Dan kun je beter nog van die rubberen trillingsdempers gebruiken lijkt me. Die dingen met buitenkant rubber met een groef erin zodat je ze in een plaat kunt monteren en aan de binnenkant een metalen busje.hugo stoutjesdijk schreef:dik stuk rubberplaat waar je de motor mee monteerd doet hetzelfde. ( heb ik ooit van een voegenspatel gemaakt, toegepast om een constructie foutje op te lossen, en je moet wat als je ver van huis bent )
Je bedoelt 1 poot van de 'L' een eind opschuiven zodat je zeg maar __=--- krijgt?Je kunt dat haakse zetstuk ook asymmetrisch (huh?) maken
Deels wel, niet helemaal. Het opbouwen van voldoende druk duurt nog steeds langer dan wanneer de aandrijving dicht bij de smeltkop zit, en het terugtrekken om de stroom plastic te stoppen ook.Een nadeel van die bowden vervalt natuurlijk op het moment dat je een meetwieltje hebt zitten bij je extruder kop.
Closed-loop heb je te maken met de relatief lange tijdsconstante van die vering en aandrijving, en volgens mij is het proces best voorspelbaar, dus of het nou significant voordelen bied tegenover open-loop (gebruik maken van voorkennis hoeveel extra je moet duwen en terugtrekken), hmm. Ik ben nog niet overtuigd.
(voor detecteren dat je aandrijfwieltje slipt of je stappenmotor stappen verliest is het uiteraard wel zinvol)
Magoed, bereik in XY is 266x266mm, oftewel +/-133mm vanaf de 'nulstand'. Dan zou je zeggen dat 250-300mm lengte vanaf de aandrijving tot aan de smeltkop wel te doen moet zijn. Hoe 'erg' dat is, geen idee, maar eigenlijk gebruikt stiekum een aardig deel van de 3D kitspuiten zo'n constructie.
Je zou eigenlijk een leuk ienemiene hydraulisch vaanmotortje moeten hebben ofzo.