Atomizzer Pulsar, nieuwe mist coolant, koel smeren..

Moderator: Moderators

Eddie1
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mar 2018 07:35

Atomizzer Pulsar, nieuwe mist coolant, koel smeren..

Bericht door Eddie1 »

Omdat ik al langere tijd met mijn orginele Fogbuster problemen heb. Heb ik besloten om een nieuwe Mist coolant aan te schaffen.
Atomizzer Pulsar met zijn pulserend werking en bevestiging lijkt me een goede oplossing.
Iemand al ervaring mee gedaan?

www.atomizzer.com
Gebruikersavatar
Stephan
Berichten: 275
Lid geworden op: 09 okt 2009 15:17
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Atomizzer Pulsar, nieuwe mist coolant, koel smeren..

Bericht door Stephan »

Ik heb hem ook :mrgreen:

Perslucht ventiel - Perslucht smeerunit van buitenlaar - chineese lockline. :shock:

Mach stuurt bij mij via een brain de het M7 comando pulserend 0.5 sec aan 2 sec uit.

Kosten ongeveer €20.- :lol:
Eddie1
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mar 2018 07:35

Re: Atomizzer Pulsar, nieuwe mist coolant, koel smeren..

Bericht door Eddie1 »

Dit was helaas geen antwoord op mijn vraag...
mjeuring
Berichten: 957
Lid geworden op: 03 feb 2014 14:49
Locatie: MM

Re: Atomizzer Pulsar, nieuwe mist coolant, koel smeren..

Bericht door mjeuring »

Stephan schreef: 09 apr 2018 06:45 Perslucht smeerunit van buitenlaar
Welke is dat? Kan hem niet vinden op de site van HBM. Vind zo'n compacte pot voor het medium wel mooi.
Gebruikersavatar
hugo stoutjesdijk
Donateur
Berichten: 11995
Lid geworden op: 02 mar 2011 17:04
Locatie: elst (u)
Contacteer:

Re: Atomizzer Pulsar, nieuwe mist coolant, koel smeren..

Bericht door hugo stoutjesdijk »

Eddie1 schreef: 09 apr 2018 09:12 Dit was helaas geen antwoord op mijn vraag...
Dat komt wel vaker voor op dit forum, maar helemaal geen reactie staat ook zo on gastvrij. :lol:
Waarschijnlijk zijn er geen lieden met ervaring hier op het forum, maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze lekker met hun atommiezer aan het frezen zijn en even niet op CNCZONE komen.

Maar om eerlijk te zijn, vind ik die website nogal incompleet, waar kun je dat ding nu eigenlijk kopen, en wat kost het.
Verder vind ik de nevel een beetje aan de ruime kant, de boel wordt zijknat, en met nevel smering zou dat niet nodig hoeven zijn.
Het belangrijkste van al die nevel units is, hoe maken ze de nevel en hoe goed is die te regelen. En dat blijkt in de praktijk nog niet zo simpel, maar dat had je zelf ook al ondervonden.
Dus of deze het beter doet dan jouw Fogbuster moet natuurlijk blijken, proberen die Fogbuster beter te laten functioneren is misschien handiger.
Ik ben voor meer techniek op school, maar dan wel vanaf groep 1 basischool.
Gebruikersavatar
Stephan
Berichten: 275
Lid geworden op: 09 okt 2009 15:17
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Re: Atomizzer Pulsar, nieuwe mist coolant, koel smeren..

Bericht door Stephan »

Eddie1
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mar 2018 07:35

Re: Atomizzer Pulsar, nieuwe mist coolant, koel smeren..

Bericht door Eddie1 »

Bedankt voor de reactie Hugo!

Heb al contact met Atomizzer gehad en prijs is in de buurt van de Fogbuster. Interessant, gezien dat er meer instellingen zijn om straal te controleren ( nozzle kleppen en + extra luchtdruk regulator) plus een Aansturing controle unit "PULSAR" meer krijgt dan bij een Fogbuster.
Volgens hun het brede straal op de filmpje is met opzet gecreëerd om straal zichtbaar te maken. Gezien mijn ervaring met de Fogbuster dit kan best kloppen.
Atomizzer wordt ook geleverd met een ophangen beugel wat hem bijzonder mobiel maakt. Dat ik hem dan makkelijk van een naar het andere machine kan verplaatsen vindt ik extra .
Mijn Fogbuster heb ik gelukkig verkocht, dus ik vindt Atomizzer zeker een poging waard.
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Atomizzer Pulsar, nieuwe mist coolant, koel smeren..

