Tip: MPG voor LinuxCNC

LinuxCNC kan hier besproken worden

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11041
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Tip: MPG voor LinuxCNC

Bericht door DaBit »

Op een x86 PC-tje. Veel praktischer, vlotter, en in het grote geheel der dingen maakt de meerprijs ook niet veel meer uit.

Maar die XHC MPG zou op een BBB ook probleemloos moeten werken.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Gebruikersavatar
Sven
Berichten: 6016
Lid geworden op: 24 sep 2008 09:13
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Tip: MPG voor LinuxCNC

Bericht door Sven »

Met wat hulp van cncbasher op het linuxcncforum heb ik de boel werkend gekregen.

In de simpelste vorm is dit denk ik de uitleg, als de basis inderdaad is mee geïnstalleerd met linuxcnc:

- Maak een xhc-hb04 simulator aan door linuxcnc te openen vanuit het hoofdmenu en dan bij de configuraties sim de xhc-hb04 te kiezen.
- Dan heb je in je configs map ook de config voor die vers aangemaakte simulator staan.
- Maak een backup van de config map van je eigen machine
- Kopieer uit de xhc-hb04 map alle bestanden die je niet in je eigen config map hebt staan
- voeg regels toe aan je eigenmachine.ini bestand

Die laatste kan ik niet uitleggen :)
350 kilo 1250x1250 aluminium portaalfrees:
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=13039
Beginnen met CNC? Ontwerpen, bouwen, of toch kopen?
http://cnczone.nl/viewtopic.php?f=8&t=15481
deargonaut
Berichten: 191
Lid geworden op: 03 aug 2015 11:18
Locatie: Regio Haarlem
Contacteer:

Re: Tip: MPG voor LinuxCNC

Bericht door deargonaut »

Heeft iemand ook ervaring met de 6-assige variant?
wXHC HWHB04B-6, om precies te zijn. I.c.m. LinuxCNC?

Aan de buitenkant lijkt ie er nogal op...
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11041
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Tip: MPG voor LinuxCNC

Bericht door DaBit »

Zo standaard uit de doos gaat die het niet doen; USB vendorID en/of productID zijn anders en daar kijkt die XHC-HB04 module naar. En de rapporten die het ding stuurt zullen ook wel een tikje anders zijn.

Als je thuis bent in C dan is het aanpassen van die xhc-hb04 module wel te doen. Da's zowiezo geen ingewikkelde programmatuur.
Laatst gewijzigd door DaBit op 07 sep 2016 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
deargonaut
Berichten: 191
Lid geworden op: 03 aug 2015 11:18
Locatie: Regio Haarlem
Contacteer:

Re: Tip: MPG voor LinuxCNC

Bericht door deargonaut »

DaBit schreef:Zo standaard uit de doos gaat die het niet doen; USB vendorID en productID zijn anders en daar kijkt die XHC-HB04 module naar. En de rapporten die het ding stuurt zullen ook wel een tikje anders zijn.

Als je thuis bent in C dan is het aanpassen van die xhc-hb04 module wel te doen. Da's zowiezo geen ingewikkelde programmatuur.
Helder. C is niet mijn thuisbasis, en er ligt nog zoveel om te doen. Dus voorlopig eerst maar 'die van jullie' aangeschaft. Vanuit Duitsland à € 97,00.

Dank.
Plaats reactie