.
BennedeBakker
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:39
Locatie: Rijswijk ZH
Contacteer:

Project

Bericht door BennedeBakker »

.
Laatst gewijzigd door BennedeBakker op 08 mei 2020 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
mjeuring
Berichten: 977
Lid geworden op: 03 feb 2014 14:49
Locatie: MM

Re: Rexroth CNC Bouwverslag + vragen

Bericht door mjeuring »

Zakelijk alleen Item. Perfecte service.
Zo even uit het hoofd, 40x40 light iets van 11 euro per meter ex btw. Zaagsnede ongeveer 2,50 euro.
mostudio
Berichten: 517
Lid geworden op: 24 mei 2007 19:37
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Rexroth CNC Bouwverslag + vragen

Bericht door mostudio »

Prive kan je ook kopen hoor. Bij elk bedrijf kan je kopen.
Als je verteld wat je wil en gezien de hoeveelheid die je nodig heb is er zeker wel intressen in jouw project door hun.
De standaard maten hebben ze op voorraad even uit mijn hoofd is 80x80 zwaar 25 euro de meter 80x80 ligt is 17 euro de e meter ex btw wat wij er voor betalen. En zaag kosten 2.50 per snede
diepchess
Berichten: 1430
Lid geworden op: 02 jul 2013 11:02
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Rexroth CNC Bouwverslag + vragen

Bericht door diepchess »

Zijkanten met iets minder schroeven en minder korte stukken:

10007
Discovery90
Berichten: 38
Lid geworden op: 25 aug 2014 15:34

Re: Rexroth CNC Bouwverslag + vragen

Bericht door Discovery90 »

Ik zie in je ontwerpen dat je de Z-as met de wagen monteert op de Y-as en vervolgens de spindel monteert op het andere deel van de actuator van de Z-as. (Althans, daar lijkt het op, ik weet niet zeker of je het ook effectief zo gaat doen?) Ik zou eenzelfde setup in mijn machine willen gebruiken omdat dat volgens mij inderdaad gemakkelijker te monteren valt.

Maar levert dit geen problemen op in verband met het gewicht? Immers, nu moet de Z-as het gehele gewicht (minus het wagentje) + spindel bewegen. Normaal gezien zou enkel het gewicht van het karretje + spindel bewogen worden. Of moet dat gewoon lukken? Wat zijn jouw ervaringen ermee?
benkr
Donateur
Berichten: 7790
Lid geworden op: 16 jun 2012 16:32
Locatie: Valkenswaard

Re: Rexroth CNC Bouwverslag + vragen

Bericht door benkr »

kijk ook eens bij Minitec, wordt verkocht door Newton in Waalwijk.
Is heel mooi spul, zeker niet de duurste en geven een heel goede service.
Ook zagen ze perfect op maat.
Bel ze voor prijzen etc.
Minitec heeft een absoluut unieke en erg fijne hoekverbinder, de eenvoud zelve en beregoed, gebruik ik zelf ook.
Niks boren, gewoon er in (vloei)tappen, in het andere profiel schuiven en vastdraaien (inbus)
BennedeBakker
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:39
Locatie: Rijswijk ZH
Contacteer:

CNC project

Bericht door BennedeBakker »

.
Laatst gewijzigd door BennedeBakker op 08 mei 2020 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
BennedeBakker
Berichten: 58
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:39
Locatie: Rijswijk ZH
Contacteer:

CNC project

Bericht door BennedeBakker »

.
Laatst gewijzigd door BennedeBakker op 08 mei 2020 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie