Lincoln plasmasnijders

Gewoon even offtopic praten over van alles en nog wat.

Moderator: Moderators

John Sellis
Donateur
Berichten: 499
Lid geworden op: 10 mar 2014 13:09
Locatie: genemuiden

Re: Lincoln plasmasnijders

Bericht door John Sellis »

kawarider schreef:Ha ha. Ja lekker zeg. Wordt er niet makkelijker op. Voor mij is tot 3 mm belangrijk. Highdef valt dan af. Markeren is toch wel interessant, mits het volautomatisch gaat.
Leuk, er zit wel kennis hier.
Je kunt altijd nog markeren net hoe ik het doe met een stift( 3.5euro) en een luchtcilinder. maar ik vind het wel een leuke functie. je weet soms niet wat je in de toekomst nog gaat doen! en ik heb eventueel nog eeen hyperterm arcwriter staan.

staat hier al 3 jaar op een pallet dus mag weg voor weinig...

En hoe haaks wil je snijden.... maakt voor mij niet zoveel uit. elke snijkant word bij mij werk toch gelast. en moeten ze er toch met de tol over.

ook als ik iets snij van 20mm dik word het altijd nabewerkt. en net wat jij zegt bij 3mm is het niet te zien dat je 5 graden scheef snijd!

Voor alle hobby mensen doe maar gewoon een powermax. ook al heb je geen 100% inschakel duur. in praktijk kom ik vaan niet boven de 80% in 10min. En ze gaan uit van 40graden omgevings temperatuur. dus ik zou me niet zo druk maken. en ben je er echt bang voor neem dan een slag zwaarder bijv de 65 of zelfs de 85.
Gebruikersavatar
kawarider
Donateur
Berichten: 1669
Lid geworden op: 17 okt 2016 20:46
Locatie: Drongelen
Contacteer:

Re: Lincoln plasmasnijders

Bericht door kawarider »

Bedankt weer heren voor de korte cursus. Hopelijk heeft stekkestim er ook iets aan gehad. Ik wel iig. Marker zie ik vooralsnog geen toepassing in, wel leuk om de onderdelen te nummeren. Zal wel stift of zo'n trilding worden.
skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Lincoln plasmasnijders

Bericht door skillalot »

Ik denk dat de PM45xp ook gelijk een beetje de opvolger is van de arcwriter, omdat je hem ook daarvoor kunt gebruiken. Voor op aluminium werkt een stift inderdaad prima. Word ook veel in de luchtkanalenbouw gedaan zo.
stekkestim
Berichten: 746
Lid geworden op: 18 nov 2009 16:43
Locatie: Waanrode

Re: Lincoln plasmasnijders

Bericht door stekkestim »

Bedankt voor de tips en info,

Ik heb besloten om toch nog maar even te wachten met de aanschaf (en doorsparen) en voorlopig als ik een plasma snijder nodig heb deze bij de locale dealer te huren.
Tommels
Berichten: 10
Lid geworden op: 18 okt 2017 14:56

Re: Lincoln plasmasnijders

Bericht door Tommels »

Nu er hier toch een topic over open is, kan ik de vraag hier ook even stellen.
Ik ben mij de laatste tijd aan het oriënteren om zelf een cnc plasmasnijder te bouwen. Daarvoor ben ik ook opzoek naar een geschikte plasmasnijder. De machine zal in eerste instantie enkel gebruikt worden voor hobby.

Zoals hierboven al gemeld wordt, lijkt voor mij de Powermax 45 het meest geschikt, echter is de prijs wel aan de hoge kant voor mij. Zijn er geen andere goedkopere machines welke voor hobbymatig gebruik ook geschikt zijn voor een cnc machine?
skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Lincoln plasmasnijders

Bericht door skillalot »

Nee, vergeet al het andere maar gewoon, dat geeft je alleen maar narigheid en ellende, en uiteindelijk doe je niks meer met die machine of koop je uiteindelijk toch die powermax.
John Sellis
Donateur
Berichten: 499
Lid geworden op: 10 mar 2014 13:09
Locatie: genemuiden

Re: Lincoln plasmasnijders

Bericht door John Sellis »

skillalot schreef:Nee, vergeet al het andere maar gewoon, dat geeft je alleen maar narigheid en ellende, en uiteindelijk doe je niks meer met die machine of koop je uiteindelijk toch die powermax.
Ja 100 punten voor skillalot. helemaal gelijk. ook ik spreek uit ervaring. begonnen met een Chinees en ge eindigt met een dure kjellberg en een hoop leergeld verdampt. als je goedkoop wilt dan gewoon bij een snijbedrijf in de buurt bestellen!
Plaats reactie