Bericht door DaBit »

Ik heb ook ooit zo'n pulserend ding gebouwd met een plunjerpompje. Dus continu lucht, pulserend vloeistof. Dat deed de truuk dus niet.

Zeg dat je in plakaluminium bezig bent met 1500mm/min. Niet gek hard, toch? En zeg dat je elke seconde pulst. Dan heb je puls, beetje blub op je materiaal en frees, dan niks meer. 15mm verderop staat je frees droog want daar kwam de blub niet, of de blub kwam daar allleen op het oppervlak en niet in de snede.

Dan moet de frees nog 10mm voor die de volgende portie blub krijgt, en als je de juiste soort aluminium te pakken hebt is je frees al aan het aankoeken voor het zover is. Elke keer een beetje meer snijkantopbouw, en na 500mm freebaan krijg je rafelige opstaande randen en een volgekoekte frees. Verder pulsen ze ook de lucht nog. Die heeft behalve transporteren vloeistof en koeling nog een functie: spanen wegblazen uit het oorlogsgebied. Zonde van je frees om hetzelfde materiaal 2x te frezen, toch? Om van je oppervlaktekwaliteit nog maar niet te spreken.

Ik blaas na liever continu, met een continue stroom koelsmeermiddel, van meerdere kanten.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
Eddie1
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mar 2018 07:35

Re: Atomizzer Pulsar, nieuwe mist coolant, koel smeren..

Bericht door Eddie1 »

Weer verkeerd helaas, maar toch bedankt voor de moeite.

Ter informatie. Met de Atomizzer kan pulsen of continu kiezen.

Met juiste instellingen pulserend krijg je herhalende golf slag welke meer effect aan verwijderen van resten heeft dan bij continu straal. 15 jaar ervaring.
Gebruikersavatar
Breaker
Donateur
Berichten: 1957
Lid geworden op: 26 mei 2015 22:43
Locatie: Nabij Antwerpen
Contacteer:

Re: Atomizzer Pulsar, nieuwe mist coolant, koel smeren..

Bericht door Breaker »

Ja, pulserend werkt best goed, ben begonnen met alleen lucht van een 55W aquarium ‘compressor’, en daar komt een pulserende luchtstroom uit, dat werkte verbazend goed.

https://m.ebay.co.uk/itm/55W-Electromag ... 2415417933

Maar met wat koel/smeermiddel werkte beter, behalve dat zo’n pompje dan niet voldoende druk en debiet meer levert, dus een grotere compressor en niet langer een puls meer, de combinatie zou best kunnen werken...
Geduld is een schone zaak, frezen niet...
mjeuring
Berichten: 957
Lid geworden op: 03 feb 2014 14:49
Locatie: MM

Re: Atomizzer Pulsar, nieuwe mist coolant, koel smeren..

Bericht door mjeuring »

Eddie1 schreef: 09 apr 2018 18:32 15 jaar ervaring.
Wow, moet je een sticker?
Gebruikersavatar
DaBit
Donateur
Berichten: 11017
Lid geworden op: 05 dec 2012 13:48
Locatie: Oss

Re: Atomizzer Pulsar, nieuwe mist coolant, koel smeren..

Bericht door DaBit »

Of dit is een verkapte reclameboodschap, of je hebt je erin vastgebeten dat de Pulsar het enige juite apparaat is voor je en en in dat geval koop je 'm toch en maakt andermans ervaring met het desbetreffende apparaat ook niet meer uit.
De belangrijkste wet in de wetenschap: 'hoe minder efficient en hoe meer herrie, hoe leuker het is'
John Sellis
Donateur
Berichten: 499
Lid geworden op: 10 mar 2014 13:09
Locatie: genemuiden

Re: Atomizzer Pulsar, nieuwe mist coolant, koel smeren..

Bericht door John Sellis »

mjeuring schreef: 09 apr 2018 20:37
Eddie1 schreef: 09 apr 2018 18:32 15 jaar ervaring.
Wow, moet je een sticker?
Idd stuur me even je adres dan krijg je van mij een sticker. Er zijn altijd meerdere manieren om dingen op te lossen. Maar waarom stel je een domme vraag als je 15 jaar ervaring hebt en al een keus hebt gemaakt. Zou zo'n ding bestellen als ik jou was en wat slingers ophangen het is jou feestje.
Eddie1
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mar 2018 07:35

Re: Atomizzer Pulsar, nieuwe mist coolant, koel smeren..

Bericht door Eddie1 »

Heb eigenlijk meer niveau en met argumenten onderbouwd professionalissme bij Cnczone verwacht. Jammer....

Bedankt voor reacties!
Plaats reactie