Nieuwe Easy Servo's

Alle vragen die betrekking hebben over Mach cnc controllers

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
zeeschuim
Donateur
Berichten: 846
Lid geworden op: 05 jun 2015 21:54
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Nieuwe Easy Servo's

Bericht door zeeschuim »

De Kflop Kanalog combinatie vervangen door Leadshine easy servo's en Nema 42 motoren en de ethernet kaart van XHC. De 60 meter p/min haal ik niet meer maar de acceleratie is behoorlijk toegenomen plus het oscillerende gedrag bij lage snelheden ben ik nu kwijt. De schakelkast is nu ook nog maar voor een kwart gevuld, dus de rest van de ruimte in de kast ga ik verhuren via Airbnb. Mocht er belangstelling bestaan voor de Kflop Kanalog combi en de oude Osai Allen Bradley motoren en de servo drives, doe u maar een aanbod. https://www.facebook.com/Cncfrees/video ... 690515842/
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
skillalot
Donateur
Berichten: 3251
Lid geworden op: 19 apr 2007 19:04
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwe Easy Servo's

Bericht door skillalot »

Wat voor ijlgang haal je nu?
Gebruikersavatar
zeeschuim
Donateur
Berichten: 846
Lid geworden op: 05 jun 2015 21:54
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Nieuwe Easy Servo's

Bericht door zeeschuim »

Tot nu toe een ijlgang van 10 meter en dat is hard zat . De oude servo's kon ik wel opjagen naar 60 meter maar dan was het wel een heel eng apparaat. (in het begin was ik af en toe bang dat hij naar de overkant van de straat ging, brrr) Ik ben veel blijer met de hoge acceleratie van 600 mm/sec/sec en ook dat het oscillerende gedrag weg is. De Fanom van mij is natuurlijk mechanisch gezien niet een heel sterk ontwerp, De arm waar de freesmotor aanhangt is toch zo'n 2 meter en de freesunit met de Z as is toch wel snel 120 kilo. Dus als hij dicht in de buurt van de zware geleidingen zijn werk doet komen er hele andere krachten vrij als dat hij in de buurt van het Y nulpunt beweegt. De oude servo's met hun analoge aansturing kon ik niet in langzame bewegingen trillingsvrij tunen. En daarbij is het tunen met de Kflop nou ook niet iets wat ik als leek zo lekker begrijpelijk vind. Al met al kan ik nu met deze drivers en motoren wat meer experimenteren, met verschillende interface kaarten, Mach4, Eding, en UCCNC.
Wij van cncfrees adviseren cncfrees.
Plaats reactie